• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Last Touch

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Beste CCers,

Er wordt veel gepraat over de "last touch" Na bv. de Finale (polijsten met monello) Voor de glans en vingerafdrukken te verwijderen ofzo

Nu staan er een aantal producten in de shop die hieraan voldoen.

bv,
Meg. Last touch

Kan ik ipv bovenstaande ook bv Spray and Wipe gebruiken hiervoor? (onverdunt ofzo)
S&W

Anders moet ik wéér een product aanschaffen terwijl het met een product die ik heb staan ook kan...

Ik hoor het wel.

Gr Paafje

Haha, heb net vanochtend dezelfde vraag richting CC gestuurd :) In afwachting van een antwoord :-D

Last Touch voldoet prima hiervoor en heeft glans versterkers in zich. Daarbij werkt dit product perfect als drooghulp en kun je het product als kleimiddel gebruiken 1 op 1 verdund met water.

Spray and wipe werkt daar perfect voor, tevens zal ik iedere keer spray and wipe nemen ipv last touch.
Het nadeel van last touch is dat er nogal wat glansversterkers en siliconen inzitten. Ga je daarna over die lak een wax zetten heb je kans dat deze minder goed gaat hechten, daarom voor mij dus S&W.

rodders zei:
Spray and wipe werkt daar perfect voor, tevens zal ik iedere keer spray and wipe nemen ipv last touch.
Het nadeel van last touch is dat er nogal wat glansversterkers en siliconen inzitten. Ga je daarna over die lak een wax zetten heb je kans dat deze minder goed gaat hechten, daarom voor mij dus S&W.

Top antwoord :-)^

rodders zei:

+ 1 :-)^

Voor mij geen LT tijdens een detail. Wel voor tussendoor of even een vingerafdruk wegnemen.

helemaal eens met Rodders....
Voor de geur zou ik LT kiezen, maar qua verwerking wint S&W bij mij...
Nu trouwens de Valet Pro Citrus Bling aan t proberen, voldoet ook boven verwachting goed tot nu toe..! :-)^

Gebruik ook S&W, erg fijn product! LT gebruikte ik vroeger, ben daar minder over te spreken na het ontdekken van S&W. VP CB wil ik ook eens proberen.

nicknameless zei:
+ 1 :-)^

Voor mij geen LT tijdens een detail. Wel voor tussendoor of even een vingerafdruk wegnemen.
Ah daar heb ik over heen gelezen. Last Touch is inderdaad na de waxlaag mijn favoriete product.

M34 het product tijdens het polijsten.

Maar de Spray & Wipe voldoet dus om na het polijsten de polijst resten te verwijderen en de lak klaar te maken voor de glaze/sealer/wax?
Het gaat erom dat je dus alle overtollige resten ook verwijderd zodat je op een schone lak kunt beginnen.
Als dat zo is dan bestel ik de last Touch dus niet :-)

Lees post 5 en 7 nog eens een keertje. :rules

Er staat duidelijk in de post van Rodders dat LT glansversterkers en siliconen bevat.

Siliconen heeft als nadeel dat dit erg glad maakt en hierdoor kan een vervolgstap minder goed hechten.

Beter is het om na elke polijstsessie de lak af te nemen met Spruzzo of IPA.