• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes E-klasse combi (paars/blauw)

aBBel P155 SW

Detailing addict
26 apr 2009
119
62
49
Vorige week een klusje van mijn schoonvader afgemaakt. Een grote E-klasse combi. Auto heeft 300K op de teller en is alleen door de krasstraat geweest. Binnen is er heel veel geleefd zeg maar. Stuur van leder (zandbruin) helemaal afgesleten. Stoelen combi van crème leder en lichte stof, waren OK op de bestuurders stoel na die was zo'n beetje zwart. Baggageruimte is ook voor baggage gebruikt (in de breedste zin van het woord) zaten ROZE verfvlekken in sporen van fietsbanden op de bekleding en de hemel etc. De afdek kap in de hemel van het zonnedak was ook helemaal zwart.
Lekker klusje dus. Begonnen met de lakcorrectie.

Voor:
P1030902.jpg
P1030901.jpg


Toen een testspot gemaakt. Ik had ff een beetje research gedaan naar andere details van Mercedesen en daar mijn plan op getrokken.

1e hit lichtgroene pad Monello Finale => Hier gebeurde al een hoop swirls waren weg maar de meeste krasjes bleven zitten.
2e hit witte pad met Menzerna Intensive polish => Dit maakte geen verschil met bovenstaande combi, sommige krasjes waren iets minder maar ik had het gevoel dat het beter kon.
3e hit gele pad met Monello Inizio => voila alle krasjes zo'n beetje weg (de diepe naturlijk niet maar we kunnen niet toveren natuurlijk) wel wat marring naar boven gekomen zoals verwacht.
4e hit zwarte pad Monello Finale => marring weg en een mooie diepe natte glans terug, lak voelde als een babyhuidje.

Plan van aanpak dus, gele pad met Inizio en afbouwen naar zwarte pad met Finale.
P1030904.jpg
P1030906.jpg

P1030907.jpg
P1030909.jpg

P1030910.jpg
P1030911.jpg


Aardig resultaat vond ik zelf. Nu dus aan het werk het is een flinke lap lak dus knallen. Ben ik in totaal iets van 7 uur mee zoet geweest. Na het polijsten Black Hole, Smartwax Smartsealant, Collinite #915.

Het interieur heb ik niet zoveel foto's van alleen van het stuur (staan ook in een ander topic)
P1030911.jpg
stuurreparatie2.jpg


Dat stuur was in een dusdanig slechte staat dat ik het niet schoon kon maken. Ik heb het uiteindelijk ontvet met een mega ontvetter, opgeschuurd met Sotchbrite tot het leder egaal eruit zag en daarna geverfd met leder verf die op kleur was gemaakt.
Stuur voor en na:
stuurreparatie4.jpg
stuurreparatie5.jpg


Het interieur heb ik schoongemaakt met een extractor en de bijgeleverde cleaner sommige gedeeltes extra ingespoten en geboend met APC 1:10 en 1:4 van Megs.
Resultaat:
DetailenbinnenkantE-klasseJoop001.jpg

DetailenbinnenkantE-klasseJoop002.jpg

DetailenbinnenkantE-klasseJoop003.jpg

DetailenbinnenkantE-klasseJoop004.jpg



Reflectie:
29082009245.jpg


Resultaat lak en rest buitenkant:
29082009243.jpg

29082009244.jpg

29082009246.jpg

29082009247.jpg

DetailenbinnenkantE-klasseJoop005.jpg


Producten niet genoemd:

Voor de trims en banden: Smartwax Smartdressing
Interieur: PB Natural look
Om de Monello's en Menzerna olien weg te vegen: Siashine final clean up
Ruiten reiniger van Autotaalglas:
Velgen shampoo: PB slick and suds
Velgen seal: PB Wheel Sealant
Voor het leder ledervet van de autobekleder waar ik advies heb ingewonnen mbt het stuur: F!xx ledercreme


Ik ben erg tevreden en schoonpa ook natuurlijk. Hij wilde hem eerst misschien gaan verkopen maar nu heeft hij zoiets van waarom eigenlijk?

gr bb
 
Ik kan alleen maar zeggen, chapeau!. Geweldig ook die 50/50's. Dan heb je echt het gevoel dat je resultaat boekt! De renovatie van het stuur is fenominaal! Ik denk dat je schoonpa nog lekker wat km gaat maken in deze limosine!

