• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Start van verslaving

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.808
158
Peer
Na jaren (nog steeds) auto's te herstellen, groeide de interesse in het detailing wereldje. Polijsten gebeurde wekelijks of zelfs dagelijks op het werk, daardoor enkele jaren geleden mijn eerste eigen polijstmachine aangekocht, een Krauss S8 shinemaster (8mm DA). Over het algemeen zeer tevreden van dit toestel enkel mist het uiteraard wel wat correctie mogelijkheden. bv. bij het schuren of weghalen van diepere krassen, schoot dit toestel wat tekort.

Na lang overwegen en twijfelen tussen Rupes of Flex, DA of rotary... uiteindelijk de knoop doorgehakt en gekozen voor een Rupes LH19e (rotary), voornamelijk met de reden dat deze vooral zal dienen om correcties uit te voeren, de Krauss kan nog dienst doen als finishing stage. De Rupes zal dit weekend zijn eerste proef krijgen, ik heb afgelopen weekend enkele diepere krassen gevonden in de deuren van mijn wagen... :confused:

Zie hieronder mijn voorlopige collectie, helaas heb ik nog niet overal foto's van genomen. (Niet alle producten zijn verkrijgbaar via CC, al probeer ik een trouwe klant te zijn/blijven :blush:)

Op dit moment liggen mijn spullen nog in de kelder, deze verhuizen zodra ik de garage op orde heb.


Wassen & reinigen.

Autofinesse:

* Avalanche snow foam
- Heerlijk product, geurloos maar een zéér goede reiniging met een dikke foam. Prijs/kwaliteit top! Bij een hogere dosis bleek dat deze wel P&S beadmaker kon elimineren...
* Lather shampoo - Weinig schuim, lekkere aangename citrusachtige geur, PH neutrale shampoo die veilig is voor je wax of sealants.
* Iron out - Scherpe geur al is deze niet heel erg storend, doet wat het moet doen.
* Revive - Nog niet gebruikt
*
Satin - Zuinig en gemakkelijk in gebruik, banden zien er instant beter uit, je zou de gloss nog kunnen verhogen door meer lagen te gebruiken al ben ik meer fan van een matt look. Duurzaam is het helaas niet, amper 1 à 2 weken later niet meer zichtbaar.
*
Hide - Ruikt heerlijk naar leder, laat een glanzende laag achter die mooi mat trekt nadat je er met een MF doek overheen gaat. Leder ziet er duidelijk stukken beter uit!
* Glide + 200gr claybar - Nog niet gebruikt
*
Verso - Nog niet gebruikt
*
19 liter was emmer - Groot genoeg en stevig, al las ik op de webshop 1 recencie en deze beweerde dat de emmer flexibel was?... Gritguard komt tijdens het wassen wel soms wat naar boven, dit heb ik nooit gehad met mijn andere/oudere emmer.

EDIT!
* Foam lance + Nilfisk koppeling
- Voelt degelijk aan en ziet voor mij ook netjes uit.

Algemene indruk: Flesjes zien er mooi en simpel uit. Goede verhouding prijs/kwaliteit. Tot nu toe tevreden over het algemeen van dit merk. Veel reclame en tralala naar mijn gevoel, zetten veel in op tuning e.d, dit geeft mij het gevoel dat het merk minder professioneel is al kan dit gevoel helemaal verkeerd zijn uiteraard.

Chemical guys:

* Was emmer
- Stevig, al jaren plezier van. Valt erg klein uit naast mijn nieuwere 19l emmer van Autofinesse

Algemene indruk: Ik heb verder geen enkele ervaring met chemical guys' producten maar heb er eerlijk gezegd ook niet echt de verleiding voor. Naar mijn mening ENORM groot gamma aan producten waardoor ik "door het bos de bomen niet meer zie", dit komt bij mij over als voornamelijk commercieel en weinig effectiviteit, al is dit een vooroordeel van mij.

