• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Clay Bar met Poorboys World Clay Lube

jimmy104

Detailing trainee
15 jun 2016
79
43
58
Helden
Ik het een Meguiars Clay Bar liggen van een aantal jaren oud en heb nu de Poorboys World Clay Lube besteld. Weet iemand of dit goed samen gaat?

greetz .. Jim
 
Als de klei nog dicht is en niet uitgedroogd moet dit prima werken. Heb althans nooit problemen gehad met Meg's klei en PS Claylube
 
Ik twijfel of het gaat werken. De Clay lube is iets zeperiger dan bijvoorbeeld Spray & wipe.
Probeer eerst een klein stukje, gaat het smelten dan niet gebruiken.
 
In principe is de klei kunstof dus vergaat niet, maar de omstandigheden kunnen wel invloed hebben gehad. Ik heb een 7 jaar oude kleiblok (Chemical Guys denk ik) gevonden onderin een tas van me vorige maand, maar die zat nog in de plastic. Was prima te gebruiken, maar wel met een detailspray gedaan, geen claylube.
 
Sommige kleisoorten kunnen niet tegen "dedicated" clay lubes.
Probeer maar eens Meguiar's clay met Born Slippy.
De klei smelt dan in je handen.
 
Even een vraagje aanzien ik dit nergens op het forum kan vinden:
Kan ik de Monello klei gebruiken i.c.m. Poorboys Clay Lube? Gaat dit samen? Of zal de klei gaan 'smelten'?
Alvast bedankt.:)
 
Megs en Mothers clay is gevoelig voor merk vreemde clay Lubes, kijk zeker weet ik het niet (gebruik zelf Ddj) maar volgens mij is de Monello clay niet zo kieskeurig betreffende clay Lubes.
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Wat merk je eigenlijk dat de klei niet samen gaat met de glijmiddel? krimpt deze dan?

Kan ik de Poorboys Clay Lube 1:1 verdunnen? of beter van niet?
 
Ik lees veel reviews waarbij men het verdund heeft, maar ik weet het niet uit eigen ervaring. ;) Je kan het altijd proberen, natuurlijk. ;)

Probeer je het eerst puur, daarna 1:1 en checken of de boel nog lekker glibberig is.
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok