• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes Vito W639 MY2006 - C-Quartz aangebracht

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.135
193
46
Harderwijk
Vandaag heb ik de dagelijkse auto van mijn ouders eens onder handen genomen.
De laatste keer dat de auto dat de auto door mij is gepolijst en gewaxed was in April 2011.
Sindsdien is de auto tot begin december dagelijks gebruikt voor werkzaamheden op de bouw en 1x per 2 weken gewassen.

De auto bij aanvang om 9.30uur :
P1010703.webp

Veel vervuiling op de flanken :
P1010706.webp

P1010707.webp

Wieldoppen en banden kunnen ook wel wat aandacht gebruiken :
P1010708.webp

De auto eerst gewassen met Mequiars Hyper Wash en de welbekende 2 emmers en een washmitt.
Na het afspoelen de auto eerst geclayed met Dodo Born Slippery icm de Dodo SN clay.
Hierna de auto weer gewassen en afgedroogd met de delerium.

De hoeveelheid swirl viel enorm mee ! Hierop de auto gepolijst met alleen Finale op een witte pad, gevolgd door Swissvax Cleaner Fluid op een zwarte pad.
Vooral de Cleaner Fluid deed zijn werk prima : de flakes kwamen weer tot leven !
P1010709.webp

P1010712.webp

P1010714.webp

Nadat de Swissvax Cleaner Fluid was afgenomen 2 laagjes Dodo Rainforest Rub aangebracht :
P1010719.webp

P1010715.webp

Reflectie is ook weer terug :
P1010727.webp

P1010728.webp

Ook het kunstof aan de buitenzijde vast behandeld met Trim Restorer van Poorboys :
P1010731.webp

Ondanks haar hoge km-stand en haar leeftijd staat deze dame er nog knap bij :
P1010732.webp

P1010721.webp

Morgen neem ik de banden en het interieur nog even goed onder handen. Ook moet ik dan nog even kijken wat ik met het RVS aan de buitenzijde ga doen. Vermoedelijk ga ik die gewoon weer in de Collinite845 zetten.

Tips en commentaar zijn van harte welkom !

Dat zijn wel mooie afstanden om met de DAP af te leggen... Tip: haal de Vito letters eraf, dan heb je meer een Viano-look :-b (alleen de spiegels zijn anders)

Netjes! Ik probeer de soort Swissvax wax te herkennen, maar dat lukt niet. Wat zit er in het Swissvax potje op de laatste foto. Is het de ............?

Op de foto met flits heb je zeer kort haar en lange vingers.
De foto erna langer haar en kortere vingers. Zou zeggen vrouwenhanden.

Je zit ons toch niet te foppen, omdat het eigenlijk een Team Up was??

Mooi gedaan. Prachtige kleur ook. Zeker nu.

LB zei:
Netjes! Ik probeer de soort Swissvax wax te herkennen

Wax heb ik niet van Swissvax gebruikt, alleen de Cleaner Fluid komt uit de Swissvax stal.
Als wax heb ik de Dodo Rainforest Rub gebruikt omdat die een langere standtijd heeft dan die bewuste van Swissvax.

Aficior zei:
Je zit ons toch niet te foppen, omdat het eigenlijk een Team Up was??

Ja en nee, op de bewuste foto zie je Wilma op een gedeelte van de auto de wax aanbrengen.
Vanmiddag is "JustyPerfect" namelijk langs geweest (voor diegene die in Kampen waren, dat had te maken met de zwarte Megane).
Hierdoor heb ik tussen de middag anderhalf uur "verloren" om een verkorte DAP instructie te geven op haar auto.

Omdat ik vandaag toch het exterieur plaatje af wilde hebben heeft Wilma na haar werk even geholpen om de zijkant in de wax te zetten.

Ziet er goed uit Arjan, mooie kleur groen ook.

