• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars water magnet

Thomas van Ingelgem;n426077 zei:
wat gebeurt er als je de watermagnet met wasverzachter wast ??

kun je hem vervangen door een sensa aqua ;)

even serieus,
als je wasverzachter gebruikt gaat dit in op de poriën van de stof zitten ofzoiets. Daardoor voelt het lekker zacht aan maar gaat de werking van je doeken gedeeltelijk zo niet helemaal verloren.

Heya Peeps,

Zoals Maupie00 aangeeft is wasverzachter niet echt lekker voor je doeken. Ik heb ook het idee dat de 'micro'vezels dan niet meer micro zijn, maar gaan samenklitten.

Ook een vergelijkbaar probleem; Theedoeken / handdoeken / washandjes strijken, dan nemen ze ook niet echt water meer op en gaat het effect verloren. Staat mooi en strak in je kast, maar werkt voor geen kont meer. :-D

Greetz

Zelf geen ervaring mee omdat ik nooit wasverzachter of wasmiddel gebruik maar je hoort wel vaker iets over azijn.

Heya Peeps,

Ik weet het op dit moment niet meer in detail, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat het vloeibare wasmiddel van de Lidl géén wasverzachter of een andere bepaalde stof bevat die minder goed zijn voor je doeken. Toevallig hadden wij nog wasmiddel van de Lidl en daar worden mijn doeken mee gewassen, op zo'n 40 graden (Daarna drogen aan de waslijn of lage temperatuur droger)

Mochten mijn doeken erg vies zijn, wat ze eigenlijk nooit zijn, dan gooi ik ze soms in een voorweek. (Peluche Verde APART!)

--> Topic over wassen :-D

Greetz

Laatst bewerkt door een moderator:
Thomas van Ingelgem;n426109 zei:
is het waar als je ze wast met azijn dat het beter zou zijn ?

Azijn verzacht je doeken ook (lost kalk op), maar laat geen laagje achter. Wasverzachter maakt de microvezeldoeken/droogdoeken op de een of andere manier een soort van 'vettig', waardoor deze geen water meer opneemt. En voor een droogdoek is het wel handig als deze dus wél water opneemt.

Was me doeken gewoon met robijn colour of white. Geen wasverzachter erbij. Op 30 graden. Soms gooi ik dit er ook bij:
Carclean.com - Micro-Restore Concentrate

Is perfect spul.

Soms gooi ik alles in een emmer met de micro restore en laat het een nachtje staan. Daarna in de wasmachine.

droger: ongeveer 5 a10 minuten op laagste stand. Dan alles lekker uitkloppen en ophangen.

over je watermagnet: gewoon lekker de monello aanschaffen:-D;-)

Ik heb dat micro restore ook een tijdje gebruikt, maar merkte niet heel veel verschil. Kan aan mij liggen ;)

Het stond er ook inderdaad een beetje stom, had dit er eigenlijk meteen bij moeten zetten.

mocht je toch gewoon wasmiddel willen gebruiken schijnt in de goedkope vloeibare varianten geen toevoegingen als wasverzachter enz. Te zitten.
in de duurdere zit vaak wel een kleine hoeveelheid toevoegingen.

Ik gebruik dat wasmiddel van Nanolex, maar ik ben er niet geheel tevreden over omdat de doeken niet meer zo zacht zijn. Ik woon in een plaats met erg hard water, dus misschien moet ik ze eerst weken in azijn ofzo. Ik zal wel iets uitproberen.

Ik doe het in een dopje en leg dit boven op de doeken in de trommel.
ik gebruik altijd de hoeveelheid voor een 'grote' was terwijl ik altijd maar een beetje heb. Dit doe ik om hard water te compenseren en omdat ik het fijn vind.