• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiars NXT 2.0 vaste wax schuurt

We class NXT Generation Tech Wax 2.0 as a polish/wax, any cleaning ability is negligible at best and will not cause an issue with the products used just prior to its application.
Het bevat iets maar niet echt iets wat spannend is. Haalt het een glaze weg?
Lijkt me logisch dat een hele milde cleaner in ieder geval iets doet met de glaze.

Bovendien, de NXT bevat al heel veel olien dus waarom een glaze gebruiken?
Deze zit al in de NXT wax ingebakken. Beetje dubbelop dus.

bedankt voor de antwoorden, ik denk dat het inderdaad dubbel is.
maar om dat meg niet duidelijk zich uit spreekt begon ik te twijfelen.

Maar bedankt voor de info, mijn vraag is beantwoord.

Juist omdat ze niet duidelijk zijn zit er gewoon wat in. Anders kan je gewoon voluit zeggen dat er geen cleaners in zitten maar omdat ze bang zijn dat men dit negatief op gaat pakken komen ze er niet duidelijk voor uit.

Ik kan best wel begrijpen dat de topic starte toch iedere keer weer bij NXT terugkomt. Ik vond (en vind) NXT het een goed en prettig te verwerken product. Okay, de standtijd verdiend inderdaad niet de hoofdprijs maar het glanst mooi. Ook vond ik altijd dat het lichte swirls geweldig verhuld. Ik bracht altijd twee laagjes aan en het viel me op dat je dan die lichte swirls zag verdwijnen als sneeuw voor de zon. Geweldig strak resultaat had je dan. Het zal wel bol staan van de fillers maar "so what". Als je het leuk vind om je auto wat vaker in de sealant te zetten dan is die korte duurzaamheid geen punt. Ik had vroeger geen DAP en dan was het swirlvrij krijgen onbegonnen werk. Nou dan is NXT een heel fijn product om je lak er toppie uit te laten zien.

Maar over dat schuren...dat heb ik nog nooit gemerkt.

ik had dat ook met mijn nxt paste wax er zaten korrels heb megs gemaild en kreeg een nieuwe want dat hoort niet.
hij hoort niet te schuuren.

Kijk aan. Gelukkig ben ik dus niet de enigste.

Moet ik dan een mail naar mequiars zelfs sturen of naar carclean omdta het daar vandaan komt?

Dag Tim bedankt voor je bericht. Ik heb mequiars even een mailtje gestuurd dus we zullen wel zien wat hun reactie is.

Update:

Mequiars antwoorde direct terug dat ik een vertegenwoordiger moest bellen. Dat heb ik gedaan en het probleem uitgelegd. Kreeg natuurlijk vragen als heb je een vriendin die wat met je wax uithaalt of gebruik je vieze doeken/pads en klei je ook.

Omdat ik de pot al als verloren had beschouwt had ik zelf al veel geprobeerd. Als laagjes eraf schrapen voor toch mogelijke vervuiling enz. Op het laatst heb ik de pot verwarmd in een pannetje water en vloeiend laten worden. Daarna al roerend laten stollen zodat de ingredienten niet van mekaar gingen scheiden. Dit gaf een goed resultaat alleen durfde ik de wax niet meer te gebruiken want ja je weet het niet.

Mequiars wou graag mijn pot hebben en die heb ik direct op gestuurd. Dag erna, vandaag dus kwam tnt al een nieuwe pot brengen.

Super toch! Mequiars Holland bedankt!!

Gelukkig is alles opgelost :)
Ik heb de pot gezien en de korrel voelde ik nu eigenlijk niet, maar je had natuurlijk ook al een laag eraf gehaald en de rest opgewarmd. Hij was nu erg zacht dus slecht vergelijkbaar, maar de nieuwe pot die je hebt gekregen voelde goed aan. Wat gladder idd, maar deze had nog zij goede vast vorm.

Mocht er in de toekomst iets zijn dan kun je altijd direct contact opnemen en zullen we het z.s.m. oplossen.

Groet,
Paul

Paul zei:
Gelukkig is alles opgelost :)
Ik heb de pot gezien en de korrel voelde ik nu eigenlijk niet, maar je had natuurlijk ook al een laag eraf gehaald en de rest opgewarmd. Hij was nu erg zacht dus slecht vergelijkbaar, maar de nieuwe pot die je hebt gekregen voelde goed aan. Wat gladder idd, maar deze had nog zij goede vast vorm.

Mocht er in de toekomst iets zijn dan kun je altijd direct contact opnemen en zullen we het z.s.m. oplossen.

Groet,
Paul

Bedankt Paul. Ben erg tevreden! :-)^