• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Ultimate Quik Detailer

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
In mijn (inmiddels snel slinkende collectie) Meguiars producten heb ik nog een 2/3 volle fles Ulitmate Quik detailer. Ik heb het een paar keer gebruikt maar ben er nooit zo onder de indruk van geweest en ik dacht zelfs te zien dat de waxbeading een weekje na aanbrengen van dit product minder was dan voor het aanbrengen van dit product.

Wat is er nou waar van het vermeende "opeten" van de bestaande waxlaag? en
Kan ik dit product gedurende de winter gebruiken als ondersteuning van de Collinite waxlaag?

Ik gooi het restant nog liever weg dan dat ik het halverwege de winter mn collinite laat "opeten" ( yeah right ... en wat breng je daar voor mee?)

Als kanttekening: Ik las op de website van Dodo Juice over de Red Mist (wat volgens mij een product is dat op de zelfde filosofie geformuleerd is) dat de solvent in dit product zo sterk is dat het een niet volledig uitgecurde waxlaag zou kunnen aantasten. Overigens heeft Dodo speciaal op dit effect op te vangen Red Mist Tropical op de markt gebracht. (e.e.a na te lezen op de site van dodo juice)

Wie kan hier op reageren vanuit een zekere deskundigheid (mag ook ervarings deskundigheid zijn)

Leeggieten en doorspoelen als ik jou zo lees. :-d

Ik wil de tijd in Lelystad ook weer benutten om te wassen en mn Collinite te verstevigen. zitten nu 2 laagjes Colli 915 op. Niet dat daar nog wat van te zien is want er ligt een dikke vieze vettige film over de auto.

Zonde om de Ultimate Quick Wax weg te gooien. Geef het dan aan iemand uit je buurt als je er vanaf wil.
Ik heb zelf ook de UQW, gebruik hem niet in de winter. Ik gebruik hem als tussendoortje als het weer poetsweer is. Ligt eraan hoeveel tijd ik heb om te detailen. Eerlijk gezegd "verwaarloos" ik de auto gedurende de winter. Vind het niet prettig om te koukleumen.
Ik heb er nu bijna 2 maanden twee lagen Collinite 476 opzitten, maar daar is niks van te zien vanwege de smerige auto nu. De beading is nog steeds perfect.
Volgens mij is het ook weer niet goed om vele waxlagen over elkaar heen te zetten. Collinite houdt zeer lang, daarom heb ik hem aangeschaft.
Ik denk dat twee lagen wel voldoende is.

Weggooien kan altijd nog.
Ik doe zelf ook wel eens met een spray-waxje of een detailer de sponningen, als ik geen zin heb om die uitgebreid te waxen.

@Danielle. Ik zal hem ook niet zomaar weggooien zonde van het geld maar de reactie van Thabird lokte wel zoiets uit. Anders probeer ik het wel eens uit. Heb het nog nooit geprobeerd met Collinite als ondergrond

Meestal komt autowassen niet op de eerst plaats hier in de winter. Ik spuit wel een aantal keer (zoala na oudejaarsavond zodat de kruitresten er af zijn) Meestal doe ik dat voordat ik een langere rit moet maken. anders komt het vocht op plekken waar ik het niet wil hebben

Hier zitten 2 lagen Collinite 915 op de auto waar je inderdaad niet veel van ziet. Maar ik denk als je de auto wast met een goede shampoo en je spruit er water op dat de beading weer verschijnt.