• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars of Monello Compounds

Hisense

Detailing chief
14 jun 2014
222
75
Bij mn Dap 900 starterskit zitten 3 polijstmiddelen. Monello Veloce, Mezzo & Finale. Nu heb ik ook Ultimate compound van Meguiars een aantal keren gebruikt. Aangezien producten een keer opraken en je ook weleens afvraagt of iets anders makkelijker werkt of beter zit ik met het volgende. Meguiars heeft de M105 & de M205, deze komen geregeld voor in de instructie video's. Zelf gebruik ik een dap900 v3 en ben ik in het bezit van een opel insignia met een redelijk harde lak en een audi a4 met een hele harde lak. Zijn deze 2 compounds te vergelijken met die van monello? Of zit er een groot verschil in die ik misschien over het hoofd heb gezien? Wat is jullie ervaring met de compounds van meguiars. Zag dat er ook een M100 is maar die zie ik nergens in nederland te koop (rede?). https://www.youtube.com/watch?v=Ugl35QexkkQ&feature=youtu.be Heb in het forum al verschillende reacties gezien, tevens op autogeek maar daar zitten veel amerikanen die meguiars "freak" zijn. De ultimate compound van Meg's vindt ik zelf nogal snel stoffen maar de compound blijft wel werken totdat je stopt met polijsten. Is de M105 te vergelijken met Veloce en de M205 met een finale?

De Monello Veloce ken ik niet, maar de voorloper daarvan (Monello Inizio Forza) heb ik wel in m'n bezit. Die vind ik echter minder goed werken als de M105. De M105 is voor mij de beste die ik ken. Als ik veel tijd heb werk ik die meestal af met Mezzo en Finale, heb ik wat minder tijd gebruik ik de M205. De betere finish bereik je toch makkelijker met de Monello Finale dan de M205 (de ultieme finish bereik je met Scholl S40+). Hoe harder de lak, hoe meer ik naar de meguiars neig. De Ultimate Compound is vergelijkbaar met de M105, maar minder geschikt voor machinaal gebruik. De Ultimate compound is speciaal gemaakt voor handmatige verwerking (is een consumenten product), de M105 is gemaakt voor de professional (machinaal verwerken). Stoffen doen alle compounds.

Freddy, bedankt voor je duidelijke uitleg. Dan ga ik iig voor de m105 , voor de finish ga ik nog ff opzoek en zal scholl s40+ meenemen in mn zoektocht.

Veloce is totaal anders dan Inizio. De techniek is heel anders en dus niet vergelijkbaar.

M105 werkt makkelijk, maar heeft op moderne lakken meestal minder cutting dan Veloce en Veloce werkt ook wat strakker af.

Scholl S3 Gold is ook zeker een aanrader om te proberen. Veloce vind ik wel een stuk beter dan Inizio (Forza), makkelijker te verwerken, betere cut en een betere finish. Niet voor niets is de Inizio (Forza) vervangen door Veloce en niet ernaast gekomen.

Tim en dibbuz, Bedankt voor jullie antwoord. Zal de Scholl producten eens bekijken, heb daar totaal geen ervaring mee. Zag dat de s40+ speciaal voor donkere lakken is. Zoveel keuze, niet normaal meer.