• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Wheel Brightener VS Poorboys Spray and Rinse

DieselManiac

Detailing rookie
2 jul 2009
45
0
Heeft er iemand ervaring met beide producten. Ik heb alleen ervaring met Wheel Brightener vind het erg goed werken maar vraag me af hoe het zich verhoud tov de Spray and Rinse. Het is bij mij bedoelt voor het onderhouden, voor grondige schoonmaak gebruik ik Iron X. Misschien kan ik beter stellen welke is veiliger voor de lak? En hoe dik is de Spray and Rinse?

Allebei zijn ze goed, ze doen wat ze moeten doen, het reinigen van de velg.

Persoonlijk vind ik de Meguiars Wheel Brightener minder sterk dan de Spray & Rinse van PB, ook als ze allebei dezelfde mengverhouding hebben.

De Iron-X is N I E T bedoeld als velgenreiniger, deze gebruik je pas nadat je eerst de velgen hebt behandeld met een velgenreininger.

Daarbij zijn de WB en S&R sterker dan de Iron-X, de laatste is zuurvrij.

Voor zover ik weet, is de S&R iets dikker qua viscositeit dan de WB

Tevens is het zo dat als je een wheel wax gebruikt je je velgen kunt onderhouden met een sopje in plaats van een velgenreiniger, wat weer beter is voor je velgen ;)

stimpy68 zei:
Tevens is het zo dat als je een wheel wax gebruikt je je velgen kunt onderhouden met een sopje in plaats van een velgenreiniger, wat weer beter is voor je velgen ;)

Werkt idd erg goed vooral op velgen die in goede staat zijn en in de blanke lak staan. Heb ik het idee. Ik heb er gewoon Natty's blue opgesmeerd :-b