• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes Benz C200 CDI ( `99 )

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
2 weken geleden een Mercedes Benz C200 CDi gehad voor een detailbeurt.

Was een verjaardgas kadootje voor een ouder vrouwtje van haar dochter.Een paar jaar geleden is haar man overleden en die was altyd erg zuinig op de Benz.En stond dus ook wekelijks met z`n lapjes klaar om de wagen weer netjes te maken8o .Maar sinds die man er niet meer is , is er ook weinig meer aandacht aan de wagen besteedt dan de wekelijkse wasbeurten met het welbekende emmertje met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sop en het sponsje8o

En nu aan mij de eer om hem weer netjes te maken de Benz8-)

Maar eerst de staat maar eens bekijken :

DSCN4600.webp

DSCN4601.webp

DSCN4602.webp

DSCN4603.webp

DSCN4604.webp

DSCN4605.webp

DSCN4606.webp

DSCN4611.webp

DSCN4612.webp

DSCN4615.webp

DSCN4616.webp

DSCN4625.webp

DSCN4627.webp

Achjah , er is zat te doen dus aan de slag8-)

Plan van aanpak :

- Wagen afspoelen.
- Banden , kunstof , rubbers en deursponningen met PBW APC.
- Velgen met de PBW Spray & Rinse.
- Wagen weer afgespoten.
- Motorruimte met PBW APC behandeld.
- Gewassen met de PBW SS&S.
- Afgespoten.
- Gedroogd met de Delerium.
- De lak en velgen gekleid met de DJ Supernaturelclay met de DJ Born slippy.
- Pro 900 met Gele pad met Monello Inizio.
- Dap met de Witte pad met Monello Mezzo.
- Dap met Zwarte pad met de Monello Finale.
- Als Glaze de PBW Black Hole.
- Sealant de PBW EX.
- En als Wax hebben we voor de Fuzion gekozen:love
- Velgen in de Wheelsealant.
- Bandjes in de PBW Bold N Bright
- Ramen in de PBW S&W
- Kunstof en rubbers in de PBW Trim Restorer.
- Interieur met de extractor behandelt.
- Dashboard en deurpanelen in de PBW Naturel Look.
- Delen van de motorruimte in de PBW Naturel Look

Dus wagen op z`n plek gezet.En begonnen met reinigen.
Velgjes ook weer netjes:

DSCN4644.webp

DSCN4646.webp

Bandjes niet zo vuil?8o

DSCN4648.webp

DSCN4649.webp

Na het wassen de wagen lekker binnen gezet:

DSCN4653.webp

En met de extractor aan de gangs gegaan.En ja kan eigenwijs zijn.Maar de Meg APC ( niet de plus!) is niet zo een goede keus met de extractor:schaam

DSCN4656.webp

Maar er komt wel lekker veel uit zo`n interieur8o

DSCN4660.webp

Hierna de wagen gekleid.Leek of er niks van af kwam , maar de lak is er wel erg glad van geworden.
En de lakdefecten waren goed zichtbaar.

DSCN4662.webp

DSCN4664.webp

DSCN4666.webp

DSCN4668.webp

DSCN4670.webp

DSCN4673.webp

DSCN4681.webp

DSCN4690.webp

Dus de Pro er maar bijgepakt en een testspotje gemaakt.En kwam uit om met de gele pad met Monello Inizio te beginnen.Sommige delen hebben 2 hits in deze combi gehad.Hierna de Dap tevoorschijn gehaald met witte pad en de Monello Mezzo.Waarna de zwarte pad met Monello Finale het afwerkte.

Daarna de Glaze , sealant en de wax erop .En wat blijft de Fuzion een heerlijke wax om mee te werken:love En die geur van die wax , je zou hem bijna gaan opsnuiven:jippie .Rest van de wagen ook afgemaakt.

En daarna wat foto`s geschoten:party

DSCN4710.webp

DSCN4712.webp

DSCN4713.webp

DSCN4715.webp

DSCN4716.webp

DSCN4718.webp

DSCN4719.webp

DSCN4721.webp

DSCN4722.webp

DSCN4724.webp

DSCN4726.webp

De wielen na :

DSCN4727.webp

DSCN4728.webp

Motorruimte :

DSCN4709.webp

Interieur :

DSCN4729.webp

DSCN4730.webp

DSCN4732.webp

DSCN4733.webp

DSCN4734.webp

Wat reflectieshots

DSCN4735.webp

DSCN4736.webp

DSCN4740.webp

DSCN4741.webp

Was een hele klus deze wagen.Eigenlijk iets te weinig tijd.Dan had ik iets meer kunnen bereiken met de lakdefecten.Had het gevoel dat er toch iets meer bereikt had kunnen worden.

Maar goed , de eigenaresse was heel erg blij met het behaalde resultaat.De glinstering in d`r ogen vertelde mij genoeg.Dus missie geslaagd!

Prachtig die paarse gloed! :love Wat een viezigheid kwam eruit de bekleding zeg :-& Een bijna nieuwe Benz, hij kan wel bij Marco Hof in de showroom! :-)^

Mooi, is weer eens wat anders als je weet dat de auto zo'n extra waarde heeft voor de eigenaresse.
Badges zijn weer passend bij het uiterlijk.

Hans

Wat een attent cadeau van de dochter :-)^

Ik heb ook de gewone APC in de extractor en ik kan niet goed zien of jij dat kniestukje loshebt maar dat scheelt wel wat.

De benz is in ieder geval mooi opgeknapt :cool

Mooie kleur ook. Weet uit ervaring dat deze kleur met wat vertroetelen een waarzinnig mooi -flakes- beeld geeft.

Auto ziet er daadwerkelijk keurig uit en wat zijn die wielen nog prachtig zeg!

Vind dit nog steeds een mooie benz:ja
Knap resultaat heb je daar weer neergezet:cool
Als je de velgen bekijkt zijn ze blijkbaar toch ook zorgzaam geweest...Ze zien er bijna als nieuw uit.

net resultaat, schoonpa heeft ook zo'n benz gehad :)

@ Bartezzz: chroom kan met bv. prof. polish of een andere chemische cleaner :cool

mooie glans en mooie benz :-)^

Ivm met het schuim in je extractor; zie ik het goed dat de separator (blauwe ding op de achtergrond) tijdens het gebruik nog in je extractor zat? Er hangt zo te zien ook schuim aan.
Die werveling die je zo krijgt zorgt natuurlijk voor extra schuimen. Elleboogje + separator moet je verwijderen tijden het nat zuigen ;-)
DSCN4656.webp

Even nog een aanvulling op de reactie van corsawim. Volgens mij moet je ook niet dit filter erop laten zitten, want dit is het filter voor droog zuigwerk. Als ik de handleiding goed begrepen heb moet dat grijze schuimfilter gebruiken als je wilt natzuigen en bekleding wil reinigen. Wat ik doe (heb ik ook hier op het forum gelezen) ik spuit de bekleding in met apc en vul de tank met gewoon schoon water dan schuimt het ook niet zo want ik gebruik ook gewone apc.
Je hebt trouwens weer bijzonder mooi werk afgeleverd. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes Wilco