• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mercedes SLK 200 Kompressor

Marco_

Detailing trainee
22 feb 2021
13
45
Krabbendijke
Ik kreeg een tijdje geleden van iemand de vraag of ik het zag om zijn auto te poetsen, de auto hoefde niet krasloos te worden maar de lichte waskrassen eruit vond hij al goed genoeg.
Dit is de 2e auto die ik voor iemand anders zou doen dus toch even spannend met hoe en wat.
Datum afgesproken dat ik de auto bij hem zou ophalen en gisteravond was het dan zover.

Ik ben allereerst begonnen met het wassen van de auto:
  • Velgen gewassen met Gyeon Iron & P&S BrakeBuster 1:5 in een IK Foam Pro 2 m.b.v. een ValetPro detail brush en een Wheel Woolie. Hierna Gyeon WetCoat aangebracht.
    IMG_3613.JPEG
  • Auto ingefoamd met Kenotek SnowFoam en de randen, grille etc gedaan met een andere ValetPro detail brush
    IMG_3615.JPEG
  • Auto afgespoten
  • Auto gewassen m.b.v de 2-emmer methode en DodoJuice Born To Be Mild
    IMG_3616.JPEG
  • Auto nogmaals ingefoamd en gekleid met Monello Dolce Verde
  • Gedroogd met Monello droogdoeken
    IMG_3620.JPEG
Daarna het polijsten:
  • Kunstof trim etc afgeplakt
IMG_3623.JPEG

  • Na een testspot gemaakt te hebben uitgekomen op Gele Monello pad en Monello Veloce, deze gaf een goede correctie en toch een mooie finish gaf. Uiteindelijk met die combinatie de hele auto gedaan. Polijstmachine was de DAP Evo en een SPTA mini polisher voor de bumper, 'spoiler', en de plekken waar de DAP Evo te groot was
IMG_3626.JPEG

IMG_3630.JPEG

  • Lak ontvet met Gyeon Prep en Collinite 845 machinaal aangebracht
IMG_3632.JPEG

  • Collinite 845 uitgepoetst en wauw, wat een glans. Mooi resultaat voor 1 staps polijsten en een simpele wax aanbrengen
IMG_3633.JPEG


IMG_3635.JPEG
 

Bijlagen

  • IMG_3623.JPEG
    IMG_3623.JPEG
    163,7 KB · Weergaven: 42
  • IMG_3623.JPEG
    IMG_3623.JPEG
    163,7 KB · Weergaven: 53