• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes CL500

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
afgelopen zaterdag stond er een mercedes CL500 op het programma.
de merc was een jaar eerder in zijn geheel overgespoten, maar de glans was niet echt geweldig, aldus de eigenaar.

bij aankomst geen foto gemaakt omdat het regende maar eerst gewassen en daarna naar binnen gereden en toen pas met de klei in de weer.

de smart clay in samenwerking met last touch 1:1 van meguiars. er kwam nagenoeg geen vervuiling van de lak af, en nu was het tijd om de staat van de lak vast te leggen

de auto na het wassen en het kleien.
DSC_1597_zpsb4b1a8f3.webp

het voorscherm waar een waas overheen ligt
DSC_1598_zpsa313b6b6.webp

DSC_1599_zps59de9089.webp

er is wel wat glans maar heel erg ingetogen. vooral in de zon was er volgens de eigenaar van alles te zien in de lak.
ook na het kleien voelde de lak wat stroef aan. de blanke lak was niet echt nabewerkt of te snel...
met de excenter een gele pad en monello velocy werd de lak lekker glad en de glans kwam tevoorschijn.
tijdens het polijsten had de eigenaar de banden in de smartgel gezet.

DSC_1600_zps62943af7.webp

DSC_1601_zpsf9326ddf.webp

na de gele pad en monello velocy, heb ik de blauwe 3M pad gebruikt voorzien van smartwax ultra light cutting compound. dit vind ik echt een geweldig product.

DSC_1602_zps47f93a86.webp

na het ploijsten heb ik de smartwax finishing glaze toegepast om de lak te voeden en beschermd met de smartwax sealant. dat deze ook kan glanzen..moge duidelijk zijn.
DSC_1605_zpsda27d824.webp

als kers op de taart, de lak verder behandelt met smartwax concours wax
DSC_1607_zps1777c6e8.webp

en daarna de auto naar buiten gereden ivm de final inspectie. ik doe dat toch liever bij zonlicht...

DSC_1609_zps687dd94f.webp

DSC_1610_zps3a8823db.webp

klein plekje wax vergeten af te nemen...waar foto's al niet goed voor zijn..
DSC_1611_zps19fd370a.webp

DSC_1612_zps765183d0.webp

DSC_1613_zps874d98cf.webp

DSC_1615_zps28297c1e.webp

DSC_1616_zps4bbaa56d.webp

Wat een enorm schip zeg. Hij ziet er nu weer netjes uit :-)^

Lijkt het nu zo, of is die lak voorzien van een enorme orange peel? Met name bij deze foto lijkt het wel heel erg aanwezig:

DSC_1607_zps1777c6e8.webp

Verschrikkelijk mooie auto, lijkt me een fantastische klus om beet te pakken!.

Maar het belangrijkste nadeel aan dit type auto: wie kan zich hierin vertonen zonder meteen de pooier te zijn... :( Typisch Nederlands helaas.

er zat inderdaad iets orange peel in de lak, maar niet zo erg als de foto doet vermoeden.

de eigenaar heeft goed geholpen, want het is inderdaad een hele grote auto!!!
op het moment dat de eigenaar ging kleien , kon ik al gaan polijsten. dat scheelt al een uur werk!!

Mooi resultaat behaald op die heerlijke "foute" wagen. Jammer dat we het geluid niet kunnen horen van die V8 :love

Pakkie;345554 zei:
Wat een enorm schip zeg. Hij ziet er nu weer netjes uit :-)^

Lijkt het nu zo, of is die lak voorzien van een enorme orange peel? Met name bij deze foto lijkt het wel heel erg aanwezig:

Viel mij ook op. Ook op deze foto zie je het goed boven de wielkas:
DSC_1615_zps28297c1e.webp

Maar wel een geweldige klus geklaard! Hij is misschien wat fout maar ik vind hem vooral erg mooi! Jammer dat er niks van de binnenkant te zien is.

Das een droom van een auto-beetje jammer van die diffusor ;)
nice geworden corne……
ik wil nog wel eens een xje eigenaar worden van zo'n karretje

Dat is inderdaad wel even doorbuffelen op zo'n lap staal, maar het resultaat mag er zijn. Jammer van de orangepeel, zeker op een dergelijke auto is dat altijd een afknapper.