• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars hot rims brake dust barrier

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
35
Tilburg
Hoi allemaal,
Ik ben al zo,n 4 jaar bezig met auto detailing en ken de technieken een beetje.
Vanmorgen heb ik echter mijn velgen gewassen en behandeld met iron van monello en ze totaal droog gemaakt.Ik dacht ach ik heb nog een busjes hot rim brake barrier staan laat ik me velgen even inspuiten hiermee,laatste keer was vorig jaar dat ik ze had gedaan met dit middel en geen klachten.Velgen mooi ingespoten en lekker laten drogen.Tot mijn grote schrik sloegen mijn complete zwarte met zilvere velgen compleet wit uit,het was een soort blanke lak waar de vocht onder sloeg.Ik schrok me dood en heb even gewacht.Hierna nogmaals op sommige plekken ingespoten met hetzelfde resultaat.Ik was flink piss en heb direct proberen de laag eraf te halen met ontvetter iron,shampoo etc.Dodo juice lime cleaner gepakt geen tot weinig resultaat.Ik wil vragen of deze laag in de loop van tijd compleet verdwijnt en mijn velgen weer schoon worden ? of ben ik genoodzaakt om met ipa alchol de laag te gaan verwijderen.?
alvast bedankt mvg ruud
 
Je zou het kunnen proberen met ipa.
Ik heb ergens gelezen dat je ze ook met een licht polijstmiddel weer schoon kunt krijgen.

Ik heb hier al eens vragen over gesteld bij carclean maar die moesten mij het antwoord schuldig blijven.
Ik heb het er ook opzitten en ben nu helemaal huiverig geworden om een ijzerverwijderaar te gebruiken.
 
Dankjewel voor je antwoord,het is in principe een basis beschermlaag die gewoon na een tijd zal weggaan denk ik.het ziet er echt niet uit .zal toch aan de polijst moeten denk ik