Hoe is de SN klei als je deze bijvoorbeeld vergelijkt met Poorboys klei of meguiars consumenten klei? Ik zou deze wel een keer willen proberen, maar ik had gehoord dat deze een beetje plakkerig kan zijn aan je handen, kan dat kloppen?

Helemaal niet is mijn ervaring. Zelf gebruik ik deze clay op mijn eigen auto(s) en op auto's die net nieuw zijn of een zeer zachte lak hebben zoals de Peugeot en Renault's.
Marring hoef je met deze clay helemaal niet bang voor te zijn maar doordat hij zo zacht is reinigt hij naar mijn mening wel ietsje minder in vergelijk met de elastic van PB's of de consumenten clay van Meq's.

Op mijn eigen auto's is dat niet erg omdat die toch nauwelijks vuil zijn maar heb je een auto die al wat km's heeft gereden dan zou ik toch sneller voor een van die andere clayen kiezen.

Deze clay gebruik ik met Dodo Born Slippery en good old Spray & Wipe wat met beide erg goed werkt.
Het vastplakken aan de vingers heb ik meer met de elastic dan met deze maar nu gebruik ik ook erg veel clay lube.

Bedankt voor de uitleg hoor Juffer1. Ik vond het een opvallend detail in de foto’s.

JustyPerfect. Juist. Die moet wel heel rijk zijn!
(Ik schrijf dit, omdat ik haar zojuist aan de locatiedatabase van forum.carclean-leden heb toegevoegd. Zij is de eerste met TWEE verblijfplaatsen).

Na iets meer als een jaar was het weer tijd voor een goede poetsbeurt !
In het afgelopen jaar zijn er weinig km's bijgekomen doordat mijn vader een half jaar niet heeft kunnen auto rijden ivm een operatie aan zijn knie.
P1040503.webp

Op zich viel het voor een auto die veel op de bouw staat enorm mee qua swirls :
P1040476.webp

P1040477.webp

P1040478.webp

P1040479.webp

P1040480.webp

Vrijdagmiddag om 17.00 uur begonnen om de auto te wassen met Meguiars shampoo plus.
Daarna 2x de auto gewassen met Iron-X soap gel, gevolgd door nog een wasbeurt met Mequiars shampoo plus.
Na deze wasbeurten was de aanwezig wax lag zo goed als verdwenen waarna ik kon beginnen met clayen.

Dit keer gekozen voor de Dodo Juice Supernatural clay icm Dodo Juice Born Slippy.
Hierna de auto weer afgespoeld en afgedroogd en om 19:00 uur in de garage gezet.

Zaterdagmorgen 7.00 uur :
Begonnen om de auto af te nemen, ondanks dat de auto in de garage stond is er toch wat stof op de lak gekomen.
Na het afnemen een testspot gedaan waaruit Mezzo met oranje op de DAP naar voren kwam als start.
Omdat ik vandaag alleen werkte en er ook nog wat serieuze schades zaten heb ik ervoor gekozen om in een hele grote stap af te bouwen namelijk met Finale en een witte pad.

P1040482.webp

P1040483.webp

P1040484.webp

P1040485.webp

Na het polijsten de lak afgenomen met C.Pro Eraser om een schone lak te creeeren.
Als bescherming dit keer gekozen voor C.Pro C-Quartz. Wilma heeft na afloop wat foto's gemaakt :

P1040486.webp

P1040487.webp

P1040488.webp

P1040489.webp

P1040490.webp

P1040491.webp

P1040493.webp

P1040494.webp

P1040495.webp

P1040496.webp

P1040497.webp

P1040498.webp

P1040499.webp

P1040500.webp

P1040501.webp

P1040504.webp

Hoewel de C-Quartz een b*tch is om af te nemen (vooral op het dak heb ik flink lopen zweten) door die microsuede doekjes is het eindresultaat echt verbluffend !
Zo enorm veel flakepop had ik van de C-Quartz niet verwacht. Nu maar hopen dat ik niet dezelfde rare vlekken en spots krijg als op de Astra.