Gyeon:

* Bathe essence
- Zuinig al moet ik wel meer dan 5ml toevoegen van het product, ik zit rond de 20ml voor een goede schuim en voldoende gladheid/verhouding. Weinig schuim, het ontbreekt mij helaas wat aan beleving. Verder geurloos, redelijk stroperig van structuur. Veilig voor wax & sealants.
* Glass - Goede glasreiniger, beetje ammoniak achtige geur. Laat een mooi en streeploos resultaat na. Verder zéér goede prijs/kwaliteit verhouding, alleen jammer dat ik deze niet in bulk kan vinden.

Nanolex:

* Odor
- Geurloos, naar mijn gevoel doet dit weinig/niks... bij 2 verschillende auto's gebruikt, eentje waarin gerookt werd en een muffe geur aanwezig was, dit deed echter niks aan de geurhinder. Lijkt alsof ik gewoon wat water heb gebruikt, zonde van het geld.

Autoglym:

* Shampoo conditioner
- Goedkoop, Zéér zuinig in gebruik, schuimt amper/niet, heeft een lichte parfum. Reinigt maar niks bijzonders.
*
Super resin polish - De eerste keer dat ik dit gebruikte jaren terug, was ik erg onder de indruk, geeft een mooie glans en voelt glad aan. Met de hand aanbrengen is mogelijk, bevat fillers.
*
Interior shampoo - Voor mij persoonlijk niet een heel lekkere geur, reinigt wel maar ik heb de indruk dat dit stukken beter kan (vergeleken met P&S). Laat snel vlekjes achter, dient heel goed weggeveegd te worden.
* Paint renovator - Naar mijn gevoel zowat hetzelfde als wat SRP doet?... Heb dit enkel handmatig gebruikt, kan zijn dat dit machinaal betere resultaten geeft.
*
Clean wheels - Reinigt niet goed, veel product nodig voor weinig resultaat

Ben een beetje benieuwd naar de "polar" serie, misschien komt deze er ooit wel eens binnen.

Algemene indruk: Lage prijzen, ligt naar mijn mening wat in het lagere midden segment. Er zijn een hoop alternatieven die beter presteren (al kosten deze vaak ook wel meer...)

Bilt hamber:

* Auto foam -
Erg sterke prijs/kwaliteit verhouding, direct de 5l bus aangekocht. Ik las er veel positieve reviews over en moet zeggen dat ik wel fan ben. Laag verbruik, reinigt goed voor het weinige product dat nodig is. Beetje een chemische geur, groenachtig van kleur, zéér zuinig in gebruik en doet wat het moet doen. Persoonlijk vind ik het iets te lopend (verhoudingen op fles aangehouden), kan zijn met een hogere dosering dat deze dikker wordt maar heb ik (nog) niet getest.

Collinite:

* No 845 Insulator Wax -
Even laten baden in een warm water badje en het goedje was lopend waardoor de applicatie vlotter ging, makkelijk en zuinig in gebruik. Laat een prachtige shine achter en voelt super glad aan! Ben er helemaal aan verkocht.
Standtijd is niet heel super vind ik, na 2 maanden lijkt het beste wel achter de rug te zijn... Verder heb ik wel al eens gelezen dat wax net meer vuil aantrekt? Ik heb dan ook de indruk dat mijn wagen sneller vuil is dan voordien? Al laat het vuil ook wel weer sneller los tijdens het poetsen natuurlijk.


Soft99:

* Premium carnauba wax -
Nog niet gebruikt, al hoop ik dit snel te kunnen doen.

Angelwax:

* Stripped ease -
Nog niet gebruikt, al ben ik benieuwd naar de "strippingskrachten" van dit product. (onderweg)
*
Enigma wax- Nog niet gebruikt (onderweg)
*
Bilberry wheel wax - Nog niet gebruikt (onderweg)

P&S:

