• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's washmitt, Dodo Born to Be Mild en de Delirium doek een goede keuze?

marwil

Detailing rookie
24 jan 2010
55
0
Hallo allen.!
Heb al héél véél gelezen hier en wil me nu even laten horen!

Ben van plan deze week Mitts en shampo aan te gaan schaffen om hiermee mijn eerste start te gaan maken.
Mijn auto is nieuw en heb ik drie weken.

Het gaat de Mequiars Ultimate Wipe Wash Mitt (super thick microfiber) worden (goede revieuws over gelezen) waarbij ik nog moet kijken welke andere mit ik moet nemen voor de velgen! Dat zal dan niet zo'n dure worden daar deze toch zeer snel vuil wordt.

Als Shampo had ik gedacht om de Dodo Juice Born to be Mild shampoo 500ml te gaan gebruiken.

Als droogdoek heb ik al in mijn bezit de oranje Dilirium.

Wordt het straks wat beter weer dan ben ik van plan de klei en andere artikelen te gaan gebruiken.

Is dit 'n goede start of zijn er dingen die ik beter kan laten of erbij moet doen.

dit zijn 3 uitstekende producten!

later kan je dit inderdaad nog uitbreiden met bijvoorbeeld: dodo born slippy refill+ dodo supernatural klei..

wel al in het bezit van een wax? gezien de dealer rommel 9 van de 10 keer niets voorstelt, in termen van duurzaamheid

Thnx aron,
in ieder geval 'n goede start!

Op je vraag van de wax...., nee ik ben nog niet in het bezit van waxen maar zou dit straks graag gaan opbrengen met de DAP500 die ik me nog moet gaan aanschaffen.
Ben hier eigenlijk 'n beetje huiverig over om daar zo maar mee op mijn auto te gaan, waarom: Heb dit nog nooit gedaan en zou dit eerst wel eens willen meemaken/zien bij 'n ervaren iemand die mij dan ook 'n goede voorlichting zou kunnen geven wat voor wax etc. ik zou moeten gaan gebruiken op deze nieuwe rood metallic auto!

Dus het gaat straks wel komen maar ik wil het eerst eens zien en meemaken.

Moet maar eens in de gaten gaan houden wie er in mijn buurt (den Haag) dit eens gaat doen op zijn auto en dan vragen of ik er eens bij mag zijn om e.e.a. mee te maken.

Helemaal goed! :-)^
Hoe je wax aan wil gaan brengen is persoonlijk, geloof ik. De een liever met de hand, de ander met de DAP.
Zou dan wel Collinite of een machinestick gebruiken denk ik... :weetniet

Zijn 3 goede producten, maar hier hoort wel een 2 emmer systeem + minstens 1 grit guard bij.
Als ja dat niet hebt zou ik effe doorbijten en die ook in het mandje plaatsen.

den haag... daar komen heel veel mensen van hier vandaan geloof ik.
of iig in die buurt is er zeker weleens mee te spieken..
ik kom uit assendelft (tegen amsterdam aan)
dus dat is een stukje rijden, maar je bent hier zeker welkom, dan kan je zelf een dap op je lak zetten..

als je een sealant/wax met de dap aan gaat brengen, na een polijst sessie, zou ik het meteen goed doen, en kijken naar bijvoorbeeld de wolfgang deep gloss paint sealant, die zit sinds vandaag ook op mijn auto, ook met de dap gedaan! dit gaat perfecto!

de washmitt heb ik al veel goeds over gelezen maar zelf gebruik ik een wollen washandschoen. Vind ik makkelijker werken dan de MF varianten. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.

De Dodo Juice is echt toppie. Deze is bij mij ook een blijvertje.

Evenals de doek. Had hiervoor een Carrand Max Supreme Draying Towel, maar de Dilirium neemt heel wat meer water op. De Carrand gebruik ik nu voor de deuren, koffer en bumpers te drogen.

Kan je ook de Spray & Wipe aanraden : multiinzetbaar. Ik gebruik dit als glasreiniger, als glijmiddel voor klei, als detailer en kan gebruikt worden als reiniger voor het interieur (plastic onderdelen dan he).

ps : de Dilirium wel eerst es een nachtje laten weken want die geeft redelijk wat af. Minpuntje : de zwarte rand is afgegaan op het mooie oranje en heeft aldus lelijke zwarte vlekken nagelaten na het weken.

Wel wat 'n snelle reacties allemaal.:cool
Dank je Aron voor je aanbod en kan ik niets hier in de buurt vinden dan hoor je nog van mij.
Guest dank voor de tip van de Spray and Wipe 'n multi spray-tje dus.
Zal er aan denken als ik straks het e.e.a. ga bestellen.

Overigens bij alle topics die ik hier ondertussen heb doorgespit ;-) kan ik niet anders zeggen dat dit hele forum bij mij bijzonder goed en prettig overkomt.

Eigenlijk voel ik mij hier al best 'n beetje thuis.:cool :cool

Je kan ook een keer langskomen bij Carclean voor persoonlijk advies, we kijken naar de auto en de lak. De producten zien en persoonlijk advies werkt altijd erg goed.

Ok, dat lijkt mij helemaal Top Dibbuz!

Lijkt mij ook wel fijn van 'n prof te horen wat uiteindelijk het beste is voor op mijn lak.

Kan ik zo langs komen of van tevoren even bellen??:idee

Inderdaad graag even mailen om te voorkomen dat ik met iemand anders bezig ben en je voor niks komt.