• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes E190D

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
In de vakantie heb ik nog drie auto’s gedaan, maar helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen een show off te schrijven, dus hierbij alsnog (en er volgen er nog twee ;) ).

De eerste was de Mercedes 190D uit 1983 van onze buurvrouw. De lak was erg verweerd en de auto kon zoals te zien wel wat aandacht gebruiken.

IMG_6971B.webp
\
IMG_6980B.webp

Eerst heb ik de auto gewassen met de 2 emmer methode en:
- Dodo Juice Born to be Mild
- Meguiar’s Wash Mitt
- Iron-X

Vervolgens heb ik de auto gekleid met:
- Dodo Juice Supernatural klei
- Dodo Juice Born Slippy

Daarna was het tijd voor een grondige inspectie, zoals te zien was er genoeg correctie te behalen aangezien de lak aardig dof geworden was.

IMG_6993.webp

IMG_6996.webp

Vervolgens heb ik een testspot gedaan waarna ik uitkwam op Monello Mezzo op de oranje pad, waarna ik ben gefinished met Finale op de groene pad.

Daarna heb ik alle polijst resten verwijderd met de Meguiar’s Detailing Swaps, heb ik de plastic trims met Trim Restorer behandeld en banden zwart gemaakt met Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing.
Als laatst heb ik Dodo Juice Lime Prime Lite aangebracht met een zwarte pad en EX-P met de gouden pad, met het volgende resultaat:

IMG_6999B.webp

IMG_7005B.webp

IMG_7012.webp

IMG_7016.webp

IMG_7019B.webp

Daarom het spreekwoord; Beter een goede buur dan een verre vriend.

Mooi gedaan, dat zijn oersterke Mercedeses niet?

Grtjes

Stephan

Bedankt voor de reacties :-)^ .

@ RST-Smurf: de buurvrouw was er ook dol gelukkig mee, ik heb meerdere keren gehoord hoe mooi hij was geworden.

@ Stephan: inderdaad, deze heeft al ruim 3 ton gelopen en is technisch nog in topstaat.

Bedankt allemaal :ja .

@ McShine: helemaal mee eens! Maar ik wil persoonlijk eigenlijk ook alles zoveel mogelijk origineel.

Ik heb EX-P aangebracht i.p.v. een wax, omdat standtijd het belangrijkste was.

Schrijf je reactie...