Vandaag de Ultimate Wash & Wax voor de eerste keer gebruikt.
De auto van mijn pa zou ik even vanmorgen wassen omdat hij dit met zijn hernia niet meer goed kan. De Z4 had ik in het voorjaar nog een volledige detail gegeven en was nog vrijwel swirlvrij.
Juist voor dit soort klusjes had ik de Wash & Wax aangeschaft, dit bleek echter een grote teleurstelling.
Hieronder mijn bevindingen:
Geur : Vrij lekker, maar niet zo sterk als BTBM
Dosering: Omdat er wax in zit en de auto al in de wax staat (Collinite 845) heb ik slechts 40ml op 15 liter gebruikt, achteraf bleek dit een hele goede zet. Hoe minder hoe beter......
Het wassen zelf gaat vrij goed, de shampoo reinigt goed, je merkt wel dat er wax in zit, er was weinig beading of sheeting te bemerken tijdens het wassen en het afspuiten.
De auto heb ik afgespoten, het water stroomde echter niet van de auto zoals dat bij een normale shampoo (NXT, BTBM) wel het geval was.
Na het drogen met de Delirium bleek dat de auto uitzag alsof ik alles in de wax had gezet (het is dus zeker niet als gewone shampoo te gebruiken). Werkelijk alles zat onder de waxstrepen, ramen , plastics , etc... De auto stond ook nog eens in de zon, dus van even verwijderen was geen sprake. Nadat ik de ramen schoon had gekregen met Spray & Wipe
Toen ik dacht klaar te zijn keek ik eens goed naar de lak om te zien of de glans wel in orde was. Logischerwijs bleken ook hier dezelfde vettige waxstrepen op te zitten.
Hierna heb ik de wagen nagelopen met QD+ , waarna een mooie glans tevoorschijn kwam.
Kort gezegd, ik vind dit het slechtste Meg product ooit en zal het niemand adviseren. De Delirium kan de was in, en de tijdsbesparing is nihil. Alleen QD+ (of UQD) had ook al voor dit resultaat gezorgd, dus wie dit product overweegt om tijd te besparen komt van een koude kermis thuis.
NXT en Goldclass shampoo heb ik lang tot volle tevredenheid aangehouden, maar dit AIO product zeker niet...
Hier nog enig "bewijsmateriaal"
Dit was dan nadat de wagen gedroogd was.
Ik stond in de zon te wassen, met een ontharder ertussen. De auto is afgespoten met hoge druk en daarna nagelopen zonder druk.
Op de verpakking staat niets van uit de zon te blijven of nalopen met een detailer. Dan vind ik ook dat je dat niet hoeft te doen. Daarnaast denk ik niet dat zon/schaduw iets uitmaakt , want op de voorkant zaten dezelfde vegen, en daar zat de schaduw op.
Is het trouwens bij een Wash & Wax niet de bedoeling dat deze niet in een keer erafspoelt?:weetniet