• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiars M16 in een stick ?????

Micha

Detailing rookie
18 aug 2008
14
0
Ik ben toch wel een M16 fan maar... ik heb altijd het probleem dat ik het toch weer te dik aanbreng en daardoor weer een verschikking is om uit te poetsen. Nu heb ik het er al eens over gehad met dennis en Tim om M16 machinaal aan te brengen. Waarbij eigenlijk gelijk gezegt werd dat je dit met de hand moet aanbrengen, omdat de pad niet in de pot past. Tenzij je een kleinere backing plate en pad neemt.

Nu kwam ik door het topic van Dennis "wax gesmolten (M19)" op een idee.
Ik heb hier nog een deodorant stick staan van Ralph Lauren, die je met wijsvinger omhoog moet duwen.
Stel dat ik deze nu helemaal schoon maak en deze weer vul met gesmolten M16, dan heb je in principe M16 in een stick. Lijkt mij erg handig om wax op de pad te krijgen. Volgens mij is er al een merk die ook wax in een stick hebben.Ik weet alleen niet meer welk merk.

Nu wil ik voordat ik mijn pot wax op de proef stel, toch even weten wat jullie hier van vinden. En als jullie andere ideeën hebben om M16 machinaal aan te brengen hoor ik het graag.
 
Lukt best hoor om de M16 machinaal aan te brengen. Neem een handpad, dop die even in de pot M16, trek er een streep wax mee op het te behandelen paneel en verspreid de wax dan verder machinaal, werkt toppie.
 
Zou niet weten waarom het niet zou kunnen, het enig is misschien dat ie van de zomer te zacht zou KUNNEN worden en als je dan een stukje erboven uit duwt en je pad probeert te "primen" dat het dan door de druk helemaal blubber wordt en naast de stick loopt als je begrijpt wat ik snap ;) :D