• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scratch-X versus Meguiar's Step 1 Paint Cleaner

Mensen, ik ben het met Megane_cc eens. Het gaat hier om het vergelijk, niet om personen. Hou het dus objectief en maak het niet persoonlijk. Dat heeft voor lezers geen toegevoegde waarde.
 
Nou, hij heeft in ieder geval 1 iemand overtuigd:


Of ik moet het verkeert begrijpen.....

Groet, Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tim zei:
Sven is tegen een paal aangelopen denk ik! :ja

Dat denk ik al langer :-"
Als je daar zegt dat je via een Nederlandse webshop goeiekoper aan Meguiar's spullen geraakt dan in België dan krijg je te horen dat dat niet kan, zeker niet rekening houdende met verzendingskosten etc... Ik begrijp dat Meguiar's België en Meguiar's Nederland onafhankelijk werken, maar ik als consument kies toch voor de laagste prijs hoor :).
 
BTW percentage is in België hoger dan bij ons in Nederland :-" (21% tegen 19%).
Blijft ook vreemd dat ik alleen op het Belgische forum dit verhaal hoor en op geen enkel ander Meguiar's forum... :weetniet Nee, ik zal geen Belgen grappen maken :D
Ik blijf er bij dat dit "effect" wat daar besproken wordt niet wordt veroorzaakt door de Paint Cleaner, maar door de wrijving van de pad. Ga maar met een applicator pad lang genoeg over een dof gedeelte, uiteindelijk komt er glans.... En ook het feit dat je langer moeten doorwerken met de paintcleaner dan met de scratchX vind ik al een argument om te zeggen, ik neem de scratchX.
 
Sta me toe nog heel eventjes off topic te gaan.
Prijsverschil is echt veel meer dan 2% op sommige producten. Last Touch volgens de Meguiar's websites: Belgische prijzen, 52 euro, Nederlandse prijzen, 35 euro. Enkel een bus LT kopen en ik heb de verzendingskosten terugverdiend... Enfin, dit terzijde, ik ben blij dat ik Carclean.com heb ontdekt :)
 
Hmmm, wierd inderdaad! :weetniet
Distributie voor Europa gebeurd vanuit NL, de prijzen verschillen per land, mijn broer woont in Denemarken en daar is het ook al aardig aan de prijs, duurder dan in NL in ieder geval!
Beetje dom eigenlijk, trek de prijzen recht en dan hoef je niet meer over de grens te shoppen. Maar het maakt ons (Carclean) niet uit! :D
 
Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe de prijs in Belgie tot stand komt, maar iets klopt er niet helemaal.

Ik heb net wat PMs met Sven gehad. We zijn niet welkom op het Belgische forum. :no Sven keurde het min of meer ook af dat wij naast Meguiar's andere merken voeren. :weetniet

Mijn testmethode klopte niet volgens Sven, want mijn gebruikte Lake Country pad was niet gelijk aan de W8006 en ik heb de Paint Cleaner verkeerd gebruikt? Prima, maar de resultaten spreken voor zich. En dan nog is het een kwestie van vertrouwen, want op een foto zie je wel het resultaat maar niet wat er gebruikt is (daarom had ik op het Meguiar's forum ook voorgesteld een filmpje ervan te maken). :star

Verder wil ik er hierbij laten wat Meguiar's BE betreft en Sven. }:)w :-&
 
-Vanquish- zei:
Sta me toe nog heel eventjes off topic te gaan.
Prijsverschil is echt veel meer dan 2% op sommige producten. Last Touch volgens de Meguiar's websites: Belgische prijzen, 52 euro, Nederlandse prijzen, 35 euro. Enkel een bus LT kopen en ik heb de verzendingskosten terugverdiend... Enfin, dit terzijde, ik ben blij dat ik Carclean.com heb ontdekt :)

Idem voor de Pro-Lijn, pads etc.
 
Ik heb me even aangemeld om te reageren op een discussie op het Meguiars forum, ik weet niet of ik de link mag posten, maar als het niet mag doe je hem maar even weg:

Inmiddels heb ik nu zelf wat ervaring met DC paint cleaner. Alleszins hoe een goed geinformeerde gebruiker dit zou gebruiken die géén expert ter zake is. Zeg maar dat ik hierdoor een meer objectieve mening heb over deze producten.

Handmatig:

DC Paint cleaner:

In het begin drukte ik niet hard genoeg op de pad bij het handmatig verwerken van dit product. Buiten wat glans deed dit product (op een Honda) lak absoluut niks voor mij. Zowel swirls als krassen waren nog steeds goed zichtbaar. Als je het wat positief wil bekijken viel het wel wat minder hard op doordat de lak glansde.
Deels zal dit teleurstellende resultaat te wijten zijn aan mijn werkwijze maar als ik zo hard moet wrijven voor een resultaat voldoet DC paint cleaner NIET.

