• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Mirror Glaze Synthetic Sealant 2.0 vraag Help!

mister88

Detailing addict
21 jun 2010
11
60
Hey ik heb een Bestelling gedaan bij meguiars in Amerika
ik heb daar het volgende besteld

Medium Cut Cleaner - 16oz
Heavy Cut Cleaner
Show Car Glaze - 16oz
Swirl Remover - 16oz
Mirror Glaze Synthetic Sealant 2.0 16oz
Ultra Cut Compound - 32oz

Nu heb ik een test gedaan op mijn motorkap in de volgende volgorde

Wassen
kleien
medium cut cleaner
show car glaze
en als laatste Mirror Glaze Synthetic Sealant 2.0

nu lees ik over veschillende sealants dat ze na 3 tot 12 uur na de behandeling
in de wax worden gezet ( kan zijn Nxt 2.0 )
nou vroeg ik me af is dit bij de sealant van meguiars nou ook zo?

ik kan hier niets over vinden

hopelijk is er iemand die hier meer over weet

alvast bedankt

:-)^

Beetje jammer dat je het in de US gekocht hebt en de vraag stelt op een forum van een Meguiar's dealer en meteen "Help!" te roepen :-" ;)

Lees het forum even goed door, dan zul je lezen dat de NXT 2.0 een All In One is, deze heeft dus een milde cleaner in zich, deze zal dus de Synthetic Sealant (deels) verwijderen, in mijn ogen dus totaal nutteloos om dit te doen. Het zogenaamde "toppen" van een sealant doe je met een pure wax, Meguair's heeft er daar maar 2 van, de step 3 en de M16, de andere producten zijn geen pure waxen.

Hey bedankt voor de snelle reacties hier op het forum !

De HELP in de Titel was voor mij gewoon bedoeld dat ik een vraag had.

Ik snap niet helemaal waarom ik deze vraag niet zou kunnen stellen omdat ik producten vanuit US heb besteld.

De vraag Luid is het nodig om een wax aan te brengen natijd en zoja waarom?

bedankt voor het antwoord op de soort wax die ik zou moeten gebruiken:)

wat is de meerwaarde van de wax ?
en wat is nu de tijd die ik er tussen zou moeten houden?

Ik zeg niet dat je het niet mag vragen, ik zeg alleen dat het jammer is dat je het in de US gekocht hebt, terwijl Carclean.com een officiële Meguiar's dealer is. ;)

Een wax aanbrengen na een sealant is niet perse nodig, het is vaak een kwestie van het gevoel wat je er bij hebt. Ik zou zeggen, doe een 50/50, de ene kant alleen de sealant en de andere kant getopt met een pure wax. Kijk of je verschil ziet je geen verschil, dan zou ik het gewoon achterwege laten. Een sealant breng je aan vanwege de langere bescherming die het zou geven het toppen met een wax gebeurd vaak om de "looks"

De vraag van mijn kant is: wat wil je bereiken met het toppen ?

O oke nouja ik heb voor het eerst wat in de US besteld omdat een collega van mij daar dus was en ik slechts het product hoef te betalen en dus geen torenhoge verzend kosten
heb dus een grote order voor 1 derde van de nederlandse prijs deze keer. en dat is voor mij wel de moeite waard.

Maar goed wat ik wil bereiken met het toppen is natuurlijk het mooiste resultaat met een lange bescherming ik zal de M16 eens uitproberen ( net besteld bij carclean ;) )

maar de de Wax heeft dus verder niet veel meerwaarde op de bescherming en dat wou ik dus graag weten.

verder wou ik wel weten of de volgorde van de producten vooral de mirror show car glaze ik heb deze gebruikt voor de sealant ik had er meer van verwacht of doe ik iets fout?
heb het product aangebracht met D/A Machine

Bedankt!!

hoe aqggresief is die medium cut??
plaats eens een foto van die fles/pot whatever, want ik ken het niet?

zoiezo had je er waarschijnlijk iets meer uit kunnen halen door iets milder te finishen (met zwarte pad bijvoorbeeld)
een hoop staat of valt met die laatste polijst stap die je gedaan hebt..

m7 kan toevoegen, hoeft niet veel te doen, ligt echt aan je lak.

de sealant en wax voegen bijna geen glans toe

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

mister88 zei:
O oke nouja ik heb voor het eerst wat in de US besteld omdat een collega van mij daar dus was en ik slechts het product hoef te betalen en dus geen torenhoge verzend kosten
heb dus een grote order voor 1 derde van de nederlandse prijs deze keer. en dat is voor mij wel de moeite waard.

