• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's step 1-2-3, welke pads en doeken?

Arjen

Detailing rookie
31 okt 2009
21
0
Hallo,

Ik heb het 3 stappen plan van Meguiars gekocht.

Namelijk:

Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Deep Crystal Polish 'Step 2'
Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3'

Tevens heb ik :

Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
en 3x Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator gekocht.

Kan ik het beste de doeken gebruiken voor het 3 stappen plan of de Applicators?
Morgen wil ik me auto namelijk schoonmaken ,^^

ohjaa dat kan ook nog haha!
gelukkig heb ik rt 3 van besteld!

vroeger had ik alleen turtle wax.. en dat deed ik met ouwe doeken ;) meer ik heb nu een andere auto .... en als het weer morgen meezit zal ik hem ff schoonmaken/poetsen enz :)
Dan plaats ik morgen wel foto's!

bedankt voor je antwoord

De meesten hier zijn met 'de verkeerde spullen' begonnen (alhoewel Turtle Wax gebruiken al beter is dan niets gebruiken/de wasstraat).
Succes met poetsen morgen. Vantevoren wel goed wassen.

jep komt goed ;)
heb ook goeie shampoo!
hopelijk zit het weer morgen mee ... knmi geeft 90% kans op regen

Na de Turtle gaat er een wereld voor je open. Voor je met de 3 stappen begint zou je moeten beginnen met kleien. Of heb je dat al gedaan?
Als dat nog niet eerder is gedaan zul je er versteld van staan hoe veel vuil er van je lak af komt.

Nou ... ik heb ong voor 200 euro spul gekocht :'(

Ik ga morgen als eerst met auto goed wassen. (meg shampoo)
Daarna kleien (ook van meg)
en vervolgens de 3 stappen plan

en ik doe meteen ook me velgen ... en interieur enz ....

op 200 euro zit zomaar trouwens ....!
vegenborstel 25 euro, klei 25, doeken enz ..

-edit-

En tevens vroeg ik nog een klein stukje (gebruikt) klei voor me velgen ... kreeg ik er gewoon gratis bij .. en nog een paar dingen!!
carclean :-)^

tim bedankt!

Check dit draadje ff: https://forum.Carclean.com/cc_postst3454/How-to-De-swipetest.aspx

Oke.. is het nu wel verstandig weer om alles te doen?
Het regent niet .. wel een beetje vochtig ...

beter dan volop in de zon lijkt me? :P

Arjen zei:
En moet ik het ongeveer 10minuten laten inwerken en dan schoonpoetsen met een doek?

Dat geldt alleen voor de step 3! Step 1 en 2 absoluut niet laten inwerken! :no Dan is het een bitch om te verwijderen, deze stappen zijn: aanbrengen, inwerken en afnemen.

Niets geworden vandaag, neem ik aan ?!
Wat een snertweer...

Meguiars produkten en in de (volle) zon werken gaan, is mijn ervaring, niet zo goed samen.
Met name de NXT wax wordt al snel poedervormig bij het uitpoetsen, al doe je dit bijna gelijk na het opbrengen.
Gebruik al jaren Meguiars, maar Poorboys is makkelijker te verwerken in de zon.
Ik kan via vrienden die veel hen en weer reizen tussen de USA en NL wel goedkoop (Amerikaanse prijzen) de Meguiars spullen kopen, dus voorlopig blijf ik dit ook wel gebruiken..maar Poorboys gebruik ik sinds ik dit forum ontdek hebt steeds meer...tot grote tevredenheid..

Welk merk ook, ik hoop altijd op een bewolkte droge dag; werkt toch het lekkerste...

Als je klaar bent : foto's !!?

Vandaag is het niks geworden nee .... :( en mijn bumper moet ook nog gespoten/gemaakt worden (ander topic)

Als dat klaar is .. en het weer zit mee, dan poets ik hem wel! En foto's komen dan!

Schrijf je reactie...