• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: de nieuwe Poorboy's SSR series

Was weer een genot om te lezen:)^

Ben zeer benieuwd hoe het product zich gedraagt in de afbouw die tim voorstelde.

Misschien ook wel interessant om te zien hoe de finish is ten opzichte van Menzerna,in deze volgorde.
SSR 2 op oranje
SSR 1 op Wit
Pro Polish op lichtgreen
 
Koekkoek w^^w istie weer, met de aanvulling van hetgeen door jullie gevraagd werd.

Vanmorgenvroeg begonnen aan een zwarte VW mk1 cabrio. Singlestage lak, die met alle plezier was in te delen in de categorie "massief staal" ;) Met name de motorkap en de zijschermen hadden weer een retourtje Swirlcity gekregen, de rest van de auto viel verder reuze mee. Met de kennis en kunde van de afgelopen dagen, en jullie adviesen en vragen in het achterhoofd, even een korte tekst en uitleg aan de eigenaar gegeven wat de bedoeling was. Eigenaar in kwestie vond het allemaal prima, was enigzins op de hoogte van wat er zich allemaal afspeelt in 'detailerland' en was wel gecharmeerd van het feit dat hij de primeur kreeg met de nieuwe Poorboy's. Altijd fijn hè een beetje begrip :ja


"Plan de Campagne"
  • Auto foamen met een mengsel van SSF en Meguiar´s Shampoo Plus.
  • Vervolgens wassen met de Cobra Bone en de Shampoo Plus.
  • Kleien met de Dodo Gentle Gray en Meg´s Last Touch.
  • Om 100% zeker te zijn van een schone ondergrond IPA-wipe down gemaakt en even wat foto´s geschoten van de huidige staat van dienst.
P1080736.jpg


P1080737.jpg








"De nieuwe test"

Ik heb vervolgens 2 vlakken gemaakt. Vlak nummer 1 (meest rechtste gedeelte van de kap) werd voorbewerkt met de SSR2 op een oranje pad, vlak nummer 2 (precies daarnaast) kreeg hetzelfde, maar dan op een witte pad.

P1080739.jpg


P1080741.jpg






Vervolgens een stuk tape over het midden van de vlakken aangebracht om zo 4 testspots te creëren en onderscheid te kunnen maken tussen de 4 testspots. Samenvattend:
  • testspot 1, alleen SSR2 op oranje
  • testspot 2, SSR2 op oranje, nabewerkt met SSR1 op zwart
  • testspot 3, alleen SSR2 op wit
  • testspot 4, SSR2 op wit, nabewerkt met SSR1 op groen

P1080742.jpg


-sorry van de groene pad en de SSR1 geen plaatje gekiekt- :klap


"De resultaten"


SSR2 en oranje verminderde absoluut de swirls, maar had flinke marring tot gevolg. Heb een 2e stuk geprobeerd en minder/meer druk gezet op de DAP maar dit gaf hetzelfde resultaat. Tot zover geen verschil met de resultaten die gister gepost zijn.

OranjeSSR2.jpg





SSR2 en wit was helaas ook niet de meest geweldige combinatie. Het veroorzaakte niet alleen marring, de swirls bleven helaas lekker zitten waar ze zaten. Erg jammer natuurlijk, maar iig kenmerkend en ook niks nieuws voor deze harde lak.

WitSSR2.jpg





SSR1 en groen, op testspot 4 die dus al was voorbewerkt met de SSR2 op wit, gaf een aanemelijk resultaat. Echter bij het betere speur en kijkwerk zat er toch nog genoeg marring en swirls in de lak.

GroenSSR1.jpg





Zou SSR1 en zwart dan de doorslag geven? Ik heb het vanuit alle hoeken bekeken, vol in de zon, ook met en zonder de Brinkmann, en heb uiteindelijk een foto gemaakt vol in de zon op "standje telelens". Met heel veel fantasie is er nog lichte marring of een miniscule swirl te vinden maar dat dit het beste resultaat tot dusver geeft, staat als een pad boven water!! :party:

ZwartSSR1.jpg






"Conclusie"

Zoals te zien was is er -in dit geval- best resultaat te halen. Voorbewerken met SSR2 en finishen op zwart met 1 is dus in dit geval best toereikend geweest. De witte pad met de SSR2 is naar mijn idee gewoon te licht, en heeft te weinig "cut" bij zich om daadwerkelijk los te gaan op deze harde laksoort. In dit geval.... ;) Een niet nader te noemen detailgoeroe hier op het forum
STIMPY !!!! :D
zegt altijd: doe eerst een TESTSPOT! Dat zoiets altijd werkt blijkt ook nu weer. Iedere auto zal een andere plan van aanpak nodig hebben. Waar ik vandaag mee ben gefinished wil niet zeggen dat het me de volgende keer weer op exact dezelfde manier lukt, VAG lak of niet. Feit is wel dat er met de nieuwe Poorboy's dus goede resultaten zijn te halen.