* Bead maker -
Een redelijke hype die rond dit product hing, al vind ik dit zelf wel een fantastisch product. Zeer lekkere geur, je zou de hele bus in 1x willen opgebruiken voor deze reden. Makkelijk in gebruik al moet je zuinig zijn in gebruik, je kan best wat te weinig gebruiken dan wat teveel, laat zich minder goed "wipen" bij teveel product vond ik. Laat een mooie shine achter en mooie beading eigenschappen. Na 4 weken leek het nog alsof deze de dag voordien was gebruikt op de wagen. Enige nadeel dat ik kan bedenken is de lange curetijd (8u).
Duurzaamheid is helaas een tegenvaller, na iets meer dan 4 weken zie je er niet veel meer van, beading eigenschappen zijn zelfs sneller weg/minder. Je hebt tal van alternatieven voor dit product al heeft "beadmaker" zeker wel zijn voordelen.
*
Brake buster - Fantastisch product vind ik, is verdunbaar dus een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Heeft geen storende geuren, is nagenoeg geurloos zelfs. Grote schuimfactor eens je na het sprayen met een borstel aan de slag gaat! Reinigt goed, zowel banden als velgen, 2 in1 dus. Voor mij zeker een "keeper".
* Xpress interior cleaner - Weeral een lekkere geur, doet mij denken aan die paarse harde snoepjes uit mijn kindertijd. Reinigt beter dan de interieur reiniger van Autoglym vind ik, heb deze eens naast elkaar vergeleken en het verschil was duidelijk zichtbaar.

3M:

* Glasreiniger -
Deze heb ik van mijn werkplek, redelijk sterke ammoniak geur maar reinigt wel goed.

Algemene indruk: 3M staat voor mij voor kwaliteit, in het verleden gebruikte ik polijstproducten van dit merk en deze deden wat er van verwacht werd. Redelijk prijzige producten.

Meguiar's:

* Quik Clay Detailing System kit -
Mijn eerste clay ervaring, zo verwonderd van het resultaat, nooit gedacht dat een wagen na het wassen nog zo vuil kon zijn! Voor deze prijs vind je goedkopere/betere alternatieven, daarom nu ook overgeschakeld op Autofinesse.
* Ultimate wash & wax shampoo - Reinigt goed, nooit klachten over gehad. Nu enkele jaren later doe ik mijn wax liever zelf naderhand ipv tijdens het wassen, stel dat je na het wassen nog eerst wilt polishen ofzo. Verder wat aan de dure kant voor wat het is.

Algemene indruk: Het zal aan mij liggen maar net zoals chemical guys krijg ik het voor meguiars ook niet bepaald warm, veel commercieel en zoveel keuze... Al kan ik mij voorstellen dat er zeker producten tussen zullen zitten die werkelijk goed zijn en dat er mensen zijn die fan zijn van dit merk.

Carpro:

* Perl - Zuinig in gebruik, een zéér goede dressing voor o.a je plastic afdekkingen, standtijd is zéér lang, heb deze toegepast aan de plastic afdekking binnen de motorruimte.
* TriX - Waarom van alles iets apart kopen als 2 in 1 ook kan denk ik? Je zou denken dat je wel ergens moet inboeten maar ik heb tot vandaag nog geen slecht woord kunnen bedenken over dit product (behalve de kwaliteit van de flesjes...)
* Elixir - Zou een detailerspray zijn maar kan voor mij ook dienst doen als sealant, heb deze naast de beadmaker eens getest en deze doet het beter in mijn mening, zowel in beading als in applicatie & standtijd, zéker het laatste!
* Multi X - Goede APC, niets minder en niet minder
*
Clarify - Heerlijke geur, iets dikkere substantie dan die van Gyeon vind ik, reinigingskracht is gelijk, prijs van Carpro is enkele €'s duurder (500ml), maar Carpro kan je wel in bulk kopen waardoor de literprijs interessanter blijkt.


Accessoires

Nilfisk HD:

* nilfisk c 110.7-5 x-tra -
Ik twijfelde even tussen deze een een Karcher K2 of K3, na lang zoeken en lezen kwam ik erachter dat de karcher een plastic waterpomp gebruikt en de nilfisk een alu pomp. Bovendien stond deze afgeprijsd, was een "no brainer" in feite. Nog geen dag spijt van gehad.

Swissvax:

* Aqua revolver -
Een beetje een impulsieve aankoop, was eerder een hebbedingetje. Dit weekend ga ik deze eens uittesten. Verder vind ik dit merk enorm duur! Zijn deze prijzen realistisch gezien de kwaliteit ervan? Heerlijk dingetje als je geen nood hebt aan een HD of snel een klein stukje wilt doen (testspot ofzo)

Gyeon:

* Q2m silk drayer - heel goede droogdoek, heb zowel de kleine als de grote. Laat geen strepen na, goede doek om over je wagen te slepen.

Carpro:

* 2 face MF-towel 10-pack - Leuke doeken, al durven ze soms wel lichtjes plushen los te laten, bij kleverige producten dan wel, om deze reden zijn er ook 2 zijdes aan de doek, eentje met wat langere vezels en 1 zijde met kortere vezels, dit was dan ook mijn fout in gebruik.
* Dilute fles 500ml/1000ml - Leuke flessen, je kan de mengverhouding aflezen aan de zijkanten
*
Dhydrate - Naar mijn mening dé droogdoek, neemt enorm veel water op, laat geen strepen na. Je wilt de doek uit reflex uitwringen maar er komt geen druppel uit.
*
Kneepad - Hier kan ik niet veel aan toevoegen, het is aangenaam voor de knieën...

Carpro vind ik een leuk merk, de flesjes zien er leuk en professioneel uit al kon de kwaliteit van hun flesjes beter... Deze trekken vacuum als je de dop niet ver genoeg opendraait, doe je dit wel dan drupt/lekt de dop als je de fles iets te schuin houdt.


Kovax:

* Tolecut 1/8 starterkit - Dit gebruik ik op het werk om lopers/stofpuntjes weg te schuren, in eerste instantie was ik op zoek naar de 3M variant maar na het vaststellen dat de prijs voor 3M 3x hoger lag, was voor mij de keuze snel gemaakt.

Rupes:

* LH19e rotary polisher -
Heb lang getwijfeld tussen deze of een Flex. Pas van begin deze week in huis, zal dit weekend aan zijn eerste proef gesteld worden maar ik heb er het volste vertrouwen in. Voelt stevig en duurzaam aan, duidelijk een kwaliteitsproduct. Is een redelijk dure investering maar kwaliteit kost nu eenmaal wat ben ik van mening en dat wil ik er graag voor uitgeven.
*
Bigfoot claw pad tool - Hier hoef ik niet echt iets over te zeggen denk ik

Krauss:

* Shinemaster S8 dual action polisher (8mm) -
Leuk machientje, voelt goed aan, niet te zwaar. Makkelijk in gebruik, redelijk stil. Voor toen €160 ongeveer een goede aankoop geweest en doet het nog steeds uitstekend.
* 3" backing plate - Deze zal dienst doen voor de smallere plaatsen of minder toegankelijke plaasten waar met een 125-150mm backingplate teveel risico op schade is.

Rag company:

* The gauntlet droogdoek -
Valt mij iets te klein uit, droogt matig. Drogen door te dippen, als je gaat slepen dan trek je strepen. Hier zoek ik een eventuele verbetering voor. Ik dacht zelf aan Gyeon of Carpro?
* Bandenborstel - Goede stevige borstel, doet wat hij moet doen en de prijs zat goed.
* Velgenborstel - Doet wat hij moet doen, is enkel wat te groot om makkelijk tussen de velgen en remmerij te gaan. Hier ga ik nog een kleinere vriend voor zoeken.
*
MF doeken - Hoe deze heten weet ik niet meer vanbuiten maar ze doen wat ze moeten doen, in alle mogelijke kleuren die je kan bedenken, al ben ik bij 3 gebleven :yum, deze worden ingezet om polish residu te verwijderen als voor het reinigen van het interieur...

Scangrip:

* Matchpen R -
Het was even wennen eer je de juiste afstand vind om lakimperfecties te zien/vinden, door middel van het draaien aan de voorzijde, kan je een meer of minder geconcentreerde lichtstraal krijgen.

Valetpro:

* Borstels -
Ideaal voor velgen en/of interieur gebruik, zien en voelen kwalitatief aan.

Monello:

* Interieur borstels -
Zijn voor mij iets te klein al is het doenbaar, voelen kwalitatief aan. 1 met paardenhaar voor het lederen gedeelte van het interieur en 1 is nylon geloof ik., deze dient voor de stoffen vloermatten bijvoorbeeld.


Ik ben zeker nog wat vergeten, borstels en doeken waarvan ik de merken of namen nog niet meer kan herinneren,...


Polishes & compounds

Menzerna:

* Super heavy cut compound 300 -
Geeft een goede cut met een matige finish, veel haze wat natuurlijk niet bijzonder is gezien de grofheid van dit product.
* Heavy cut 400 - Niks anders dan lof, fantastisch product, voor dergelijke cut toch nog een "redelijke" finish. Stoft niet veel. Is vettiger van structuur, geen korrel voelbaar.
* Medium cut polish 2500 - Degelijk product, voldoende om wat swirls of lichte krasjes te verwijderen, verwacht echter geen wonderen.
*
Super finish 3500 - Fantastische finish, heb het gevoel dat deze i.c.m Heavy cut 400 vaak al voldoende is in veel gevallen, vaak kan je de 2500 skippen en vormt deze geen meerwaarde in het correctieproces.

Pads:

* Heavy cut foam rood 125mm
* Medium cut foam geel 125mm
* Soft cut foam groen 125mm
* Wax foam blauw 125mm


Carpro:

* Clearcut -
Fijn product, lange werktijd, qua correctie net iets minder dan Menzerna 400 (op een volvo getest), al kan dit bij andere lakken weer verschillen.
* Fixer - Nog niet gebruikt
* Reflex - Nog niet gebruikt

Carpro pads:

* 3" Gloss pad
* 3" Flash pad

* 5" Polishing pad oranje
* 5" Gloss pad
* 6" Gloss pad



Angelwax:

* Resurrection -
Heel fijn product. In de gevallen waarin ik deze heb getest (in vergelijking met Menzerna 400), heeft deze een vergelijkbare cut maar zelfs een iets beter finish, liet minder haze na dan Menzerna. Duidelijke korrel voelbaar in de pasta, iets lopender.
* Regenerate - Nog niet voldoende ervaring mee
* Redemption - Nog niet voldoende ervaring mee

Pads:

* Heavy cut foam rood 125mm
* Medium cut oranje 125mm
* Polishing pad blauw 125mm




Als afsluiter wil ik de medewerkers van CC nog bedanken voor de leuke extra's die bij de bestelling(en) zaten, altijd leuk die cadeautjes :blush:.
 

Bijlagen

  • detailing collectie.jpg
    detailing collectie.jpg
    202,6 KB · Weergaven: 0
  • detailing collectie 2 rupes.jpg
    detailing collectie 2 rupes.jpg
    348,7 KB · Weergaven: 0
  • detailing collectie 3.jpg
    detailing collectie 3.jpg
    204,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Mooie collectie! Ik weet niet of de auto finesse revive van de oude lichting is maar als het de nieuwe is heb je er weinig aan, na een dag was bij mij alles weg.

Je kennis over schadeherstel is onmisbaar hier merk ik vaak :D
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Zo, lekker gewerkt P....Andy :)

Een Rotary is, gezien je werk, in goede handen bij jou, snap dat je er dan ook voor kiest. Rupes heeft met zijn ergonomie en snoer slimme stappen gezet, dus een prima keuze. Laat de resultaten maar komen :D

Stiekem al een flink arsenaaltje aan het opbouwen, nu dus nog een goede plek geven (heb ik zelf ook last van...)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Mooie collectie! Ik weet niet of de auto finesse revive van de oude lichting is maar als het de nieuwe is heb je er weinig aan, na een dag was bij mij alles weg.

Je kennis over schadeherstel is onmisbaar hier merk ik vaak :D

Als deze de nieuwe of oude variant is durf ik zelf niet zeggen, ik hoop snel mijn ervaring te kunnen delen.

Bedankt voor je compliment! Doet mij veel plezier te lezen, ik hoop dat ik zo toch enige bijdrage kan brengen aan dit forum.
 
Meguiar's:

* Ultimate wash & wax shampoo
- Reinigt goed, nooit klachten over gehad. Nu enkele jaren later doe ik mijn wax liever zelf naderhand ipv tijdens het wassen, stel dat je na het wassen nog eerst wilt polishen ofzo. Verder wat aan de dure kant voor wat het is.

Gebruik nu zelf ook de wash & wax.
Ik denk er aan om voordat ik (binnenkort) ga waxen ik de één na laatste en laatste wasbeurt de dodo juice - born to be mild gebruik om vervolgens de eerstvolgende wasbeurt na het waxen weer de wash & wax als extra boost te gebruiken.

Hoe denken andere hier over?
 
@Marc O - Moest even nadenken over wat je bedoelde, maar ik denk dat je de laatste twee wasbeurten vóórdat je gaat waxen niet een shampoo met toevoeging wilt gebruiken. Dit omdat je anders over de wax-toevoeging heen moet waxen?

Persoonlijk gebruik ik altijd pure shampoos (al het effect voor reiniging) en wax niet over andere vormen van bescherming. (Bathe+ / Wetcoat / producten met toevoegingen / etc) Ik wax maar zo'n twee keer per jaar en boost de boel tussendoor. Voor elke verse laag even snel licht polijsten om de hechting van de wax te verbeteren en meteen wat te corrigeren.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Correct, zoals @AndyVR ook al aangeeft, wat als je na de wash & wax nog wilt polishen (of in mijn geval wil waxen).
Vandaar het idee om bij het voornemen om extra stappen uit te voeren de laatste 2 wasbeurten hieraan voorafgaand een pure shampoo te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
@Marc O - Moest even nadenken over wat je bedoelde, maar ik denk dat je de laatste twee wasbeurten vóórdat je gaat waxen niet een shampoo met toevoeging wilt gebruiken. Dit omdat je anders over de wax-toevoeging heen moet waxen?

Persoonlijk gebruik ik altijd pure shampoos (al het effect voor reiniging) en wax niet over andere vormen van bescherming. (Bathe+ / Wetcoat / producten met toevoegingen / etc) Ik wax maar zo'n twee keer per jaar en boost de boel tussendoor. Voor elke verse laag even snel licht polijsten om de hechting van de wax te verbeteren en meteen wat te corrigeren.

Mag ik vragen waarmee je de wax boost? En waarom doe je geen wax boven een andere vorm van bescherming? Is dit persoonlijk of heeft dit echt een bepaalde reden? Puur uit interesse dat ik dit vraag.
 
"Stel dat je na een wasbeurt nog wilt polishen ofso."
Dat kan dan toch gewoon? Of bedoel je/jullie met polishen een glaze? :)

Boosten doe ik graag met Bathe+ uit de foamlans. Sterker nog, ik heb dit zelfs een hele lange tijd als standalone gebruikt.

Voor elke verse laag even snel licht polijsten om de hechting van de wax te verbeteren en meteen wat te corrigeren.
 
"Stel dat je na een wasbeurt nog wilt polishen ofso."
Dat kan dan toch gewoon? Of bedoel je/jullie met polishen een glaze? :)

Boosten doe ik graag met Bathe+ uit de foamlans. Sterker nog, ik heb dit zelfs een hele lange tijd als standalone gebruikt.

Ja op zich gaat dat polijsten wel nog naderhand maar dit is een beetje zonde van de "toegevoegde wax" als je er op dat moment in feite geen nood of behoefte aan hebt, ik kies dat liever zelf.

Oh ok, wist niet dat je met de bathe+ meer kon dan de wagen reinigen! Is dit het verschil met de gewone bathe dan?
 
Jup, het is voornamelijk zonde als je de bescherming daarna weer gaat verwijderen middels polijsten. ;)

Bath (zonder de '' + '') is de normale shampoo. Bathe+ heeft een toevoeging (vandaar de '' + '') van Si02/Silica/quarts. Deze shampoo gebruik je normaliter als een auto een coating heeft als normaal was-sopje of puur op de handschoen als je géén coating hebt. Echter kreeg men, waaronder ikzelf bij mijn eerste poging, vlekken als je het puur gebruikte.

