• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg's Swirl-X wel of niet schurend?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
In mijn collectie bevind zich nog een fles Swirl-X van Meguiars. Prima product, maar wat ik mij afvraag is of het nu wel of niet schuurt? In de beschrijving in de webshop staat dat het geen schurende werking heeft hoewel het wel swirls en hologrammen weg kan halen. Hoe kan dit en kan ik het gebruiken als cleaner (zoals het in de webshop gecatagoriseerd staat) of moet ik het zien als licht polijstmiddel zoals Finale?

Het is zeker geen finishing polish.

Plaatje van Dibbuz, gebaseerd op basis van zware polish naar lichte polish.

agressiveness.webp

Wat vreemd is , is dat Mike Philips (Meguiar's zelf ) een afwijkend overzicht heeft gemaakt van SMAT (Super Micro Abrasive Technology ) producten:

Op basis van links naar rechts,de meest agressievenaar minst agresieve SMAT producten.

SMATaggressivenessOrder.webp

Maar nog steeds een SMAT product dus er zit wel korrel in.

Volgens mij wijkt hij niet af maar zitten er alleen andere producten bij, volgorde van de producten die in het bovenste plaatje ziten klopt volgens mij nog steeds.
Dacht altijd dat So1o juist geen korrel had (chemische polish) was.

Afwijkend als in andere producten inderdaad. Het vreemde waar ik naar refereerde was het feit dat hij dus impliceert dat er in al die producten SMAT zou zitten, en dus korrel. Ook in de Swirl-x dus.

Afgelopen week contact gehad met Meguiars over hoe het zit met de schuurkorrel in Swirl-X, zij melden het volgende:

Meguiars zei:
Er zit een fijn schuurkorrel in wat uiteindelijk opdroogt, je zult dus flink moesten poetsen om het gewenste resultaat te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Duidelijk dat de korrel in de Swirl-X dus afbreekt, maar wel aanwezig is.