Maar goed wat ik wil bereiken met het toppen is natuurlijk het mooiste resultaat met een lange bescherming ik zal de M16 eens uitproberen ( net besteld bij Carclean.com ;) )

maar de de Wax heeft dus verder niet veel meerwaarde op de bescherming en dat wou ik dus graag weten.

verder wou ik wel weten of de volgorde van de producten vooral de mirror show car glaze ik heb deze gebruikt voor de sealant ik had er meer van verwacht of doe ik iets fout?
heb het product aangebracht met D/A Machine

Bedankt!!

verzendkosten vanuit de firma carclean valt reuze mee met wat dat gene wat je in usa gehaalt hebt ,namelijk 0 euro.

daarbij is de service van carclean goed en kan je altijd terug vallen op de mannen.

alleen zeg je dat je de producten me de d/a machine hebt aangebracht ,maar diversen producten van ,mequiars kunnen alleen maar met een rotery of met de hand aangebracht worden.

bij deSwirl Remover 2.0 Voor gebruik met de hand en poliermachine.

bloemie zei:
verzendkosten vanuit de firma Carclean.com valt reuze mee met wat dat gene wat je in usa gehaalt hebt ,namelijk 0 euro.

daarbij is de service van Carclean.com goed en kan je altijd terug vallen op de mannen.

alleen zeg je dat je de producten me de d/a machine hebt aangebracht ,maar diversen producten van ,Meguiar's kunnen alleen maar met een rotary of met de hand aangebracht worden.

bij deSwirl Remover 2.0 Voor gebruik met de hand en poliermachine.

Ja die verzendkosten van Carclean vallen inderdaad heel erg mee
de service ook en het is natuurlijk ook heel handig om dan terug te kunnen vallen op de verkopers.

ik had het over de verzend kosten als je dit pakket vanuit de US hierheen zou sturen. dat is namelijk niet 0 euro.
en waar zit hem dan het verschil dat is in de product prijs
bijvoorbeeld ultra cut compound carclean prijs 37,98 euro en bij meguiars.com 29.69 dollar! dat is ongeveer 10 euro verschil
dus heb ik met de 6 flessen ongeveer 50 a 60 euro gespaard

daar blijft het niet mee heb ook doeken en pad's besteld namelijk de water magnet 24,99 euro ! bij Carclean.com en 8.09 dollar! bij meguiars .com

applicator pad's gold class soft foam 2 stuk's bij Carclean.com 6,99 euro! bij meguiars.com 4,49 Dollar! voor 4 stuks.

en zo kan ik de hele lijst wel afgaan

nogmaals normaal gesproken bestel ik altijd in nederland mijn producten deze keer is dat anders geweest omdat ik het door iemand heb mee laten brengen in de koffer ( dus geen verzend kosten vanuit amerika )
Meguiars.com verzend ook alleen binnen de US dus kon dit ook niet.

pff begrijp je het echt niet?

maar na de medium cut cleaner, had je een finishing pad moeten gebruiken, met swirlremover 2.0

mischien heb ik het bij het verkeerde eind hoor, maar volgens mij heb je hopeloos verouderde producten gekocht (iig de m1 , m4 , m9)

Dat het 'hopeloos ouderwets' is een wel erg overdreven reactie. :no

De produkten doen hun werk, alleen zijn het produkten met een 'gebruiksaanwijzing'.

Er zijn inderdaad tegenwoordig betere produkten op de markt. ;)
Maar goed, voor het geld hoef je het niet te laten.

Gebruik de spullen en deel je resultaten met ons. We love pics :ja

Natuurlijk zijn er altijd betere producten vandaar dat ik me ook aanmeld op een forum om de ervaringen van diverse producten te lezen en te omschrijven.

Ik wil graag de "pro" producten gebruiken van Meg's en heb dit besteld zaterdag eerste project met deze producten dus ik ben benieuwd.

de foto's daarvan komen zeker wel op het Forum.

tips zijn altijd welkom

bedankt!

Ik heb vandaag mijn bestelling van carlean.nl binnengekregen en ben vervolgens weer een test gaan maken op mijn motorkap.

hieronder de foto's