• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars professional diamond cut compount 2.0 en medium cut cleaner

Robster-f

Detailing trainee
16 aug 2017
5
32
31
Eindhoven
Binnenkort ga ik mijn SLK eens even helemaal goed onderhanden nemen. Ik heb me al enigzins ingelezen en een aantal zaken besteld. Via een mooie deal kon ik wat Meguiars Professional polijstmiddelen kopen. Heb de volgende flesjes gekocht:

Meguiars Diamond Cut Compound 2.0 - (las op een Amerikaanse website dat die vaak gebruikt werd voor harde mercedes autolak)

Meguiars Medium Cut cleaner

Rupes diamond Ultra fine

Meguiars machine Glaze

Gezien ik een beginnende poetser ben wil ik mijn auto met een dual action machine onder handen nemen.
Nu las ik op de flesjes diamond cut compound 2.0 en de medium-cut cleaner - FOR USE WITH ROTARY BUFFER ONLY!

Kan iemand mij vertellen of dit echt alleen met de rotary kan? Of dat deze middelen ook prima werken met een dual action machine?
 
Zelf geen ervaring mee
Maar zou niet weten waarom een polijstmiddel alleen maar voor een rotary gebruikt zou kunnen worden
Als jr niet te hard druk op een DA dan draait die toch ook
Denk meer dat ze bedoelen dat het alleen voor gebruik met machine is 3n niet erg geschikt voor met de hand
 
Goed artikel. Niet te beroerd om bij te leren.. Een rotary staat zowiezo nog niet op mijn lijst om te gebruiken ;) Maar goede informatie. Toch maar beter die etiketten lezen op de produkten..
 
Dankjewel voor de info! Maakt me duidelijk dat ik me niet goed genoeg verdiept heb in de polijstmiddelen vs type machine. Er rest me nog wel een vraag. Kan ik deze middelen nou wel gebruiken of kan ik ze beter te koop aanbieden en polijstmiddelen speciaal voor de dual action machine aanschaffen? Uit het eerste gedeelte begrijp ik dat de middelen niet goed werken met een dual action maar in het stukje eronder staat het volgende wat het voor mij weer erg verwarrend maakt. Uit het onderstaande stukje begrijp ik dat ze wel gebruikt kunnen worden om lak te corrigeren, maar dat het een waas achter laat die weer weg gepolijst moeten worden met een middel die speciaal voor de dual action machine is.

Again... all of the products shown above are great product for removing serious paint defects quickly, just be aware they are for use with rotary buffers.

If you try to use them with a dual action polisher, chances are pretty good they're remove the original defects but leave a haze behind in the paint. This haze be removed by re-polishing the paint using a product designed for use with a dual action polisher.
 
Er staat dus in principe dat het wel kan, maar je daarna met een geschikt middel na moet werken.

Mijn mening; Meguiars bende eruit, nette lijn polijstmiddelen zoals Monello of Scholl Concepts erin. ;)