2 weken geleden een Mercedes Benz C200 CDi gehad voor een detailbeurt.
Was een verjaardgas kadootje voor een ouder vrouwtje van haar dochter.Een paar jaar geleden is haar man overleden en die was altyd erg zuinig op de Benz.En stond dus ook wekelijks met z`n lapjes klaar om de wagen weer netjes te maken8o .Maar sinds die man er niet meer is , is er ook weinig meer aandacht aan de wagen besteedt dan de wekelijkse wasbeurten met het welbekende emmertje met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sop en het sponsje8o
En nu aan mij de eer om hem weer netjes te maken de Benz
Maar eerst de staat maar eens bekijken :
Achjah , er is zat te doen dus aan de slag
Plan van aanpak :
- Wagen afspoelen.
- Banden , kunstof , rubbers en deursponningen met PBW APC.
- Velgen met de PBW Spray & Rinse.
- Wagen weer afgespoten.
- Motorruimte met PBW APC behandeld.
- Gewassen met de PBW SS&S.
- Afgespoten.
- Gedroogd met de Delerium.
- De lak en velgen gekleid met de DJ Supernaturelclay met de DJ Born slippy.
- Pro 900 met Gele pad met Monello Inizio.
- Dap met de Witte pad met Monello Mezzo.
- Dap met Zwarte pad met de Monello Finale.
- Als Glaze de PBW Black Hole.
- Sealant de PBW EX.
- En als Wax hebben we voor de Fuzion gekozen
- Velgen in de Wheelsealant.
- Bandjes in de PBW Bold N Bright
- Ramen in de PBW S&W
- Kunstof en rubbers in de PBW Trim Restorer.
- Interieur met de extractor behandelt.
- Dashboard en deurpanelen in de PBW Naturel Look.
- Delen van de motorruimte in de PBW Naturel Look
Dus wagen op z`n plek gezet.En begonnen met reinigen.
Velgjes ook weer netjes:
Bandjes niet zo vuil?8o
Na het wassen de wagen lekker binnen gezet:
En met de extractor aan de gangs gegaan.En ja kan eigenwijs zijn.Maar de Meg APC ( niet de plus!) is niet zo een goede keus met de extractor:schaam
Maar er komt wel lekker veel uit zo`n interieur8o
Hierna de wagen gekleid.Leek of er niks van af kwam , maar de lak is er wel erg glad van geworden.
En de lakdefecten waren goed zichtbaar.
Dus de Pro er maar bijgepakt en een testspotje gemaakt.En kwam uit om met de gele pad met Monello Inizio te beginnen.Sommige delen hebben 2 hits in deze combi gehad.Hierna de Dap tevoorschijn gehaald met witte pad en de Monello Mezzo.Waarna de zwarte pad met Monello Finale het afwerkte.
Daarna de Glaze , sealant en de wax erop .En wat blijft de Fuzion een heerlijke wax om mee te werken En die geur van die wax , je zou hem bijna gaan opsnuiven .Rest van de wagen ook afgemaakt.
En daarna wat foto`s geschoten
De wielen na :
Motorruimte :
Interieur :
Wat reflectieshots
Was een hele klus deze wagen.Eigenlijk iets te weinig tijd.Dan had ik iets meer kunnen bereiken met de lakdefecten.Had het gevoel dat er toch iets meer bereikt had kunnen worden.
Maar goed , de eigenaresse was heel erg blij met het behaalde resultaat.De glinstering in d`r ogen vertelde mij genoeg.Dus missie geslaagd!
Was een verjaardgas kadootje voor een ouder vrouwtje van haar dochter.Een paar jaar geleden is haar man overleden en die was altyd erg zuinig op de Benz.En stond dus ook wekelijks met z`n lapjes klaar om de wagen weer netjes te maken8o .Maar sinds die man er niet meer is , is er ook weinig meer aandacht aan de wagen besteedt dan de wekelijkse wasbeurten met het welbekende emmertje met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sop en het sponsje8o
En nu aan mij de eer om hem weer netjes te maken de Benz
Maar eerst de staat maar eens bekijken :
Achjah , er is zat te doen dus aan de slag
Plan van aanpak :
- Wagen afspoelen.
- Banden , kunstof , rubbers en deursponningen met PBW APC.
- Velgen met de PBW Spray & Rinse.
- Wagen weer afgespoten.
- Motorruimte met PBW APC behandeld.
- Gewassen met de PBW SS&S.
- Afgespoten.
- Gedroogd met de Delerium.
- De lak en velgen gekleid met de DJ Supernaturelclay met de DJ Born slippy.
- Pro 900 met Gele pad met Monello Inizio.
- Dap met de Witte pad met Monello Mezzo.
- Dap met Zwarte pad met de Monello Finale.
- Als Glaze de PBW Black Hole.
- Sealant de PBW EX.
- En als Wax hebben we voor de Fuzion gekozen
- Velgen in de Wheelsealant.
- Bandjes in de PBW Bold N Bright
- Ramen in de PBW S&W
- Kunstof en rubbers in de PBW Trim Restorer.
- Interieur met de extractor behandelt.
- Dashboard en deurpanelen in de PBW Naturel Look.
- Delen van de motorruimte in de PBW Naturel Look
Dus wagen op z`n plek gezet.En begonnen met reinigen.
Velgjes ook weer netjes:
Bandjes niet zo vuil?8o
Na het wassen de wagen lekker binnen gezet:
En met de extractor aan de gangs gegaan.En ja kan eigenwijs zijn.Maar de Meg APC ( niet de plus!) is niet zo een goede keus met de extractor:schaam
Maar er komt wel lekker veel uit zo`n interieur8o
Hierna de wagen gekleid.Leek of er niks van af kwam , maar de lak is er wel erg glad van geworden.
En de lakdefecten waren goed zichtbaar.
Dus de Pro er maar bijgepakt en een testspotje gemaakt.En kwam uit om met de gele pad met Monello Inizio te beginnen.Sommige delen hebben 2 hits in deze combi gehad.Hierna de Dap tevoorschijn gehaald met witte pad en de Monello Mezzo.Waarna de zwarte pad met Monello Finale het afwerkte.
Daarna de Glaze , sealant en de wax erop .En wat blijft de Fuzion een heerlijke wax om mee te werken En die geur van die wax , je zou hem bijna gaan opsnuiven .Rest van de wagen ook afgemaakt.
En daarna wat foto`s geschoten
De wielen na :
Motorruimte :
Interieur :
Wat reflectieshots
Was een hele klus deze wagen.Eigenlijk iets te weinig tijd.Dan had ik iets meer kunnen bereiken met de lakdefecten.Had het gevoel dat er toch iets meer bereikt had kunnen worden.
Maar goed , de eigenaresse was heel erg blij met het behaalde resultaat.De glinstering in d`r ogen vertelde mij genoeg.Dus missie geslaagd!