• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars hybrid ceramic wax

Steffiseat

Detailing trainee
9 jul 2021
89
33
Goedenavond,

Een tijd terug heb ik mijn auto in Meguiars Hybrid Ceramic Wax(spray) gezet. Nu wil ik deze verwijderen want vind de eigenschappen niet echt mooi. Hoe kan ik dit het beste doen? Apc of hebben jullie andere tips?
 
Ik denk dat je het "all purpose" van APC iets te letterlijk neemt.

Mijn advies zou zijn om een cleaner te gebruiken, de prof polish van Poor Boys is heel goed.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Cordoba
De naam suggereert inderdaad dat het een polish is, maar het is een paint cleaner, overigens zie je wel vaker dat een naam suggereert dat het een polijstproduct is, terwijl het dat niet is. Professional Polish 2 is wel een (heel licht) polijstmiddel.
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat
“Harde”(?) Shampoo’s en IPA zullen je wax slechts aantasten... en in het geval van IPA ook een stuk minder dan de andere optie.

De Poorboys heb ik geen ervaring mee en dat zal ik ook nooit krijgen.. stick to the basics!

De beste manier om een waxlaag te verwijderen is een cleaner of een (licht) polijstmiddel.. dit is tevens ook de beste voorbereiding op je nieuwe waxlaag!
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat