Ik heb me even aangemeld om te reageren op een discussie op het Meguiars forum, ik weet niet of ik de link mag posten, maar als het niet mag doe je hem maar even weg:
Inmiddels heb ik nu zelf wat ervaring met DC paint cleaner. Alleszins hoe een goed geinformeerde gebruiker dit zou gebruiken die géén expert ter zake is. Zeg maar dat ik hierdoor een meer objectieve mening heb over deze producten.
Handmatig:
DC Paint cleaner:
In het begin drukte ik niet hard genoeg op de pad bij het handmatig verwerken van dit product. Buiten wat glans deed dit product (op een Honda) lak absoluut niks voor mij. Zowel swirls als krassen waren nog steeds goed zichtbaar. Als je het wat positief wil bekijken viel het wel wat minder hard op doordat de lak glansde.
Deels zal dit teleurstellende resultaat te wijten zijn aan mijn werkwijze maar als ik zo hard moet wrijven voor een resultaat voldoet DC paint cleaner NIET.
'oude' Scratch X formule:
Dit ging iets beter, maar handmatig stond ik toch ook niet te springen van de resultaten. Werkte enkel op de lichtste krassen na meerdere applicaties. Wederom had ik slechts een matige kracht op de pad uitgeoefend.
'nieuwe' Scratch X formule:
Tot mijn grote verbazing heb ik dus elke kras (buiten die vermeldt in het bovenstaande topic) weggekregen met de hand. Ik heb wel wat meer druk op de pad uitgeoefen maar de krassen zijn nu echt weg (verbaast mij nog
). Als je maar hier en daar wat krassen hebt is dit met de hand zeker te doen. Een hele wagen is uitgesloten als je nog gevoel in je arm wilt
. Voor mij werkt dit product wel degelijk als je je auto vanaf het begin goed verzorgt. Mensen die met een wagen afkomen die overal vol staat met swirls en krassen moet je een handmatige behandeling naar mijn mening niet aanraden.
Machinaal (DA polisher van Meguiars):
Merk aub op dat dit geen volledig excentrische polisher is. Dit zou mede de resultaten kunnen verklaren.
DC paint cleaner:
Swirls zijn duidelijk weg. Een wereld van verschil die enkel teleurstelt in het nog steeds aanwezig zijn van krassen. Na 2 applicaties zijn alle swirls verdwenen. Naar mijn mening werkt dit product niet echt goed op krassen, zelfs niet naar MIJN mening de lichtste.
'oude' scratch x formule:
Ik zag nu niet echt een verschil met DC paint cleaner. Meer is er niet over te vertellen.
'nieuwe' scratch x formule:
Moet ik nog proberen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Hoe dan ook ga ik uitwijken naar iets zwaardere producten tenzij bij nieuwe of bijna nieuwe wagens. Just my 2 cents