• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna Producten

Yordi -- BMW

Detailing trainee
27 dec 2020
12
35
Breskens
Goedemiddag Detaillers,

Ik heb een vraagje, ik gebruik op dit moment compound en polish van Meguiars echter zijn deze voor BMW toch niet toereikend vind ik.
Daarom wil ik overstappen naar Menzerna omdat deze beter zou zijn voor BMW.
Wat zou de beste combi producten zijn om in 3 stappen te polijsten?

Als DA pads heb ik van Rupes 150mm Blauw-Geel-Wit

Als wax gebruik ik Collnite 845


Tips & tricks altijd welkom!

Alvast bedankt!
 
Ik ben erg te spreken over de Menzerna producten.

Je kan eens de 400 proberen.
Ik gebruik vaak de 2200 of 2500 en als finish de 3800.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Je zou ook de producten van Rupes kunnen nemen, blauwe, gele en witte compound en als je Menzerna gebruikt kan je beginnen idd zoals @GeBas schrijft met 400.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Wat voor BMW heb je?
Op mijn auto (e92) gebruik ik Scholl S3 om evt diepere defecten te verwijderen.
Finishen doe ik met Rupes Geel en Wit.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ja ik heb zelf een oudere BMW en heb 2 andere gedaan een 3 en 4serie en moet zeggen dat ik die met de Menzerna 2200 heb gedaan en Scholl S3 maar heb mijn Golf gedaan en de Scirocco van bonuszoon waar ook erg harde lak op zit en die wel met de Rupes gedaan en dat gaat goed ja. Ligt ook een beetje aan wat voor correctie je moet maken.
 
  • Leuk
Reactions: Yordi -- BMW
Goedemiddag Detaillers,

Ik heb een vraagje, ik gebruik op dit moment compound en polish van Meguiars echter zijn deze voor BMW toch niet toereikend vind ik.
Daarom wil ik overstappen naar Menzerna omdat deze beter zou zijn voor BMW.
Wat zou de beste combi producten zijn om in 3 stappen te polijsten?

Als DA pads heb ik van Rupes 150mm Blauw-Geel-Wit

Als wax gebruik ik Collnite 845


Tips & tricks altijd welkom!

Alvast bedankt!
Menzerna 400 met rupes blauw of geel, afhankelijk van hoe zwaar de krassen zijn en daar na 3500 of 3800 met rupes wit geeft super resultaat naar mijn ervaring.

Mvg
Kim
 
  • Leuk
Reactions: Yordi -- BMW
Menzerna 400 op de Paarse Schol pad, corrigeert mijn inziens beter dan met een gele Monello pad. Daarna 2200/2500 op een oranje Monello pad of een blauwe Scholl en de 3800 op de witte Monello pad of de oranje Scholl pad.

Heb ook nog S3 staan bedenk ik me...;)
S3 doet het ook altijd goed i.c.m. een paarse pad.

Ik ben ook fan van de Collinite 845, maar kijk eens naar de 915.
 
  • Leuk
Reactions: Yordi -- BMW
Menzerna, Rupes, scholl ,etc: allemaal zullen ze het prima doen op jouw BMW.
Iedereen heeft wel zijn/haar ultieme combinatie die in hun geval goed uitpakte.

Als je je houdt aan een paar basisbeginselen kan je niet fout:
- je doet eerst een testspot: probeer eerst met een medium polijstmiddel en medium polijstpad eerst eens uit wat de resultaten zijn.
- lang doorwerken, rustig bewegen, neem de tijd tijdens het polijsten in kleine secties (40 bij 40 cm om te beginnen).
- techniek is belangrijker dan weer andere producten proberen. Er is geen ultieme combinatie.
 
  • Leuk
Reactions: Yordi -- BMW
Ik ben bij Rupes persoonlijk meer fan van de lichtere middelen.

Maar met alle opties zal je er wel komen... goede techniek is vaak het beste doet vaak ook een hoop.

En het is al snel beter dan Mergs ;)
 
Ik ben bij Rupes persoonlijk meer fan van de lichtere middelen.

Maar met alle opties zal je er wel komen... goede techniek is vaak het beste doet vaak ook een hoop.

En het is al snel beter dan Mergs ;)
Heb je de nieuwe D-A serie al geprobeerd? Het grove product vind ik echt wel verbeterd t.o.v. de oude grovere middelen Quarz en Zephir.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr