• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna vs. Poorboys World SSR series

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
646
65
Hallo iedereen!!

Aangezien ik iedereen hier hoor over het fantastische Menzerna ben ik toch nieuwsgierig.


Waarom Menzerna en hoe verwerken jullie het.


Ik gebruik momenteel SSR1 met wit en SSR2.5 op oranje icm met de DAP500, en dat gaat in feite goed maar wat verandering is nooit weg.



1 Zouden jullie de Menzerna Super Finish na de SSR1 op wit doen of ter vervanging van de SSR1?


2 Is de intensiv polish zwaarder of juist minder zwaar dan SSr2.5 op oranje?


3 Zijn deze producten, net als de SSR serie, een beetje noob veilig?



Graag jullie mening!!:party: :party:
 
Menzerna ervaar ik als een geweldig product. Waar SSR nog wel eens verstek wil laten gaan bij bijvoorbeeld een BMW/Audi of Volkswagen. Menzerna Super Finish gebruik ik als laatste zeer fijne finishing op een zwarte LC pad. Het zou volgens mij ook op lichtgroen moeten kunnen. Voor hoever ik weer zijn de SSR2.5 en IP redelijk aan elkaar gewacht qua cutting, echter konmt de IP er gewoon op harde lakken beter door heen. Mi. zijn de menzerna producten wel noob veilig, alleen een beetje temperatuurs afhankelijk. Het laat zich het beste verwerken vanaf een graad of 10.
 
Even ter aanvulling:

Ook zorgt een hogere luchtvochtigheid ervoor dat het zich minder makkelijk laat verwerken
 
Gisteravond, een auto in een redelijk vochtige hal proberen te behandelen met menzerna, zijn er maar mee gestopt...gaan vanavond verder in m'n eigen hobby ruimte, die inderdaad niet vochtig is.........
 
Thegame1512 zei:
Wat gebeurt er dan als het te vochtig is?

Totaal niet prettig te verwerken, ik had de super intensive Polish, met 1 druppie Super finish gebruikt zelfs dan nog niet lekker, heel de tijd het idee van "gummen", uitpoetsen was een crime, 1 motorkap microfiber doek verzadigd, en pad ook totaal vol
 
Menzerna heeft meer problemen met de luchtvochtigheid dan temperatuur (hoewel deze natuurlijk vaak aan elkaar gerelateerd zijn). Het gaat dan heel snel gummen en is zeer lastig te verwijderen. Het is ook ontworpen voor gebruik in bodyshops waar luchtvochtigheid en temperatuur redelijk constant zijn en geregeld zijn.
 
Okee, het is dus geen wondermiddel in vergelijk met de SSR serie, die in feite heel goed te verwerken is, zelfs in de zon etc.
 
Klopt, qua verwerking niet altijd een wondermiddel

Maar wel een wondermiddel op VAG, BMW en Mercedes lakken qua resultaat
 
als we dan toch zo ver gaan maakt het dan nog wat uit voor die 10 euro meer, kiezen we dan voor de Wolfgang of Mezerna:confused:
 
Wolfgang is gewoon een stuk gebruiksvriendelijker en doet qua finish nagenoeg niets onder voor Menzerna