• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mengverhouding Kwazar

Zo uit het hoofd dacht ik 1:4 tot 1:10 in een foamlance.
1:20 in een hand foamer lijkt me een goede verhouding (gebruikte ik voor de Valet Pro Advanced Neutral Snow Foam).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
20ml op 1 liter water hanteer ik met de Altafoam2000.
Met monello schuim kan het zijn dat je meer moet toevoegen omdat hij anders wat waterig is.
 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL
Morguh!

Afgelopen week heb ik deze https://www.carclean.com/nl/blue-venus-hand-foamer-2000ml.html handfoamer opgepikt bij CC. Samen met de Monello snowfoam. Nu ben ik vergeten te vragen wat de mengverhouding is van het monello product vs (warm)? water.

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar zou graag jouw ervaringen willen horen! Ik heb namelijk ook interesse in dit ding, maar ben eigenlijk benieuwd hoevaak je nou moet pompen voor een middelmaat auto :) Alvast besankt!
 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL
Zo uit het hoofd dacht ik 1:4 tot 1:10 in een foamlance.
1:20 in een hand foamer lijkt me een goede verhouding (gebruikte ik voor de Valet Pro Advanced Neutral Snow Foam).

Ik denk dat ik 100ml op 1,8 liter probeer. Kom ik daar een normale auto wel mee rond?

20ml op 1 liter water hanteer ik met de Altafoam2000.
Met monello schuim kan het zijn dat je meer moet toevoegen omdat hij anders wat waterig is.

Thanks Tim, ik denk dat ik 100 ml ga gebruiken op 1,8 liter ong.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar zou graag jouw ervaringen willen horen! Ik heb namelijk ook interesse in dit ding, maar ben eigenlijk benieuwd hoevaak je nou moet pompen voor een middelmaat auto :) Alvast besankt!

Ik laat hier mijn ervaringen weten!

Ik heb eerst een Gloria FM10 gehad, maar dat was geen succes. Daarna heb ik de Kwazar gekocht, ook geen succes.
Je kan net iets meer dan een deur doen en dan moet je weer pompen om druk op te bouwen. Het schuim is ook niet je van het, dik schuim lukt sowieso niet, dus het loopt er heel snel weer vanaf.
Misschien doe ik iets verkeerd, maar ik vond het ondingen.

Oh dit beloofd niet veel goeds... Ik ga het ook proberen... ik laat het nog weten!

Ik gebruik de Kwazar eigenlijk alleen voor pre-wash, daar werkt het goed voor. Voor snowfoam ben ik er ook geen fan van.

Ok... ook al een bemoedigend antwoord, haha! Thanks! :)
 
@Michael Lammers Toevallig ondertussen al getest en welke verhouding heb je aangehouden? Ik heb sinds dit weekend een kwazar 6lt handfoamer voor de truck om deze in de wasbox te kunnen foamen. Hoor graag jou ervaring ermee!
 
Ik heb zelf de Kwazar Hand Foamer en heb al 1:10 en 1:4 geprobeerd met de Artico Magico, maar vind de foam atijd waterachtig.
Al geprobeerd met koud, lauw en warm water.

Ik gebruik de blauwe nozzle. Moet ik misschien een andere gebruiken? @StijnV weet jij misschien raad?
 
Ik heb hem ook. Ik gebruik veel minder dan 1 : 10.
Heb eigenlijk nooit gemeten, maar ik giet er een bodempje in.
Volgens mij heb ik de witte nozzle erop zitten, dan komt er echt slagroom uit.
De fles niet te vol doen, anders is hij in het begin bij mij ook waterig.
 
Ik heb hem ook. Ik gebruik veel minder dan 1 : 10.
Heb eigenlijk nooit gemeten, maar ik giet er een bodempje in.
Volgens mij heb ik de witte nozzle erop zitten, dan komt er echt slagroom uit.
De fles niet te vol doen, anders is hij in het begin bij mij ook waterig.

Zal dat eens proberen dan, bedankt!
Ik heb nu wel net de DJ Apple iFoam ook eens gekocht, dus zal daar dan eens mee testen.
 
Hier de ifoam en monello in de 2L foamer met verhouding 1:10. Is idd erg dik.. ga ook eens de 1:20 verhouding proberen want is denk ik inderdaad meer dan genoeg.

Werkwijze: met warm water, dan product toevoegen en kort voor gebruik goed schudden. Daarbij gebruik ook ik de witte nozzle. Fles is max tot 1,5L gevuld.
 
Gek genoeg heb je in een Alta Foam maar 20ml nodig op 1liter water. Dan zal de kwazar andere sproeiers hebben denk ik. Want het zijn flinke mengverhoudingen.