• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cutting factor MOTHERS PRE-WAX vs. Poorboy's SSR serie

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Hallo,

ik wil een Poorboy's kitje SSR1 / SSR2.5 aanschaffen om icm. met mijn excenter te verwerken.
Nou heb ik nog een (half vol) flesje MOTHERS PRE-WAX CLEANER staan. Dit heb ik tot nu toe met de hand verwerkt.
Kan ik dit nog gebruiken icm. met de SSR1 / 2.5 ??? Waar moet ik hem ergens plaatsen qua slijpgraad ???
meuh
 
Mooi. Kan dus ventueel nog na SSR1 gebruikt worden.
Stel ik gebruik voor SSR1 de witte polishing pad, welke zou je dan voor de Pre-wax adviseren? Ik zit zelf aan wit of zwart te denken.
meuh
 
Tim zei:
De Mothers Pre-Wax cleaner heeft geen schuurkorrel en valt dus nog onder de SSR1. Het is een chemische polish met een cleaner aan boord.

Hallo Tim even ter info,

ik heb nog even wat speurwerk verricht aangaande dit topic.
Ik ben er achter gekomen dat de Mothers pre-wax cleaner wel degelijk mechanische schuurmiddelen bevat. Hierover wordt in diverse artikelen gesproken.
O.a. op het Mothers forum:
http://www.waxforum.com/showthread.php?t=53&highlight=PRE+WAX+ABRASIVE

Ik heb zowel de Mothers Pre-wax cleaner als PB SSR1. Ik zal ze bij gelegenheid eens met elkaar vergelijken.
8o
 
Ik heb het gelezen, wel vreemd, want mijn Mothers info vertelt me anders. Hij moet lichter zijn dan de SSR1 dan. Ik mag niet twijfelen aan de info van Forrest. ;)
 
Wordt nogmaals bevestigd:

Hier http://www.properautocare.com/moprcl.html
Hier http://www.properautocare.com/copoglcoch.html

Alleen de classificatie in de "Comparison Chart" lijkt met iets overdreven (4/10)
 
Ik vandaag even mijn test kofferdeksel mishandeld. Met een schuursponsje heb ik krasjes aangebracht. Stevige swirls zeg maar. Vervolgens met de AEG EXE 460 aan de gang gegaan.

Linkerzijde van de kofferdeksel: PB SSR1 en LC White polishing pad.
Rechterzijde van de kofferdeksel: Mothers Pre-wax cleaner op een LC Black finishing pad.

Aan beide zijden kreeg ik de aanwezige krasjes voor het overgrote deel verwijderd. Hierbij kon ik geen noemenswaardig verschil tussen beide combinaties waarnemen.

Ik mag wel aannemen dat er inderdaad "iets" van polijstmiddel in de Mothers Pre-wax cleaner aanwezig is aangezien de krasjes zich goed lieten verwijderen. Eerlijk gezegt ben ik uiterst positief verrast over de machinale verwerking van de Mothers Pre-wax cleaner. Deze had ik in eerste instantie aangeschaft om handmatig te verwerken. Maarja die DA kwam sneller dan gedacht.
meuh
 
Waarom heb je de Mothers pre-wax dan ook niet op een witte LC Pad geprobeerd? Aangezien je de SSR1 ook daarmee gedaan hebt? :schaam

Ik heb ook nog het hele 3 stappen plan van Mothers staan....vandaar:)
 
Om te checken of de PWC een slijpende werking heeft.
De Polishing pad heeft een cutting factor. Als ik die had gebruikt had ik niet geweten of de polijstende werking van de pad of de PWC kwam.
 
Berrie.eu zei:
Ik heb ook nog het hele 3 stappen plan van Mothers staan....vandaar:)

Ik denk dat je gerust al naar gelang de staat van je lakwerk een Polishing of finishing pad kunt nemen.
 
Oke...duidelijk!:)^

Mijn lakwerk heeft wel een opknapbeurtje nodig, maar moet nog even wachten tot de TNT weer werkt en de DAP op m'n deurmat valt:D

Ook ik sta dan voor de keuze tussen PW SSR1 of de Mothers Cleaner Wax:weetniet