• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Hot Rims Vs Sonax Xtreme

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
9633116dec34d8afdfbcb2ccaa67536c.webp
3fa7b1e927759e20ce0a942c74090de8.webp
Meguiars Hot Rims
d8232aa9ef51e1c0030eecd25f11db36.webp
f0e02b5861216e04399f2bd21a855dcd.webp
Sonax Xtreme
e83c6ccc11927c8f1491571eedb2aa1f.webp
d04bc94a69553e4fdc93f4d739b170c6.webp
1700adc0746f2296091b7707bc380083.webp
Afval water

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Wat ik er persoonlijk van vind is dat zowel Meguiars Hot Rims als Sonax Xtreme. De zwarte puntjes niet eraf heeft gekregen, als ik me niet vergis word het vliegrust genoemd. Men volgende product zal sowieso Non Ferro worden alleen al Door de reviews zelf al.

Leuk dat je bezig bent met diverse reviews en vergelijken!
Het zou fijn zijn als je iets uitgebreider kunt vertellen hoe je de producten hebt gebruikt, wat je ervaring met ieder product is en hoe dit zich tot elkaar verhoudt.. Daarbij natuurlijk hoe het resultaat is en hoe dit zich onderling verhoudt...
Wellicht wat toelichting bij de foto's wat we zien en welke foto bij welk product hoort...

Ik ben erg benieuwd! En ga vooral door met vergelijkjes!

• Leuk
Reacties: Sugr_81
@Sugr_81
Die zwarte puntjes kunnen inderdaad ijzerdeeltjes zijn maar het kan ook teer zijn.

Om velgen 100% proper te krijgen is een ijzer verwijderaar (Monello Non Ferro) en teer verwijderaar (DJ Tarmelade) toch wel vereist.

Je kunt ook proberen ze te kleien

• Leuk
Hey Sugr_81,

Inderdaad leuk dat je reviews maakt!

Echter zou ik, zoals Xsara al aangeeft, daadwerkelijk een review maken middels aanvullende informatie. Zo ken ik bijv. beide producten niet en zou ik deze eerst op moeten zoeken om te checken wat het precies zijn en wat ik kan verwachten. Uit de foto's alleen kan ik alleen maar raden wat er gebeurt. :P

Hoogstwaarschijnlijk zijn al die zwarte puntjes remstof. Dus in feite ijzerdeeltjes de van je remmen af komen en deze zullen gaan roesten. Een ijzerverwijderaar zal deze kunnen aanpakken omdat een dusdanig product reageert op roest. Dit kan aardig wat product kosten als de pitjes al lang op de velg zitten en/of de pitjes behoorlijk dik zijn. (Kleien en/of polijsten is dan geadviseerd)

Producten zoals bijv. Monello - NonFerro of DDJ - Ferrous Dueller zijn in de regel ijzerverwijderaars, maar hebben een goede reinigende functie. Dus het zijn ook goede velgenreinigers.

Om velgen 100% proper te krijgen is een ijzer verwijderaar (Monello Non Ferro) en teer verwijderaar (DJ Tarmelade) toch wel vereist.
Jij, de Dodo van het Forum, die een ander merk aanprijst dan Dodo Juice??? :P

In mijn ervaring werkt de Ferrous Dueller net zo goed als Non-Ferro. :D

Greetz

• Leuk
Wat ik er persoonlijk van vind is dat zowel Meguiars Hot Rims als Sonax Xtreme. De zwarte puntjes niet eraf heeft gekregen, als ik me niet vergis word het vliegrust genoemd. Men volgende product zal sowieso Non Ferro worden alleen al Door de reviews zelf al.

1 ste foto is mn gereedschap Meguiars Hot Rims vs Sonax Xtreme.

Als materiaal heb ik een blauwe emmer voor me borstels af te spoelen gebruikt.

Dan heb ik een Versa Angle Wheel Face Brush Short Handle en een Wheel Woolie Smal en een verfborstel voor lak gebruikt omdat die bij carclean uitverkocht is.

En als laatste heb ik een Valma velgenborstel gebruikt.

2 de foto is een foto waardat ik enkel Meguiars Hot Rims heb gebruikt. Telkens de voorste velgen genomen omdat die bij mij het vuilste zijn. (Rechtse Velg )

Morgen zal ik mn verhaal verder afmaken. Moet nu vertrekken sta met de nacht. Grtz

Hey Sugr_81,

Inderdaad leuk dat je reviews maakt!

Echter zou ik, zoals Xsara al aangeeft, daadwerkelijk een review maken middels aanvullende informatie. Zo ken ik bijv. beide producten niet en zou ik deze eerst op moeten zoeken om te checken wat het precies zijn en wat ik kan verwachten. Uit de foto's alleen kan ik alleen maar raden wat er gebeurt. :p

Hoogstwaarschijnlijk zijn al die zwarte puntjes remstof. Dus in feite ijzerdeeltjes de van je remmen af komen en deze zullen gaan roesten. Een ijzerverwijderaar zal deze kunnen aanpakken omdat een dusdanig product reageert op roest. Dit kan aardig wat product kosten als de pitjes al lang op de velg zitten en/of de pitjes behoorlijk dik zijn. (Kleien en/of polijsten is dan geadviseerd)

Producten zoals bijv. Monello - NonFerro of DDJ - Ferrous Dueller zijn in de regel ijzerverwijderaars, maar hebben een goede reinigende functie. Dus het zijn ook goede velgenreinigers.

