• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Step 1 en 2

Steven010

Detailing trainee
19 jul 2009
16
47
hallo,

heb even een paar vraagjes over deze poets middelen.

Ga binnekort mijn verzameling wat uibreiden.
op het moment heb ik dus de was en wax van meguiars GC.
Nu wou ik dit gaan uitbreiden met de quick clay en de step 1 paint cleaner en step 2 polish.

Ik wil graag weten of deze beide machinaal te verwerken zijn.?
welke pads moet ik hier voor hebben?
Krijg ik hierdoor echt een mooie wetlook zoals ze beweren?
En is een foam gun echt een noodzakelijk iets, want het is of deze middeltjes + nog het een en ander of een foam gun.

Details van mijn auto:
BMW E30 318IS uit 1990, is ong een halfjaartje geleden kompleet overgespoten. kleur is rood een hele lichte variant

Steven

1: ja, beiden kan je machinaal verwerken maar de stappen 1-3 zijn eigenlijk bedoeld voor handmatige verwerking.
2: neem hiervoor een zwarte pad voor stap 1+2 en een rode pad voor je wax.
3: nee :-d hahaha, grapje... je krijgt er redelijke resultaten mee, maar verwacht geen wonderen. Aan de andere kant: beter dit dan niets.
4: foamen is niet noodzakelijk, dit kan je later eventueel aanschaffen als je echt fanatiek begint te worden.

Ik zou andere extra zaken adviseren als je echt resultaat wilt boeken.
Dat hoeft geen cent meer te kosten overigens.

Belangrijk is het volgende:
- kleisetje
- polijstmiddel zoals de SSR2,5 en SSR1 van Poorboys

Vergeet step 1, want dit is niets anders dan een chemische paintcleaner en als je toch gaat polijsten is dit overbodig. Verwacht aub niet dat step 1 krasjes wegwerkt. Neem ook geen scratchx, want dat is ook niet effectief.

Ik adviseer jou contact op te nemen met Carclean op 010-2661050.

step 1 en 2 kun je idd machinaal verwerken, ik heb toen een combi gebruikt van scratch-x en paintcleaner en dat werkte best goed.

wat zou ik dan nodig moeten hebben om mijn auto zoon wetlook te geven?

En zal binnenkort even contact opnemen met carclean, zit 2 min van mijn huis af,^^

De Paintcleaner van Meguiar's is een chemische polish (polish is hier bedoeld als polijstmiddel), SSR is een polish met schuurkorreltjes er in. Beide zijn dus hetzelfde, zijn beide "cleaners"
Vaak gemaakte denkfout van mensen is om de Step 2 polish te vergelijken met een polish van ieder ander merk, dit is niet juist, Meguiar's gebruikt de naam verkeerd, een polish is bij alle merken een cleaner/polijstmiddel, maar bij Meg's is het een voedend product, terwijl alle andere merken dat een glaze noemen.

Uit het stappenplan van Meg

Stap 2: Voorbereiden / Lak reinigen
Voorbereiden. Met het Quick Clay System verwijdert u verontreinigingen die zich met de loop van tijd aan het oppervlak van de lak hebben kunnen hechten en na het wassen nog niet verwijderd zijn. Denk hierbij aan boomsappen, teerspetters en industriële neerslag. De werkwijze van de clay en quick detailer is als volgt: De claybar in 3 stukjes knippen, neem 1 deel en maak er een klein pannekoekje van. De Quick detailer van circa 90 cm vernevelen op een deel van een paneel en daarna met de clay over het oppervlak wrijven tot het glad aanvoelt. Het residu quick detailer neemt u af met een suprime microfibre doek. Als de claybar vies is vouwt u deze gewoon zodat het vuil in de claybar gaat zitten en u met een schoon deel verder kunt. Gelieve de gehele auto hiermee behandelen, bij weinig tijd enkel de horizontale delen behandelen, deze hebben het meest last van oppervlakkige verontreinigingen.

Lak reinigen
Nadat de verontreinigingen OP de lak verwijdert zijn is het in de meeste gevallen nodig de verontreinigingen ONDER de lak te verwijderen. De DC Paint Cleaner diepreinigt alle verontreinigingen die in de poriën van de lak zitten. Breng de cleaner per paneel met enige druk aan met een applicatorpad en neem het paneel na applicatie direct af. Na het cleanen is de lak schoon en klaar om voorzien te worden van een polish (voeding) en/of wax.

Stap 3: Voeden
De DC Polish is de verborgen stap tussen reinigen en waxen. De DC Polish is een pure voeding (dus niet schurend) voor de lak en geeft de lak een diepe, natte glans. De elementen in dit product dringen in de poriën van de lak en voeden deze. Dit product brengt u op dezelfde manier aan als de cleaner. Per paneel behandelen en direct na applicatie afnemen met een microfibre doek.

Inderdaad. Maar de polish van Meg is dus eigenlijk een zelfde product als Natty's, begrijp ik dat goed?

SSR is naar mijn idee dan wel een beter product dan Meg's paintCleaner.

Dus kort gezegd:

stap 1: wassen en drogen
Stap 2: kleien
Stap 3: Polijsten (SSR)
Stap 4: Blackhole (voor wetlook)
Stap 5: waxen

Zoals gezegd is een polish bij Meg's wat in de rest van de wereld een glaze wordt genoemd (voedend product voor je lak). Meer iets als een Black Hole of Lime Prime (Lite).
Natty's is een carnauba wax. Iets heel anders dus.

Stap 4: Blackhole (voor wetlook)

Een wetlook bereik je niet met een glaze, deze draagt er een beetje aan bij, de staat van je lak (heb je sinaasappeleffect e.d.) speelt daar de grootste rol in, niet zo zeer de producten ;)

Zit effe te filosoferen... maar op zich kan ik de PaintCleaner nog wel gebruiken na het kleien. Worden het dus 6 stappen. Of vinden jullie de PC nu overbodig in het genoemde 5-stappenplan?

Surreallistic zei:
Zit effe te filosoferen... maar op zich kan ik de PaintCleaner nog wel gebruiken na het kleien. Worden het dus 6 stappen. Of vinden jullie de PC nu overbodig in het genoemde 5-stappenplan?
Ik las:
stimpy68 zei:
De Paintcleaner van Meguiar's is een chemische polish (polish is hier bedoeld als polijstmiddel), SSR is een polish met schuurkorreltjes er in. Beide zijn dus hetzelfde, zijn beide "cleaners"
en maak ik uit op dan het dus overbodig is om zowel de handmatige paintcleaner te gebruiken EN de machinale SSR.
Soort van overbodig dubbelop werk .

Mijn filosofie: ga machinaal met SSR aan de slag, verkoop de PC aan de buurman ( met likje echte wax ipv diens groene schilpad zooi ) zodat diens auto er straks ook weer netjes bij staat.
Die gaat puffen en zweten, wilt ook machinaal, je stuurt door naar Mr. Tim en de CC-crew >> jij pluspunten gescoord en een nog betere verstandhouding met de buurman :)

Wellicht de PC behouden en keertje tussendoor lekker met het handje aan de slag als je toch minimale/geen superswirls etc hebt.
Zodoende breek je de nog aanwezige waxlaag goed af en zet je 'm er een andere keer weer er op ( bv ander soort om te vergelijken )

Tis maar een idee, de echte kenners mogen hier best nog wel eens over buigen.