• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meest donkermakende wax voor zwarte auto

Ik had reacties van gelezen van mensen die PB Black Hole onder de DJ Black Widow gebruikt hadden en daar nogal enthousiast over waren.
Auto is overigens verder helemaal strak en geen swirls (26k op de teller). Beter niet met een glaze aan de gang dus?
 
Angelwax donkere engel (Dark angel ;)) ook een wax voor donkere auto's.
Geen ervaring mee maar is volgens mij wel wat je zoekt.
 
IMG_6798.jpeg

Zo, wel een heel dagje bezig geweest (en nog niet klaar). Pre-was, wassen, kleien, prep. Leer behandeld met Gyeon kit. Krasjes weg gepolijst.
Meguiars Ultimate Polish glaze (niet heel makkelijk in het gebruik) en daarna DJ Black Widow eroverheen. Voor de velgen, bandjes en ramen had ik geen tijd meer, dat wordt morgen.

Wel 2 vervelende ervaringen: het ging extreem hard waaien en daardoor waaide er continu grit van het dak op de auto. Eigenlijk geen weer om te detailen, maar ja toen was ik al zo lang bezig dat ik de glaze en wax ook wou doen, anders was al het cleanen voor niks. En grootste schrik: ik zag op beide voorspatborden een flinke kras! Recht boven het wiel. Nog niet eerder gezien, dus ik vrees dat ik ze zelf veroorzaakt heb. Misschien met de gesp van mijn riem ertegen aan geschuurd terwijl ik met de motorkap bezig was? Ik heb ze gelukkig wel weg kunnen polijsten.

Helaas is er zojuist al een regenbuitje overheen gegaan. Zucht, zomer in Nederland…
 
  • Leuk
Reactions: Pieter81!
Als ik nog wat mag zeggen over een glaze onder de Black Widow; Ik betwijfel sterk dat dit slim is. Een glaze zal middels olien de lak proberen te voeden. Als je dan een wax gebruikt die ook iets van oliën en/of pigmenten in huis heeft (of wat dan ook om een effect te creëren) , dan zal dit effect minder 'ruimte' krijgen om z'n ding te doen.

Denk bijv. aan een lak die goed gepolijst is. Dan zal een LSP weinig tot niks toevoegen aan looks, aangezien er vrijwel geen noodzaak/mogelijkheid meer is om te voeden. Vandaar dat een LSP ''de kers op de taart'' wordt genoemd; Misschien nét dat beetje extra, maar voornamelijk bescherming.
Als de lak vrij ruk is, dan zou een glaze dus beter kunnen vullen en verhullen, waar alleen een 'vette' wax niet niet voldoende is.

Idee kwam al eerder :p