Nee.krijg je door een coating ook niet een wat donkerdere/diepere kleur?
Haha dat is waar. Maar het spaarpotje is ook al behoorlijk leeg na de 2e auto in 4 maanden kopenProberen = Leren
Als ik nog wat mag zeggen over een glaze onder de Black Widow; Ik betwijfel sterk dat dit slim is. Een glaze zal middels olien de lak proberen te voeden. Als je dan een wax gebruikt die ook iets van oliën en/of pigmenten in huis heeft (of wat dan ook om een effect te creëren) , dan zal dit effect minder 'ruimte' krijgen om z'n ding te doen.
Denk bijv. aan een lak die goed gepolijst is. Dan zal een LSP weinig tot niks toevoegen aan looks, aangezien er vrijwel geen noodzaak/mogelijkheid meer is om te voeden. Vandaar dat een LSP ''de kers op de taart'' wordt genoemd; Misschien nét dat beetje extra, maar voornamelijk bescherming.
Als de lak vrij ruk is, dan zou een glaze dus beter kunnen vullen en verhullen, waar alleen een 'vette' wax niet niet voldoende is.
De volgende keer krijg je een boete. Detailen met een horloge, ringen, riemen of zakritsen is zo ver ik weet verboden op het forum /sarcastischBekijk bijlage 171581
Zo, wel een heel dagje bezig geweest (en nog niet klaar). Pre-was, wassen, kleien, prep. Leer behandeld met Gyeon kit. Krasjes weg gepolijst.
Meguiars Ultimate Polish glaze (niet heel makkelijk in het gebruik) en daarna DJ Black Widow eroverheen. Voor de velgen, bandjes en ramen had ik geen tijd meer, dat wordt morgen.
Wel 2 vervelende ervaringen: het ging extreem hard waaien en daardoor waaide er continu grit van het dak op de auto. Eigenlijk geen weer om te detailen, maar ja toen was ik al zo lang bezig dat ik de glaze en wax ook wou doen, anders was al het cleanen voor niks. En grootste schrik: ik zag op beide voorspatborden een flinke kras! Recht boven het wiel. Nog niet eerder gezien, dus ik vrees dat ik ze zelf veroorzaakt heb. Misschien met de gesp van mijn riem ertegen aan geschuurd terwijl ik met de motorkap bezig was? Ik heb ze gelukkig wel weg kunnen polijsten.
Helaas is er zojuist al een regenbuitje overheen gegaan. Zucht, zomer in Nederland…
Daarom heb ik dus altijd een (Rupes) short aan tijdens het detailen.Misschien met de gesp van mijn riem ertegen aan geschuurd terwijl ik met de motorkap bezig was
Er is maar een goed antwoord hierop en dat is een Wax nemen met carnauba,montaan en bijenwas. Met andere woorden een organische Wax. Door de blend van natuurlijke waxen krijg je die diepe warme wetlook. Nadeel is dat de standtijd kort is. Een volgende stap zou een hybride Wax zijn die zowel organische als polymeren of Sio2 bevat. De wetlook wordt wel minder maar je krijgt er meer spiegelglans voor terug en een langere standtijd.Dank aan degene die de moeite genomen hebben om te reageren, ik wil die moeite zeker niet bagatelliseren. Echter, de algemeenheden over voorbereiding, polijsten en uni vs metallic lak zijn bekend en niet waar ik om vroeg.
De vraag was welke wax het beste een diepere zwarte tint naar voren haalt. Productvergelijkingen / ervaringen tussen de diverse black optimized waxen dus.
PBW black hole is op het moment helemaal niet leverbaar, dus zonder andere tips ga ik dan maar wederom voor een klein potje DJ Black Widow.