'oude' Scratch X formule:

Dit ging iets beter, maar handmatig stond ik toch ook niet te springen van de resultaten. Werkte enkel op de lichtste krassen na meerdere applicaties. Wederom had ik slechts een matige kracht op de pad uitgeoefend.

'nieuwe' Scratch X formule:

Tot mijn grote verbazing heb ik dus elke kras (buiten die vermeldt in het bovenstaande topic) weggekregen met de hand. Ik heb wel wat meer druk op de pad uitgeoefen maar de krassen zijn nu echt weg (verbaast mij nog:D ). Als je maar hier en daar wat krassen hebt is dit met de hand zeker te doen. Een hele wagen is uitgesloten als je nog gevoel in je arm wilt:). Voor mij werkt dit product wel degelijk als je je auto vanaf het begin goed verzorgt. Mensen die met een wagen afkomen die overal vol staat met swirls en krassen moet je een handmatige behandeling naar mijn mening niet aanraden.


Machinaal (DA polisher van Meguiars):

Merk aub op dat dit geen volledig excentrische polisher is. Dit zou mede de resultaten kunnen verklaren.

DC paint cleaner:

Swirls zijn duidelijk weg. Een wereld van verschil die enkel teleurstelt in het nog steeds aanwezig zijn van krassen. Na 2 applicaties zijn alle swirls verdwenen. Naar mijn mening werkt dit product niet echt goed op krassen, zelfs niet naar MIJN mening de lichtste.

'oude' scratch x formule:

Ik zag nu niet echt een verschil met DC paint cleaner. Meer is er niet over te vertellen.

'nieuwe' scratch x formule:

Moet ik nog proberen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Hoe dan ook ga ik uitwijken naar iets zwaardere producten tenzij bij nieuwe of bijna nieuwe wagens. Just my 2 cents:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom Jeroen! :ja

Je bijdrage wordt erg op prijs gesteld! Hartelijk dank voor het plaatsen van je bevindingen.

Je bevindingen ondersteunen ook de specificaties en de toepassingsadviezen van Meguiar's zelf! Een geruststellende gedachte voor potentiele kopers van de producten.

:)^

Wij houden het voor gezien op het Belgische forum, maar het plaatsen van links vind ik vooralsnog geen probleem.
 
Hallo Tim,

bedankt voor je positieve reactie! Ik ga me vast niet kunnen inhouden om de nieuwe scratch x eens te testen voor de zomer zeker omdat ik nog goed weet welk paneel ik destijds machinaal heb aangepakt met dit product. Jammer genoeg is het testvlak bij uitstek (motorkap) herspoten ten gevolge van een ongeval.
Dan is mijn rijtje hierboven compleet, maar ik vrees dat ik toch #80 en #83 zal moeten aanwenden om tot een aanvaardbaar resultaat te komen wat betreft diepere krassen.
 
We zien je bevindingen dan graag weer verschijnen, Jeroen! :cool:

Mocht je Meguiar's producten nodig hebben, wij leveren ook naar België. De verzendkosten bedragen € 8,- en zover ik heb begrepen zijn de Nederlandse prijzen voor Meguiar's vaak ook net even iets scherper geprijsd. :party:


Ik zie net je reactie op het Belgische forum:

Daarvoor had ik #80 en #83 besteld, maar de webshop waar ik bestelde had na een maand nog niet geleverd, en ja, nu is het te koud.

Wij hebben alles keurig voorradig en heb je binnen een paar dagen in huis. Wij hebben veel Belgische klanten die ook op dit forum zitten dus je kan eventueel daar ook navragen hoe zij onze leveringen ervaren. ;)
 
Tim zei:
...Wij hebben alles keurig voorradig en heb je binnen een paar dagen in huis. Wij hebben veel Belgische klanten die ook op dit forum zitten dus je kan eventueel daar ook navragen hoe zij onze leveringen ervaren. ;)

Je kan niet beter hebben.

Zelfs de verzending is eigenlijk spotgoedkoop. Voor 8euro heb je je bestelling thuis staan. Bij mij kwam de doos daags na betaling aan.
 
Ik ga nu even offtopic bezig zijn sorry alvast. Maar volgens mij kun je beter de SSR serie van Poorboys bestellen dan M83 en M80 werkt stuk fijner.
 
Patrick zei:
Ik ga nu even offtopic bezig zijn sorry alvast. Maar volgens mij kun je beter de SSR serie van Poorboys bestellen dan M83 en M80 werkt stuk fijner.

Ik doe off topic mee en zeg :)^
 
Hoi Jeroen,

Je hebt mijn pB ontvangen zie ik !! Leuk dat je hier je bevindingen plaatst :ja

Groet, Peter