Jij, de Dodo van het Forum, die een ander merk aanprijst dan Dodo Juice??? :p

In mijn ervaring werkt de Ferrous Dueller net zo goed als Non-Ferro. :D

Greetz

Niet tegen anderen zeggen Q.
Ik dacht ik doe eens gek. Ik hoor elke keer dat Non-Ferro hetzelfde is als Ferrous Dueller dus :p

• Leuk
Wat misschien nog wel geinig is om te vermelden;

De ijzerverwijderaars die ook een goede reinigende functie hebben zijn meestal prijziger als gewone velgenreinigers. Ik ben zelf altijd zo koppig om gewoon Non-Ferro ofso te pakken die beide goed doet, maar bij regelmatig onderhoud én bescherming, zou een simpele velgenreiniger volstaan.

Zo zijn er ook mensen die eerst de velg met een velgenreiniger schoonmaken en vervolgens nog een keer met een Non-Ferro-achtig product het ijzerstof verwijderen. Beetje overkill, maar de gedachte om de velg te ontdoen van vervuiling zodat de ijzerverwijderaar meteen zijn ding kan doen op de ijzerdeeltjes, dat is dan ook wel weer goed bedacht. Kost alleen meer product. :P

Greetz

• Leuk
Voordeel is wel dat je minder non-ferro nodig hebt. Dat kan namelijk direct het overgebleven metaal aanvallen!
Je gebruikt twee producten, maar bent zuiniger in gebruik met de non-ferro.. Wat beter is? Geen idee.. Maar op zich valt wel iets te zeggen voor die werkwijze...

• Leuk
1 ste foto is mn gereedschap Meguiars Hot Rims vs Sonax Xtreme.

Als materiaal heb ik een blauwe emmer voor me borstels af te spoelen gebruikt.

Dan heb ik een Versa Angle Wheel Face Brush Short Handle en een Wheel Woolie Smal en een verfborstel voor lak gebruikt omdat die bij carclean uitverkocht is.

En als laatste heb ik een Valma velgenborstel gebruikt.

2 de foto is een foto waardat ik enkel Meguiars Hot Rims heb gebruikt. Telkens de voorste velgen genomen omdat die bij mij het vuilste zijn. (Rechtse Velg )

Morgen zal ik mn verhaal verder afmaken. Moet nu vertrekken sta met de nacht. Grtz

Een Goeie Morgend iedereen,
Waar was ik weer gebleven.

3de foto: Meguiars Hot Rims + Valma velgenborstel (plooibaar) had een paar maanden geleden meguiars Gold Class Ultra Safe Wheel Brush gehad. Helaas heeft dit zich na 3 beurten zich van leven beroofd en was het afgebroken.
Dus met de Valma velgenborstel de achterkant van de spaken mee geborsteld, daar zit ook heel veel vuiligheid achter.

4de foto Sonax Xtreme gebruikt op de voorste velg maar dit keer aan de linkse kant wat logisch is natuurlijk. Allebei de producten 5 min laten inwerken.

5de foto rechtse velg. Buitenkant van de velg blinkt maar Meguiars heeft de vliegenroest helaas niet verwijderd.
Zie foto naar de binnenkant.

6de foto voor Sonax. Het zelfde resultaat, buitenkant blinkt maar in de binnenkant is er nog altijd vliegenroest te zien.

7de foto. De overgebleven vuiligheid van de kwasten.

Resultaat. Ik vond dat het geen beide product zijn werk heeft gedaan, was dus niet naar mijn goesting.

P.s Meguiars deed het iets beter. Met schrobben, maar bevat ook zuur.
En Sonax vond ik kwa dikte en de rode kleur gezellig om mee te werken maar had iets meer tijd nodig en moest er ook meer geschrobt worden. Maar is wel zuurvrij.

Volgende keer bestel ik gewoon Non Ferro, kwa reviews op Tapatalk is het precies een Topper.
Voila, dat was het dan.
Carclean Boys

Top dat je hem hebt aangevuld! Ben benieuwd of de non ferro je meer gaat brengen!
Heb je kets van bescherming op je velgen staan?

Ik maak ze bij lichte vervuiling alleen schoon met Ferrous Dueller maar bij zware vervuiling eerst met Mellow Yellow.
MY reinigt sneller en grondiger op het algemeen dikke vuil. Daarna een paar spuitjes met FD en schoon zijn de velgen die Arie net vies zag. :cool::cool:

Top dat je hem hebt aangevuld! Ben benieuwd of de non ferro je meer gaat brengen!
Heb je kets van bescherming op je velgen staan?
İs zeker, met plezier gedaan Xsara Coupe. Was mn eigen weer voorbij gelopen heb tegenwoordig nogal het goed druk (thuis, werk) en dacht van ik zal de foto's erop smijten. En, ik zal zien wat het zegt.

Goed gezien, heb er echt spijt van.
Had Hot Rims Brack Dust gebruikt, maar blijkbaar een beetje te veel van het goede.
Had ergens gelezen dat Isopropyl een goed product moet zijn voor het verwijderen van Hot Rims Brack Dust.
Of, natuurlijk kleien of polieren.
Resultaat vind ik persoonlijk niet het beste product.
Als ik met de velgenborstel toch nog een hoekje ben vergeten bleef het nog altijd staan, ook al werd het met een hogedrukreiniger op gespoten. Volgende keer wil ik Velgen Wax van FB gebruiken, Grtz.

Laatst bewerkt: