• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Start van verslaving

En Andy, heb je de bissell al gebruikt?

Volgens mij is dit niet een heel duur apparaat toch, ik zoek nog zoiets eigenlijk.
 
Hey Tamer kardes,

Ik heb deze Intussen al eens kunnen gebruiken, maar niet voor een auto, voor een zetel en het werkt echt wel goed. Niet normaal hoeveel vuil er uitkomt!

Ik weet niet hoe deze nu geprijsd staan maar ik heb deze gekocht toen die afgeprijsd stond, denk iets van €100-120 was het zoiets.

Groetjes
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Zo, ik heb de belofte gemaakt aan mijn vrouw om (voorlopig) niks meer bij te kopen wat detailing gerelateerd is o_O

Ik begeef mij op glad ijs, dat besef ik.
Gisteren een laatste bestelling gedaan, namelijk een trolley/werkkar, maar daar weet zij nog niks van :blush:
 

Bijlagen

  • IMG_20210330_105308.jpg
    IMG_20210330_105308.jpg
    221,5 KB · Weergaven: 214
  • IMG_20210330_105319.jpg
    IMG_20210330_105319.jpg
    241,6 KB · Weergaven: 223
UPDATE:

IMG_20211009_093925.jpg

Om het enigszins overzichtelijk te houden, een aangepaste lijst met mijn producten tot op heden.

PREWASH/FOAM:

* Autofinesse avalanche

Prijs/kwaliteit sterk, matig tot goede reiniger, dikke foam, geen geur, verbruik 150-200ml op 1000ml.
* Autobrite Superfoam
Lichte parfum, snoepjes/bubblegum-achtig, goede prijs/kwaliteit, dikke foam, matige reiniging -> de slechtste van de 5 foams die ik heb gebruikt, verbruik 200ml.
* Autobrite Magifoam
Goede prijs/kwaliteit, best reinigende foam maar tast LSP aan! (verhouding van 150ml op 1000ml gebruikt -> met amper 75ml op 1000ml uitstekend resultaat en geen zichtbare impact op LSP), erg zuinig! Zeer dikke scheerschuim foam, vieze geur, blijft erg lang plakken op lak -> loopt wel af maar traag.
* Angelwax Fastfoam
Had hogere verwachtingen, vergelijkbaar met AF avalanche al is fastfoam iets dikker en de geur van deze is chemisch -> stinkt, reiniging matig tot goed, voor mij iets te hoog geprijsd, verbruik 150ml op 1000ml.
* Bilt hamber Autofoam
Erg goedkope foam in vergelijking met de rest! Licht fris geurtje, stinkt niet maar ruikt ook niet echt lekker, veruit de dunste foam maar ondanks plakt deze toch langer dan enkele dikkere foams, reinigt goed, nog geen nadelige gevolgen ervaren op LSP, verbruik 150-200ml op 1000ml.

SHAMPOO:

* Angelwax Superior shampoo

Goede prijs/kwaliteit, ziet er classy uit, erg zuinig (35ml op 16liter ongeveer), lubricatie is heel goed, veel schuim, lekker fruitig geurtje, reinigt heel goed, topklasse.
* Angelwax Enigma shampoo
Te duur/prijzig, zoals de voorgaande shampoo vind ik deze er classy uitzien, mooi paars kleurtje, laat een beschermende laag achter al had ik hier meer van verwacht (ook geprobeerd te foamen en dit kan maar effect is niet beter), erg zuinig (35ml op 16 liter ongeveer).
* Meguiar's Ultimate wash & wax
Mijn eerste shampoo, heb hier 2x de grote fles van gekocht gehad, goede ervaringen, laat een beschermende laag achter echter is het te lang geleden om concreter te zijn in de pro's en contra's...
* Autoglym Bodywork shampoo & conditioner
De shampoo die ik na de Meguiar's kocht, goedkoop in aankoop al ligt het verbruik veel te hoog waardoor dit een dure shampoo wordt (70+ml op 16 liter water ongeveer), pas dan een matige-goede lubricatie, geeft weinig tot bijna geen schuim bij de ''aangewezen verhoudingen'', laat een minimalistisch laagje bescherming / waterafstotend effect achter, heeft een lekker fris geurtje en kleurt het water fluo groenig, voor mij een matige shampoo.
* Gtechniq Gwash
Zou naar kers moeten ruiken maar ik moet aardig ruiken om er iets van op te vangen, redelijk prijzig, erg dikke/stroperige substantie, erg zuinig (30-35ml op 16 liter ongeveer), reinigt goed en is erg glad, goede lubricatie al had ik van dit product meer verwacht, veel schuim voor het weinige product.
* Dodo juice Born to be mild
By far de beste shampoo, de gladste en zuinigste van allen die ik gebruikt heb, lekker fris geurtje, erg stroperige substantie wat iets meer moeite vraagt om dit te mengen met het water, duur in aankoop maar het verbruik EN gebruik ervan maken dit goed! (25-30ml op 16 liter water ongeveer)
* P&S pearl
Goedkoop, overhyped op het web, verbruik ligt rond 50ml op 16 liter water ongeveer, nog niet geprobeerd te foamen, niks bijzonders verder,...
* Autofinesse lather
De shampoo welke ik het meest gebruikt heb, deze kwam in beeld nadat ik Autoglym wat beu werd, ruikt lekker citrus achtig, lubricatie matig, schuim matig, (verbruik ligt rond de 50ml op 16 liter water ongeveer), reinigt verder goed, duur in vergelijking met andere ''premium'' merken, deze is absoluut geen concurrent voor de shampoo van Gtechniq of dodo juice!

