• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes E S213

SLK

Detailing addict
24 jun 2010
899
65
Even sinds lange tijd weer iets posten. Gezin, werk en tijd (prioriteit) maken, dat de activiteit op het forum er (te) vaak bij in schiet. Laat onverlet dat detailen nog steeds een erg leuke hobby is. De auto's worden nog regelmatig gewassen en onderhouden, voornamelijk met producten van CarPro die mij erg goed bevallen.

Onze Mercedes S213 hebben we bijna twee jaar, maar al die tijd heb ik hem alleen maar gewassen en nog nooit een keer gepolijst en in een coating gezet. Iets met tijd en prioriteit:rolleyes:
De lak was op zich in prima staat qua krasjes maar na 7 jaar begon de unizwarte lak toch wel wat wolkjes te vertonen als gevolg van het verkrijten. Blijkbaar spuit Mercedes geen blanke lak over niet metallic kleuren.

Afijn, op dag 1 begonnen met het innevelen van de auto met IronX om de vliegroest te verwijderen. Vervolgens de auto afgespoten en gewassen met Reset. Hierna de auto gekleid met een kleidoek en pure shampoo als glijmiddel. Dit was mijn eerste ervaring met zo'n doek, maar het beviel boven verwachting goed. De lak werd super glad en ik kon nauwelijks marring of iets dergelijks constateren, ondanks de berichten die ik hierover had gelezen.

Het polijsten heb ik in twee, of eigenlijk drie stappen gedaan.
Stap 1 polijsten met de Rupes Yellow Medium Wool Polishing Pad en Sonax Profiline Cutmax 6/4. Hiermee verdwenen de dikste krassen/krasjes maar was de glans nog niet wat het moest zijn.
Stap 2 polijsten met de Rupes gele polishing pad met bijbehorend geel polijstmiddel van Rupes (oude kleurcodering) waarna de glans flink terug kwam.
Stap 3 tot slot, na het ontvetten, de lak ter voorbereiding op het aanbrengen van de coating "gepolijst" met de CarPro Gloss pad en Essence. Daarmee werd de lak weer diep zwart.
Essence doet me qua werking een beetje denken aan het aloude Black Hole van PBW. Tijdens het aanbrengen is het net of het middel wordt opgenomen door de lak...

Tot slot, inmiddels dag 2, de auto in twee lagen CarPro CQuartz CQUK 3.0 gezet en afgenomen met een aantal CarPro 2 Face Microfiber doeken. Deze coating heb ik afgetopt met een laagje Reload omdat de volgende dag regen werd voorspeld en om het wat gladder te doen aanvoelen.

Een paar plaatjes bij het praatje.

Werk in uitvoering
20241006_195210.jpg


De coating
20241007_101546.jpg


Het eindresultaat
20241007_183723.jpg



20241007_183709.jpg



20241007_183737.jpg
 
Laatst bewerkt: