• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Het antwoord is reeds gegeven!

Wat ik wel wil meegeven is dat M16 en Collinite carnauba wax soorten zijn die verder geen reinigende bestandelen (polijstkorrel) hebben en oof geen swirl verhullende bestandelen(fillers). Ze geven een geweldige glans en goede bescherming en beading (Collinite heeft een langere duurzaamhied dan M16). De NXT 2.0 heeft deze zaken wel in zich. Ik vind dat je NXT dus heel goed als eerste laag kunt gebruiken vanwege de verhullende eigenschappen en het heeft ook nog een licht cleanende werking. Als je hierover een M16 of Collinite zet (of een andere pure wax) dan krijg je een geweldig resultaat.

En als je de beperkte duurzaamheid van NXT geen probleem vindt (omdat je het leuk vind om je auto in de wax te zetten en dat bv om de maand doet) dan is NXT een uitstekend product.

Wat ik wel eent egenstrijdigheid vindt is dat sealants vaak als duurzaam worden aangemerkt (twwe tot driemaal zo duurzaam als een gewone wax) terwijl alle ervaringen op dit forum aangeven dat juist de carnauba wax soorten veel duurzamer zijn. En dat is ook mijn ervaring. NXT is wel weer easy on easy off. En dat zijn de traditionele waxen niet altijd. Die hebben vaak een 'gebruiksaanwijzing'. M16 moet je bijvoorbeeld heel kort laten curen. En de collinite 915 is een goede om paneel voor paneel te doen. Mag iets langer curen maar ook weer niet te lang anders krijg je spierballen.

Groeten GdV