TO BE CONTINUED!
 
Laatst bewerkt:
Iets wat jaren terug startte met een wekelijkse wasbeurt aan de wasbox met 1 emmertje en een bus Meguiar's ultimate wash & wax is intussen uitgegroeid tot een eigen collectie aan producten.

Zoals jullie al gezien hebben heb ik intussen ook een inpandige garage met plaats voor 1 auto en voldoende ruimte rondom voor kasten en ander speelgoed.
Gezien ook de producten zijn toegenomen, had ik graag hier nog even een update over geplaatst.

FOAMS:
* Auto finesse avalanche
* Bilt Hamber auto foam
* Angelwax fastfoam
* Autobrite magifoam
* Autobrite superfoam
* Nanolex pro. pre wash concentrate
* Labocosmetica primus
* Innovacar S2 foamy
* Infinity wax wipe out
* Tac systems ultra foam
* Fireball snow foam

SHAMPOO'S:
* Meguiar's wash&wax
* Autoglym bodywork shampoo & conditioner
* Autofinesse lather
* Gyeon bath essence
* Angelwax enigma shampoo
* Angelwax superior shampoo
* Angelwax angelwash
* Dodo juice born to be mild
* Gtechniq Gwash
* Gtechniq Gwash V2
* Infinity wax pure
* Nanolex shampoo
* P&S pearl
* Labocosmetica semper
* Fresso premium auto shampoo
* Nanolex pure
* Carpro reset
* Polish angel glissante
* Tac systems mystic bubble

IRON REMOVERS:
* Auto finesse iron out
* Bilt Hamber korrosol

VELGENREINIGERS:
* P&S brake buster
* Auto finesse imperial
* Autoglym clean wheels
* Angelwax bilberry
* Valetpro bilberry
* Nanolex pro. wheel cleaner conc.
* Mafra tire & wheel cleaner
* Infinity wax incinerate

GLASREINIGERS:
* 3M
* Carpro clarify
* Nanolex pro. glass cleaner
* Gyeon glass

INTERIEURREINIGERS:
* P&S xpress interior cleaner
* Autofinesse total
* Autoglym interior shampoo
* Carpro innerQD

DETAILSPRAYS:
* Sonax BSD
* Carpro elixir
* Carpro ech2o
* Gyeon ceramic detailer
* Infinity wax rapid detailer
* Infinity wax graphene QDX
* Gtechniq QD
* Angelwax Qed
* Polish angel rapidwaxx
* Tac systems aqua waterless

LSP'S:
* Collinite 845
* Angelwax enigma
* Angelwax guardian
* Angelwax drift
* Angelwax bilberry
* Angelwax desirable
* Angelwax formulation 1
* Infinity wax supergloss+
* Soft 99 fusso coat new edition
* Bilt Hamber double speed
* Soft 99 authentic premium carnauba wax
* Swissvax shield
* Polish angel master sealant
* Tac systems quartz max
* Vonixx native
* Menzerna power lock
* Menzerna sealing wax


Sinds kort ben ik steeds meer op zoek naar de meer ''premium'' producten, producten die ook moeilijker verkrijgbaar zijn in de Benelux.
Ik heb intussen enkele van deze producten getest en wil mij hier wat meer in verdiepen.
Ik heb zelfs een lijst gemaakt met scores die ik aan de producten geef om zo mijn toppers eruit te halen... o_O

Hieronder een foto van een deel uit de verzameling:

IMG_20220901_175930.jpg