• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's ULW vs 303 Spray Wax vs Sonax BSD

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Gisteren een kleine bestelling gedaan, vandaag geleverd (top CC).
En uit pure nieuwsgierigheid de vernieuwde versie van 303 Automotive Spray Wax bijbesteld.
En omdat vandaag het weer nog even toeliet, ineens dan maar een review maken hoe deze zich kan meten tov de Sonax BSD.
Kmstand bij begin van de test : 104.905km
de wagen staat 24/24u buiten (en heeft redelijk wat industriele vervuiling te verwerken)

De deelnemers :
- Meguiar's Ultimate Liquid Wax
- 303 Automotive Spray Wax
- Sonax Brilliant Shine Detailer
- Sonax Brilliant Shine Detailer/ Meguiar's Last Touch in 70/30 verhouding (dit omdat de BSD nogal de eigenschap heeft zich moeilijk te laten uitboenen bij warmer weer, maar zelf nog niet ondervonden, de detailer zou dit euvel kunnen verhelpen)

Begonnen dus met de motorkap te wassen met Mothers Wax California Gold Car Wash icm een Gyeon Q²M Wash Mitt en drogen met een Monello Senza Aqua Piaza droogdoek.

20171125_111523.jpg


Vervolgens de motorkap gekleid met Auto Finesse Clay icm PBW Spray & Wipe, was niet echt nodig daar deze nog maar was gedaan, maar wou alle stappen doorlopen.
20171125_112145.jpg


Vervolgens de kap nog eens gewassen, en dit gevolgd door een rondje Gyeon Q²M Prep.
20171125_113706.jpg


Zijn we dan toegekomen aan de test zelf
20171125_115344.jpg

Het kleine flesje bevat Sonax BSD puur, het rechter BSD/LT in een 70/30 verhouding, en deze voelt iets gladder aan door de toevoeging van LT. Maar stuk voor stuk zijn de produkten makkelijk verwerkbaar.

En net wat we nodig hebben.......een regenbui
20171125_131029.jpg
20171125_131036.jpg
20171125_131044.jpg
20171125_131133.jpg


Een eerste indruk, beetje als verwacht, voert de BSD het water sneller af, en blijft het water langer staan bij de 303 Spray wax.

Sheeting gedrag

to be continued.......
 
Laatst bewerkt:
Leuke test! Al denk ik dat ik wel weet welke er op standtijd en beading gaat winnen;)

Wel een idee inderdaad om met last touch te mengen, voelt de lak gladder dan met bsd puur?
 
deze middag even boodschappen weesten doen, en zo ziet de motorkap eruit na +-6km
20171127_154437.jpg

wat met dus opvalt, links en linksmidden nog behoorlijk wat druppels die de motorkap niet willen verlaten, rechts zijn ze zo goed of weg, (de druppels die er zijn is waar de plakband heeft gezeten.
 
Ik heb de Sonax BSD sinds enkele weken in mijn bezit en ben er ook blij mee. Het is een standaard procedure geworden om na elke wasbeurt een rondje BSD toe te passen. De beading is schitterend, over de standtijd kan ik me niet uitspreken want na een week kan ik amper wachten om de wagen weer te poetsen :D
 
Tijdens deze review zullen er nog tussentijdse foto's komen en dit tot de waxen het voor bekeken houden.

@Dany persoonlijk vind ik het niet nodig na elke wasbeurt de BSD boven te halen, heb hier de oude versie ook nog staan en die hield het ook meerdere weken vol, maar dit is ieders keus natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Tijdens deze review zullen er nog tussentijdse foto's komen en dit tot de waxen het voor bekeken houden.

@Dany persoonlijk vind ik het niet nodig na elke wasbeurt de BSD boven te halen, heb hier de oude versie ook nog staan en die hield het ook meerdere weken vol, maar dit is ieders keus natuurlijk
Ik zal me volgend weekend proberen in te houden en de BSD achterwege laten :worried:. Nu zal dat niet zo heel moeilijk zijn want de black- friday goodies komen vandaag toe en de pour-on wax zit bij het pakket. :yum
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
inmiddels zijn we een weekje verder, en vandaag maar eens de wasemmers bovengehaald.
Na het regen/vries/sneeuwweer van de voorbije dagen stond de auto er behoorlijk vies bij en toch wel redelijk nieuwsgierig hoe de waxen zich gehouden hebben.
KMstand : 105155km

voor het wassen (enkel afgespoeld, om het resultaat te zien zonder invloed van de shampoo)
20171204_144229.jpg


en eentje van na het wassen
20171204_144418.jpg


Over de gehele motorkap liet het vuil zich makkelijk verwijderen. Maar toch leek de Sonax BSD nog iets sterker aanwezig te zijn.
Nu heb ik de hele wagen onder de BSD gezet, maar de motorkap onaangeroerd gelaten.
Na elke wasbeurt zullen foto's volgen zodat de achteruitgang van de aangebrachte waxen kan meegevolgd worden.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen zitten we op 105.407km, niet echt veel kms gereden maar heeft wel de vriestemperaturen, regen-en sneeuwbuien moeten doorstaan.

linkerhelft van de foto Meguiar's ULW, rechterhelft 303 Spray Wax
20171220_093333.jpg


Links Sonax BSD puur, rechts BSD mix
20171220_093339.jpg


en het totale plaatje
20171220_155007.jpg

Toch nog een leuk resultaat van de 3 waxen/sealant

Wat me ook bij begin van deze test is opgevallen dat de 303 Wax na aanbrengen een kleurverschil geeft tov de ULW en de BSD. Je ziet duidelijk de baan waar de 303 is aangebracht.
20171220_160955~01~01.jpg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Bedankt voor het ophalen van dit topic, had ‘m nog niet gelezen. Bijna 4 jaar na dato denk ik niet dat de test in aanvangsvorm gecontinueerd is