Tinus beschrijft het wel mooi: Het is nooit een kwestie van keuze van merk, maar van keuze van gebruik/toepassing....
...Iemand mag gerust al mijn mooie/dure spulletjes (incl rotary) gebruiken op 1 kant van mijn motorkap, en dan doe ik de andere kant met uitsluitend DAP en Poorboys of Meguiars; benieuwd naar de resultaten

Ik deel die mening voor 100%. Met de Poorboy's SSR serie zijn hele goede resultaten te halen, het ligt er alleen aan waar de SSR voor gebruikt gaat worden (m.b.t. lakhardheid) en wat jijzelf als uiteindelijk resultaat verwacht/wenst.

Dat mijn keuze de laatste paar details voor 90% uit de Menzerna's bestaat wil niet zeggen dat de Poorboy's nu slechter scoren. Het is alleen het gebruik ervan. Ik vind de Menzerna's op het moment fijner werken. Ik hoef minder lang door te werken per applicatie, vind de finish net ff wat strakker, en naar mijn idee is het een betere polish voor de wat hardere lakken. Aangezien ik heel veel VW lakken met de DAP zie, was Menzerna voor mij (op dit moment) nog steeds de geschikte combi. Wie weet wat de toekomst brengt, ik lees/zie ook goede resultaten over de 3M pasta's... We will see ;)

Goed weekend anyway, geniet van de zon, en uiteraard: Happy Detail!!! ;)

Greetings,

P@rick
 
Zeer mooie uitgebreide test man! Hulde! De SSR's zijn vooral buiten (in de zon) makkelijker te verwerken.
Zeker voor starters is makkelijk om met Poorboy's te werken dan Menzerna. Deze is toch lastiger af te nemen (vooral de Final Finish is lastig volledig af te nemen zonder vegen) en in de zon is het ook geen knaller.
Op de rotary is Menzerna echt King (in de schaduw) gewoon.
 
P@trick, petje af en een hele diepe buiging, respect man :)^

Gisteren zou ik nog hebben getwijfeld of ik de nieuwe ssr's wel zou nemen, nu weet ik het voor 100% zeker, Tim/Dennis reserveer ze alvast maar......;) :)^

Nogmaals p@trick een diepe buiging voor je ....:)^
 
Je hebt heel veel tijd en liefde in deze hobby gestoken om je mede detailers van info te voorzien.
Super , thumbs up.:)^
 
Dikke duim weer omhoog voor jou! :)^
Je pakt het goed aan, en ik vind het leuk om te zien dat je het geteste product de kans geeft door het op de juiste manier te gebruiken :party: Goede foto's en beschrijving maakt het verhaal helder en overzichtelijk :cool:

SSR is en blijft erg mooi en gemakkelijk spul, en zeer veelzijdig.
 
Leuke (p)review! :)^

Ik zit een beetje in dubio want ik sta op het punt de SSR producten aan te schaffen. De 'oude' producten zijn nu aantrekkelijk geprijsd in de CC shop. Of moet ik wachten op de nieuwe serie? :weetniet
 
Een kleine aanvulling inmiddels, welliswaar zonder uitgebreide foto's e.d. maar zeker noemenswaardig.
Gisteren een stukje met de rotary (Flex 3403) geprobeerd op de Polo. Het dak was nog niet onderhanden genomen dus nog volop swirls aanwezig. Ik heb een witte LC pad gebruikt icm de SSR2 op 1500 omw/stand 2.
Daarna nagewerkt met een zwarte pad en de SSR1 op 1100 omw/stand 1. EXIT swirls !!!!! :party: Was best onder de indruk. Vooral het feit dat het ruim 25 graden was, de zon lekker stond te schijnen en met de SSR's gewoon goed te werken was. Dit is toch echt nog steeds 1 van de grootste voordelen t.o.v. de Menzerna's of de Meg's polishes. Het wordt nu steeds leuker om de SSR's weer te gaan gebruiken. Juist met zulke temperaturen en niet de mogelijkheid hebben om lekker binnen in een geacclimatiseerde ruimte te werken, zijn de nieuwe SSR's een grote aanwinst :ja

Dus voor diegene die ook roterend werken, een volle +1 erbij voor de nieuwe SSR's! :cool: