• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sprayer wheel Brightener snel kapot, is dit normaal?

roger

Detailing rookie
25 mrt 2009
117
0
Aangezien ik tevreden was met met flacon Wheel brightener van Mequiars heb ik maar een grootverpakking gekocht met daarbij een fles met een sprayer.

Nu heb ik die 2 weken terug gevuld en voor het eerst gebruikt, vandaag wou ik hem weer gebruiken en nu sprayed hij niet meer.
Ik kan knijpen wat ik wil maar zonder resultaat...
van 123 systems heb ik ook wel eens velgenreiniger gehad en dat heb ik bij die sprayer ook mee gemaakt.

Is de vloeistof te sterk voor de sprayer of is hier een speciale sprayer voor?
Ik mag aannemen dat als je zo'n fles koopt van Mequiars de goede sprayer wordt meegegeven....

Ik heb de vloeistof nu in de oude flacon gedaan (originele winkelverpakking) en deze sprayed gewoon.

Wie o wie heeft hier een oplossing voor?
 
Er is een verschil tussen een standaard sprayer en de chemical resistant sprayer!

Ik hoop dat het daar in zit (dat je dus een standaard sprayer hebt momenteel) :)^
 
Hier hetzelfde probleem met de chemisch resistant sprayer
Deze heb ik terug gestuurd naar het hoofdkantoor van cc en ik krijg netjes een nieuwe
 
In principe is er niets aan de hand met de sprayer (chemical resistant), de vloeistof in de spraykop droogt op en kristalliseert , oplossing is op de sprayer even uit elkaar te halen en in warm schoon water te laten weken, hierna zal hij het weer doen. Beter is om de sprayer na het gebruik even door te spuiten met schoon water, dan doet hij het de volgende keer gewoon in een keer.
 
Inderdaad na 1 x doorspoelen en uit elkaar halen was het resultaat een weer goed werkende sprayer .
Dit mocht bij mij na een paar x niet meer baten :sob:
 
mijne blijft ook vaak verstopt zitten,omdat ik wheelbrightner niet elke week gebruik.

lekker ff met warm water doorspoelen

thnx voor de tip om hem meteen schoon te sprayen :)^
 
Dit "probleem" heb ik ook gehad, maar zoals gezegd is: sprayer even uit elkaar halen, beetje doorspoelen en spritzen maar weer ;)

Wat ook goed werkt is de sprayer van een fles raamreiniger van Autototaalglas :idee
 
Als de fles niet helemaal gevuld is kun je hem ook op z'n kop houden en alles uit het rietje spuiten. Dan wordt het ook schoon ;)
Ik heb namelijk hetzelfde gehad met de bandenspray van Holts.

Gr,
Vincent