• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Xtreme BrillantShine Detailer

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Als alternatief voor Gyeon Wetcoat (SiO2) ben ik op zoek gegaan en uitgekomen bij Sonax Xtreme Brilliant Shine:
https://www.carclean.com/nl/sonax-xtreme-brillantshine-detailer-nieuwe-formule-750ml.html
Schijnt 1 van de betere spraywaxes te zijn.
Viel me op dat er hier nog weinig over te vinden is.
Je kunt het zelfs verdunnen, maar of dat de duurzaamheid (erg) beinvloed vraag ik me dan wel af.
Ik ga 's uitproberen hoe het zich verhoudt met Wetcoat, waar ik al geruime ervaring mee heb opgedaan en wat de standtijd is.

 
Is de spray & seal nou een goed winterproduct? Als de auto eigenlijk geen wax laag heeft? Of zou ik voor de wintermaanden voldoende hebben aan bathe+ in de auto te masseren na het wassen?
 
Dit product is al veel besproken, zijn veel tevreden gebruikers van, al vele jaren.
Wordt veel afgekort als BSD dus zal niet altijd opvallen.
Een wax is het trouwens niet.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ben er zeer tevreden over, zit nu 4/5 maand op de wagen en nog steeds een mooie beading en bescherming!
Heb vorig weekend de wielen extra ingezet, voor extra bescherming van de wintermaanden.
Zeer makkelijk te verwerken na het wassen, spray on wipe off.
Eigenlijk kan het heel simpel zijn, een goede reinigende shampoo en daarna BSD, en klaar! :D
 
Dit lijkt me echt wel een leuk product om volgend jaar te proberen. Door de eenvoud en dat het een paar maanden beschermd. En het is vooral erg goed geprijsd.

Als pietlut zou ik wel nauwkeurig spuiten en uitwrijven zodat je alles bedekt.

Vraag me wel af in hoeverre het in de winter beschermd tegen zout en andere bagger.
 
Ben er zeer tevreden over, zit nu 4/5 maand op de wagen en nog steeds een mooie beading en bescherming!
Heb vorig weekend de wielen extra ingezet, voor extra bescherming van de wintermaanden.
Zeer makkelijk te verwerken na het wassen, spray on wipe off.
Eigenlijk kan het heel simpel zijn, een goede reinigende shampoo en daarna BSD, en klaar! :D
Als je BSD echt als beschermlaag gebruikt, dus als LSP.

Kan ik dan met het drogen een willekeurige quick detailer gebruiken zonder dat dat de eigenschappen of duurzaamheid van BSD beïnvloed?
 
Als je BSD echt als beschermlaag gebruikt, dus als LSP.

Kan ik dan met het drogen een willekeurige quick detailer gebruiken zonder dat dat de eigenschappen of duurzaamheid van BSD beïnvloed?
Ikzelf doe het momenteel niet, maar volgens mij is het mogelijk?
Je kan na een grondige BSD, eventueel ook een goede shampoo gebruiken met toevoeging.
Momenteel was ik de wagen met Nanolex Pure.
 
Ff een filmpje gekeken. Sonax geeft aan dat BSD 6 tot 8 wasbeurten houdt. Dus dan hebben shampoo en QD geen tot beperkte invloed.