• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meningen over te bestellen lijstje.

*Jijoel*

Detailing rookie
27 jul 2009
8
0
Ik ben nog opzoek naar een goede auto shampoo en een wax.
Heb al veel topics doorgelezen maar veel meningen en zie door de bomen het bos niet meer:lol .

Nu heb ik mijn auto een tijdje geleden met de poorboys ssr produkten gepolijst met de dap.

Ik heb als laatste stap autoglym srp gebruikt.
Nu moet hier dus nog een wax overheen:schaam .

Mijn auto staat altijd in de garage dus is nog niet echt smerig maar wil hem dus gaan wassen met mijn nog te bestellen autowasmiddel.
Om hem daarna in de wax te gaan zetten.
(Zou het nodig zijn om hem nog 1st ff met srp te behandelen?
Auto is niet weer gewassen na de polijstbeurt en is niet heel erg smerig.
Heeft maar een enkele regenbui over zich heen gehad.)

Dit is mijn kleine was/wax lijstje.

-washmitt:Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm

- drogen:Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm

-shampoo:Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml

-wax:Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Mijn auto wordt normaal elke week gewassen.
Dit deed ik voorheen op de elcheapo manier en met behulp van 2 autowas borstels maar dat is na zijn polijstbeurt natuurlijk "a big no no".
Ook deed ik aan het "zogenaamde droogrijden" en afdrogen met een zeem=-o .

Dit alles wil nu dus op een betere manier gaan doen met washmitt,2 emmer systeem,kwaliteits shampoo en afdrogen met een goede droogdoek.
Ook ben ik van plan om de auto een aantal malen per jaar in wax te gaan zetten.

Wat zijn jullie menigen over mijn zeer korte te bestellen lijstje.
Ik heb geprobeerd de beste artikelen uit de verscheidene topics te halen:lol .

Zal op den duur wel meer artikelen gaan bestellen maar 1 de basic set up maar eens binnen halen.

Joel

Ziet er goed uit die lijst.

Maar ,ik raad iedereen aan om de Born to be mild te kopen van Dodo Juice. Niets mis met de Poorboys ,maar de Dodo is voor mij gewoon een klasse hoger.

Altijd even wassen voor je waxt ,je zou eventueel er nog eens over kunnen gaan met de SRP.

Koop ook een goede applicator voor je 845 moest je die nog niet hebben.

bk heeft gelijk, btbm is een heerlijke shampoo! en erg zuinig in gebruik.

mochten geurtjes e.d. je niet uit maken, kan je nog voor de dodo supernatural kijken,
deze is HEEEEEL zuinig, alleen geur en kleurloos

en je applicator voor je collinite moet je na een wax beurt GOED wassen, beetje chemisch is die collinite wel.

mocht je je auto vaak wassen / waxen, kan je ook natty's pakken

vandaag weer gebruikt.. is ook een heerlijk waxje

nadeel van collinite is dat je je eigen de neten moet schudden voordat hij echt vloeibaar word

Kwa wax ging het inderdaad wat tussen natty's en collinite.
Deze laatste was beter voor in de winter las ik en daarom spreekt mij deze meer aan.
Wat is het voordeel van natty's vergeleken met collinite.

Was de auto in principe wekelijks.Misschien dat dit met betere wax minder vaak kan of dat het kan volstaan met een afspuit/afspoel beurt.(In de wax zetten wou ik bv. 4x per jaar gaan doen.)

Dit heb ik in het verleden ook wel gedaan.Bv 1 keer goed met de hand wassen en dan kon ik daarna een paar weken voldoen met schoonspuiten.Dit gebeurde dan in een carwash box.
Nu gebruik ik een eigen hoge druk spuit en werkt dit minder goed.Auto wordt niet echt schoon met een afspuitbeurt.
Misschien door een wat kwetsbare kleur lak of door mindere kwaliteit hoge druk.
Maar denk grotendeels dat de kleur van mijn vorige auto beter vuil camofleerde.

Joel

natty's is makkelijker aanbrengen!
economischer, sneller, natty's kan in de zon,
en in sommige gevallen oogt natty's iets natter!

op mijn alfa zie ik geen verschil.

collinite blijft inderdaad VERDOMD lang op de lak zitten

Ik betwijfel of Natty's nou echt economischer is. Ben toch wel erg te spreken over de Collinite.
Ruikt niet zo lekker als de Natty's maar is net zo snel aan te brengen en blijft langer zitten !!

Heeft niet het spannende wat de Natty's heeft, maar is toch echt een super product.

Collinite is niet echt geschikt om in de velle zon te verwerken?

Al weer erg veel voordelen voor natty's dus.

Joel

niet geschikt is een groot woord,
veel minder geschikt is beter gekozen

hij kan ERG snel uitharden in de zon, eigenlijk te snel.
dat in combinatie met te dik smeren (iets wat iedereen weleens doet)
kan het heeeeel moeilijk zijn uit te poetsen

zijn allebij prima waxen, collinite blijft heeeel lang zitten, maar in hoeverre dat nodig is?:weetniet aangezien ik zeker wel 1 keer in de maand wax (gewoon omdat ik het leuk vind:love )

vandaag natty's gebruikt, en dat blijft toch gewoon HEERLIJK easy on - easy off

bij twijfel kan je ze indd ook allebij nemen, als dat in het budget past.

mijn keuze 1 zou voor natty's zijn (helemaal de red is fantastisch, deze is geschikt voor alle kleuren, en ruikt heeeerlijk)
mijn keuze 2 zou collinite zijn, dit kan zowel de 845 zijn, als de 476s (waarbij de 476 gewoon NOG langer houdt)

er zijn hier mensen die 2 lagen waxen, en laag 1 476 doen, en laag 2 845 doen, dit op een goede ondergrond blijft gewoon bijna een jaar hangen8-o