• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Paint Reconditioning Cream

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Iemand ervaring met dit spul? Is geloof ik redelijk nieuw en als ik het zo begrijp is het een soort tegenhanger van de Smartwax All in One.

De hardheid van de pad bepaald de werking van het middel, het is ook met de hand te gebruiken.

"With this one liquid, you can cut, polish, and wax. 1 or 2 step process; simply switch to the least aggressive tool/pad combination on the 2nd step and re-apply PRC for the ultimate solution to high volume paint reconditioning. D15101 Paint Reconditioning Cream is specifically designed for high volume reconditioning facilities, auctions, detailers and car dealerships."
 
Volgens mij is het een verbeterde versie van de Colorx/M66. Deze is ook een alles in 1 produkt. Ik gebruik liever Solo, zelfde idee, pad bepaalt de cutfactor alleen zonder wax.
Het zal niet voor niks gemaakt zijn voor "high volume reconditioning facilities, auctions, detailers and car dealerships." en dat is bij mij niet van toepassing.
 
Ik lees op autodetailing heel veel over de Smartwax.... daarom werd mijn interesse gewekt in dit product.
Het is in verhouding natuurlijk veel goedkoper. Als ik je goed begrijp werk jij dus liever gewoon met één product zoals M83 of SSR en vervolgens variëer je de bite door een hardere of zachtere pad te gebruiken?
 
Poorboys heeft dat ook: de professionel polish. Zelfde idee. Denk dat het een persoonlijke voorkeur is.
Excentrisch werk IK liever met SSR 2.5 en 2 en roterend staat Meg's Solo woolpad & Solo cream en Menzerna bij mij favoriet.
 
Ik werk met de AEG PE 150. Met een rotary is het verstandig om een goede te nemen en geen goedkope van 5/8 tientjes. Dit is niet de manier om te besparen. Je bent met serieus lakherstel bezig en dan wil je je aandacht op de lak houden en niet bij het op toeren houden van je machine.
 
De Professional Polish is inderdaad ook een polish waarmee je veel correctiestappen kan doen.

De Polish with Sealant is exact hetzelde idee als de Smart-All-In-One, maar dan veel voordeliger. Bovendien heb je dan meteen een sealant. Ook de carnauba variant is aanwezig.

De Polih with Carnauba (of Carnauba blue) doet ook exact hetzelfde als de Smart All-in-one. En natuurlijk ook voordeliger. ;)
 
Een oranje pad met Prof polish, met welke SSR is deze dan te vergelijken? Krachtiger dan bv SSR2 of juist iets milder?
 
Het is helaas geen knaller. De PRC is een cleanerwax voor het snelle werk voor garages. Volgens mij niet echt een product voor detailers.
 
Sterker nog, de Paint Reconditioning Cream is ontwikkeld voor een heel groot Amerikaans veilinghuis, zij moeten honderden auto's poetsen in enkele dagen tijd, ze wilde een product hebben wat een licht polijstende (reinigende) werking had, vullende eigenschappen had en bescherming bood. Dat is dus de Paint Reconditioning Cream. Leuk spul voor doeleinden, maar voor ons niet, tenzij je iets wil wat de boel opvult. Naar mijn weten is het ook alleen maar in Gallon's te koop (3,78 liter) echt voor grote volumes auto's dus 8o
 
de verhalen op het internet klinken opzich goed, zeker met de 'speciale' abbrassives. heb jij dit product getest dennis?
 
Ik heb getest toen het net uit was. Ik was helaas niet onder de indruk van de corrigerende werking en de finish die het achter liet. Was niet strak.
Nu zijn de lakken in de VS wel zachter dus misschien dat het daar beter werkt dan hier op de hardere lakken.