Ik ben het dus gaan foamen, zoals ik eigenlijk met de gekste dingen deed. :p (Dreft, pewashes, spraywaxes, allemaal als ''test'')

Als je het foamed, dan krijg je die beschermlaag op alles wat je raakt en dat maakt het voor mij zo ideaal. Foam letterlijk alles in, van wielkasten tot voorruit.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Jup, het is voornamelijk zonde als je de bescherming daarna weer gaat verwijderen middels polijsten. ;)

Bath (zonder de '' + '') is de normale shampoo. Bathe+ heeft een toevoeging (vandaar de '' + '') van Si02/Silica/quarts. Deze shampoo gebruik je normaliter als een auto een coating heeft als normaal was-sopje of puur op de handschoen als je géén coating hebt. Echter kreeg men, waaronder ikzelf bij mijn eerste poging, vlekken als je het puur gebruikte.

Ik ben het dus gaan foamen, zoals ik eigenlijk met de gekste dingen deed. :p (Dreft, pewashes, spraywaxes, allemaal als ''test'')

Als je het foamed, dan krijg je die beschermlaag op alles wat je raakt en dat maakt het voor mij zo ideaal. Foam letterlijk alles in, van wielkasten tot voorruit.

Ok, dat wist ik nog niet, bedankt!

En foam je het dan in pure vorm of verdund met water? Heb je verder nog ervaringen met gyeon producten? Dit merk wekt ook wel enige interesse bij mij.
 
Ik foam Bathe+ op zo'n 1:10 met water. ;) Alles infoamen en meteen weer goed afspuiten.

Tja, ik denk dat Gyeon, net als vele andere merken, prima producten heeft. Persoonlijk voorkeur komt dan, zoals bij vrijwel alles, om de hoek kijken. ;)

Zo heb ik bijv. na verdiepen in de stof gekozen voor een merk/product wat aanbevolen werd aan de hand van ervaringen/wensen/budget. De ene keer pak je iets van Gyeon (bijv. coatings) en de andere keer wens je een product voor lederverzorging en kom je uit op bijv. Gliptone. Zo koos ik voor Dodojuice - Born Slippy als klei-glijmiddel omdat dit in concentraat goedkoper is of een de-ironizer van Monello omdat dit veel gebruikt wordt.

Had dit allemaal van Gyeon gekunt? Had ook vast en zeker gewerkt. Maar de producten waar ik op uit kwam bevielen mij en dus wijk ik er niet snel van af, tenzij ik budget over heb en wil gaan vergelijken.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Eén ding snap ik niet in de discussie, als je kiest voor een shampoo met wax om de bescherming te boosten, en je wilt wassen zonder boost voor de bescherming, dan kun je toch ook gewoon kiezen voor een shampoo zonder wax? OK, dan moet je wel een shampoo mét en een shampoo zonder hebben staan, maar met een pure shampoo en een apart boostmiddel, spraywax of wat dan ook heb je ook 2 producten. Ik zie dus niet zo het nadeel van een shampoo mét.
 
Eén ding snap ik niet in de discussie, als je kiest voor een shampoo met wax om de bescherming te boosten, en je wilt wassen zonder boost voor de bescherming, dan kun je toch ook gewoon kiezen voor een shampoo zonder wax? OK, dan moet je wel een shampoo mét en een shampoo zonder hebben staan, maar met een pure shampoo en een apart boostmiddel, spraywax of wat dan ook heb je ook 2 producten. Ik zie dus niet zo het nadeel van een shampoo mét.

Het is op zich ook geen "nadeel".

Ik heb deze shampoo gebruikt in het verleden omdat ik nooit een sealant of wax gebruikte toen. Vandaag de dag is dit anders en heb ik geen nood aan een shampoo met wax in, ik wil zelf een wax aanbrengen als dit nodig is ( ben ervan overtuigd dat een nadien aangebrachte wax effectiever is dan hetgene in deze shampoo zit overigens). Voor deze prijs (en minder) vind ik nu een shampoo die meer aanspreekt bij mijn noden.
 
Intussen zijn er tal van producten bijgekomen

- Bissell dieptereiniger voor het interieur
- Wax'en en sprays (er zijn er op dit moment nog enkele onderweg zelfs)
- Krukje
- rek
...

Heb nog enkele aanpassingen gedaan in mijn starterspost gezien ik enkele producten al wat meer heb kunnen gebruiken en mijn mening bij enkele producten toch moet herzien.
 

Bijlagen

  • rek.jpg
    rek.jpg
    224,8 KB · Weergaven: 303