• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Mirror Glaze 88 ??

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Ik was een beetje aan het zoeken naar loswas,om een mal te maken voor verschillende dingen voor de auto.Nu kwam ik de Meg's Mirror Glaze 88 tegen:weetniet

Ik zag dit voor het eerst maar wordt zo te lezen alleen gebruikt voor mallen die een hoogglans moeten krijgen.Het is ook bestendig tegen hogere temperaturen.

Heb iemand hier ooit van gehoord ?En zal het ook voor de lak geschikt zijn ? Of alleen een leuk item om er bij te hebben:lol

Een wasachtig losmiddel dat met een zachte doek op de mal aangebracht wordt. Na het drogen nawrijven voor een goede glans. Verbruik ca. 100 Gram/m². Tevens bestemt tegen hogere temperaturen. Bijvoorbeeld bij het gieten van vormen waar de hars een hogere temperatuur kan aannemen. Kan ook gebruikt worden als normale loswas.

In nieuwe pluggen en mallen 5-7 lagen aanbrengen, tussentijds 15 minuten wachten, na de laatste laag minstens 2 uur.

Bedoel je soms dit? :weetniet

Ik weet niet of de link toegestaan is, maar aangezien het een Collinite produkt is, waag ik het maar op.

Ik heb een klant van mij een blik M16 aangeraden. En dit werkt perfect. :-)^

De klant zit in de modelbouw (vliegtuigjes) en moest ook een wax hebben geschikt voor gietmallen.

Kwa megs kwam ik ook een hoop over boten en dergelijke tegen ja.Daar werd het volgensmij ook op gebruikt.

En het wordt geen gietmal,maar een polyester mal,en dat kan nog welis aardig warm worden door verharder.En ik weet dus niet of de M16 daar tegen ken.

Het is niet dat er alleen die Mirror glaze 88 te koop is kwa loswas,maar ik dacht als het ook voor de auto te gebruiken is,of iig geen kwaad ken,dan heb ik 2 vliegen in 1 klap.

Nog even de vraag herhalen omdat ik tog wel benieuwd ben:lol Is deze wax ook voor mijn auto geschikt,of daar beter niet aan wagen ? Als het mag wil ik de link nog wel posten waar het te koop is :)

Mijn collega heeft de mold wax, er staat redelijk duidelijk op dat het NIET geschikt is als autowax :no

Uuh, waarom niet gewoon rijkelijk siliconespray in je mal spuiten? Ging bij mij in de meeste gevallen perfect, grote dingen waren lastiger, daarvoor had ik gewoon een fijne fles turtle wax staan :ja

Okej ik weet genoeg:lol Ja ik koop wel gewoon loswas ervoor,kost niet veel en weet ik 1000% zeker dat het goed gaat

Deze zal ook zeker werken,maar normale loswas is stuk goedkoper:lol
Ik had deze alleen gekocht voor als ik ook kon gebruiken voor de lak ;)