Kan zijn dat ik er over heen heb gelezen, maar wat voor producten heb je nog meer gebruikt?
 
Mooi werk! Afgezien van de bestuurdersstoel (zitting) ziet de auto er na de renovatie :)lol ) weer uit als zgan. Stuur is ook mooi gedaan!
 
Lol die was met het nemen van de foto nog nat van de extractor. Is niet als nieuw geworden uiteindelijk maar wel een heeeel stuk beter.

gr bb
 
Ik zie het. Stuur schoonpa gelijk even langs de dealer voor een nieuwe mattenset. Volgens mij is de mat linksvoor op 1 plek helemaal door ...
 
sow dat is 'n werk geweest! mooi resultaat. je schoonpa zal er nu wel wat zuiniger op zijn.
 
Ziet er helemaal goed uit Wouter, het is weer een strakke Benz geworden. Ik kan me voorstellen dat je schoonvader hem nu nog even houd. Zeker dat stuur is echt weer heel mooi geworden.
 
Zo, die kan er weer een paar ton tegen. :cool:

Inizio + geel is trouwens wel een heftige combinatie zeg, maar het resultaat is dan ook schitterend. Ook het interieur en het stuur zijn bijzonder fraai geworden. Complimenten !
 
Die blinkt weer als een tiet :cool:

Een vraagje waarom heb je niet oranje pad geprobeerd? want in je test spot setup ga je ineens van wit naar Geel8-o
 
Petje af voor het resultaat op deze Mercedes. Zoals je als zegt een flinke lap lak en behoorlijk in geleefd.
Ga er maar aan staan in je eentje.:)^
Stuur is top gewoon.
Je bent meteen overgestapt van groene (light) naar een behoorlijke combo: inizio + gele pad. Heb je nog tussenstappen gedaan?
 
wat maakt het nou uit dat iemand van vrij licht tot zwaar gaat, mischien was het LANG niet sterk genoeg..

het gaat om het resultaat, en ik vind die verbluffend!!:ja :cool:
 
Het eindresultaat is geweldig hoor. Daar is geen twijfel over, maar ben benieuwd of hij nog minder agressieve tussenstappen geprobeerd heeft en wat die deden met de swirls.
 
Nou aron.
Het is niet dat het iets uitmaakt.

Maar zoals hij al aangaf dat geel redelijk wat marring achterliet, wat je met de oranje misschien niet zou hebben.

Live and learn;)
 
ThaBird zei:
Nou aron.
Het is niet dat het iets uitmaakt.

Maar zoals hij al aangaf dat geel redelijk wat marring achterliet, wat je met de oranje misschien niet zou hebben.

Live and learn;)

Juist, maar ook dat je met deze agressieve combo wellicht behoorlijk wat lak verwijdert wat misschien niet nodig is. Maar misschien was de schade wel dermate dat deze combo wel nodig is.
 
Veel werk maar een prachtig resultaat.
P.s Waar laat je leerverf op kleur maken, en in een spuitbuis of blik ?

gr.
 
Er staat me iets van bij dat hij dat bij Colour lock heeft laten doen. In ieder geval kan het daar wel.
 
Bedankt voor de kudos allemaal. Kicke dat het gewaardeerd word van foto's alleen. Motiveerd me weer voor de volgende klus een verslag te maken.
Voor wat betreft de stappen. Van wit naar geel, tja ik heb wel noodgedwongen 1 deur met Inizio op oranje gedaan maar dat kwam omdat de velcro van de gele pad had losgelaten. (heeft Tim trouwens al opgelost, prima service weer) Met oranje moest ik 3 passes doen om in de beurt te komen van hetzelfde resultaat als geel. En zelfs toen had ik het idee dat de glans en reflectie iets minder waren. (kan natuurlijk psychisch zijn) Ik had met wit echt niet het idee dat er iets gebeurde. Dus vandaar de grote stap.

En de leerlak heb ik laten maken bij Nicolaas (verf en autolak specialist in Leiden) Merk van de lak is SEM. Die hebben een aardige waaier met veelvoorkomende kleuren. Ik kwam op een kleur uit die in de waaier zat. De specialist van Nicolaas heeft de kleur iets grijzer gemaakt zodat hij voor 99% goed was. Als je een sample van de kleur meebrengt kunnen ze alles maken, duurt dan wel 2 dagen voor de kleur klaar is.

gr bb
 

Vergelijkbare onderwerpen