• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Wheel Brightener, kan ik deze gebruiken met oude lege flesjes? En tast het banden aan?

SandeR-design

Detailing rookie
10 mrt 2011
197
0
Goeden avond.

Ik heb een vraagje over de Meguiar's Professional Wheel Brightener.

Lees vaak over dat de sprayers vaak kapot gaan door dit spul?
Zelfs de 'Chemical Resistant' Sprayer zou het niet overleven.

Ik heb nog wel wat oude spray flesjes staan van velg reinergers o.a van turtle enz.
kunnen deze wel de Wheel Brightnener aan van Meg's

En nog een vraagje over ho ehet spul op de band reageert.
Ik ben geen fan van banden zwart te laate glimmen
Weet niet hoe de band er uit ziet na een behandeling van Wheel brightener.

alvast bedankt
tips zijn altijd welkom

gr sander

Goed doorspoelen met water na gebruik...tevens je sprayer een 20tal minuten late liggen in warm water.
als je teveelwb op je banden morst worden deze bruin dus nabehandelen met bv apc en daarna Mothers wax-reflections tire car,deze geeft een heelijke shone maar geen glimmend effect aan je banden.
Suc6 ZW10

Mijn sprayer gaat nochtans al redelijk lang mee hoor..

Telkens na het gebruiken even zuiver water er doorsprayen. Gewoon zien dat er geen product zelf meer in de sprayer zit :)

Zoals al vermeld gewoon de sproeier losmaken en naspoelen met water en dan "leeg spuiten" en dan gaan de sproeikoppen lang mee:ja
Ik probeer toch de WB niet te veel op mijn banden te spuiten.
Voor de banden gebruik ik APC+ (1 op 5)

Nou, ik zal je eerlijk zeggen, ik spoel nooit mijn sprayers schoon en er is bij mij nooit een sprayer kapot gegaan, zowel de sprayers van PB als die van de Groupbuy.

Maar het is wel raadzaam natuurlijk, afgaande op de ervaringen van de mensen hier.

Wij kunnen niet weten natuurlijk hoe de sprayers die jij hebt gaan reageren op de WB:roll

Bandjes moet je de WB niet voor gebruiken, apc 1 op 10 doe ik altijd

Als je door Utrecht rijdt een keer binnenkort, mag je van mij wel een sprayer krijgen van de groupbuy;)

Doen het perfect.

edit en een flesje natuurlijk

tamer zei:
Als je door Utrecht rijdt een keer binnenkort, mag je van mij wel een sprayer krijgen van de groupbuy;)

Doen het perfect.

Utrecht............daar woont RST-smurf toch ook?
Ik moet nog steeds naar hem toe......
Kwam wat tussen
Maar daar kom ik eerdags wel.

gr asnder

Ik heb hetzelfde probleem met de sprayers ( ik gebruik "gerecycleerde" sprayers btw :-d ) allen gaan ze kapot zelfs die van "good old Dasty"....momenteel heb ik er 1 die bestand lijkt te zijn tegen de Wheel Brightener....helaas weet ik de herkomst ervan niet meer precies...het was 1 of ander badkamerreinigingsproduct...:-/

Het is trouwens niet zo dat de Wheelbrightner te Agressief is. maar de Wheelbrightner kristaliseerd, en laat de sprayer verstoppen.

mocht de sprayer het niet meer doen, helpt soms een badje warm water erg goed.
je voorkomt het dus door de sprayer leeg te spuiten, dan blijven er geen resten achter, en klaar.

inprenciepe kunnen een hoop sprayer dus gewoon prima.

de GB sprayers en de Poorboys sprayers, zijn dus danig degelijk in elkaar gezet dat het gedeelte waar de vloeistof in blijft staan(in de sprayer zelf)
luchtvrij is, dus dan kristaliseerd de vloeistof minder/tot niet in, vermoed ik.

Product kristaliseerd door uitdroging,dit veroorzaakt verstoppingen.
Sprayer met warm water doorspuiten en terug op de fles draaien.

Gebruik de WB in de Meg WB les icm een chemical resistand sprayer van CC, zo'n lichtgrijze. Werkt perfect! Nog nooit doorgespoeld en blijft prima werken.
Moet wel zeggen dat de fles WB regelmatig (lees 1-3 x pm) gebruikt wordt.

Greetz Rob aka Vadebo