Dit weekend bezig geweest aan een Mercedes Vito.
Deze Vito is van de vader van mijn zwager waar ik sindskort terecht mag in zijn loods om te detailen
Als tegenprestatie heb ik aangeboden om zijn bus een full detail te geven.
Dit vond hij zeker geen slecht idee aangezien de bus toch wel wat extra liefde kon gebruiken ondanks dat hij er toch zuinig op is.
In overleg met de eigenaar heb ik het dak alleen gecleaned en vervolgens in de wax gezet.
Wassen:
- Wassen met Auto Finesse Lather
- Velgen Poorboys Spray & Rinse
- Banden Meguiars SuperDegreaser
- Wielkuipen Meguiars SuperDegreaser en Mothers Fenderbrush
Polijsten:
- Oranje Compressor met Monello Mezzo op PRO900
- Wit met Monello Mezzo op DAP500
Wax:
- Collinite 845
Trims:
- Auto Finesse Revive
Banden:
- Auto Finesse Satin Tyre Gel
Interieur:
- Auto Finesse Total Interior Cleaner
- Auto Finesse Spritz Interior Detailer
Ruiten:
- Auto Finesse Crystal Clear
- Pro Vision Rain Clear
Hier 2 impressie foto's van hoe de bus ervoor stond.
Dus nog genoeg correctie aan te behalen!
De eigenaar had nog paar plekken die een doorn in het oog zijn. Het ging om de volgende plekken.
Plek1
Plek2
Na het rondje te hebben gedaan, maar eens een testspot gemaakt.
Uitgekomen op Compressor Oranje met Mezzo op de PRO900 en vervolgens afgebouwd naar Mezzo op Wit met de DAP500 en het volgende resultaat:
Eigenaar is tevreden over het resultaat, dus heel de bus zo gedaan.
De lak liet zich vrij makkelijk corrigeren. Op sommige plekken waren 2 hits nodig en dat valt me zeker niet tegen aangezien mijn ervaring met andere Duitse lakken.
Helaas de plekken niet helemaal weg kunnen krijgen. Het kon wel, maar dan zou het opgevuld moeten worden en daarna wetsanden. Helaas niet de juiste kleur lakstift.
Plek1
Plek2
Toch al wel een hele verbetering met hoe het was.
En zo stond de bus er bij aan het eind van de eerste dag.
Dag2
Er moesten nog wat puntjes op de i gezet worden en het interieur moest nog gedaan worden.
Begonnen met de puntjes. Alle sponningen nagelopen met een doekje en APC.
Nadat alle sponningen weer netjes waren en er geen polijst resten meer te bekennen waren verder gegaan met het interieur.
Het interieur in het begin.
Zoals te zien is kan dat ook wel een opfrissertje gebruiken.
Eerst maar eens de stofzuiger erdoorheen gehaald en dat scheelde al heel veel.
Alleen de matten werden niet echt schoon, dus maar een extractorbeurtje gegeven.
Dashboard is gereinigd met Auto Finesse Total Interior Cleaner en vervolgens afgewerkt met de Auto Finesse Spritz Interior Detailer.
Dit is het resultaat van de binnenkant.
Na het interieur gedaan te hebben nog even de buitenkant nagelopen met Monello Perfetto.
Hier nog wat impressiefoto's van de detail.
Weer een weekend heerlijk doorgebracht met deze heerlijke hobby
Eigenaar was zeer tevreden over het resultaat en mag binnenkort de privé Nissan Qashquai onder handen nemen.
Bedankt voor het lezen en tips zijn altijd welkom
Deze Vito is van de vader van mijn zwager waar ik sindskort terecht mag in zijn loods om te detailen
Als tegenprestatie heb ik aangeboden om zijn bus een full detail te geven.
Dit vond hij zeker geen slecht idee aangezien de bus toch wel wat extra liefde kon gebruiken ondanks dat hij er toch zuinig op is.
In overleg met de eigenaar heb ik het dak alleen gecleaned en vervolgens in de wax gezet.
Wassen:
- Wassen met Auto Finesse Lather
- Velgen Poorboys Spray & Rinse
- Banden Meguiars SuperDegreaser
- Wielkuipen Meguiars SuperDegreaser en Mothers Fenderbrush
Polijsten:
- Oranje Compressor met Monello Mezzo op PRO900
- Wit met Monello Mezzo op DAP500
Wax:
- Collinite 845
Trims:
- Auto Finesse Revive
Banden:
- Auto Finesse Satin Tyre Gel
Interieur:
- Auto Finesse Total Interior Cleaner
- Auto Finesse Spritz Interior Detailer
Ruiten:
- Auto Finesse Crystal Clear
- Pro Vision Rain Clear
Hier 2 impressie foto's van hoe de bus ervoor stond.
Dus nog genoeg correctie aan te behalen!
De eigenaar had nog paar plekken die een doorn in het oog zijn. Het ging om de volgende plekken.
Plek1
Plek2
Na het rondje te hebben gedaan, maar eens een testspot gemaakt.
Uitgekomen op Compressor Oranje met Mezzo op de PRO900 en vervolgens afgebouwd naar Mezzo op Wit met de DAP500 en het volgende resultaat:
Eigenaar is tevreden over het resultaat, dus heel de bus zo gedaan.
De lak liet zich vrij makkelijk corrigeren. Op sommige plekken waren 2 hits nodig en dat valt me zeker niet tegen aangezien mijn ervaring met andere Duitse lakken.
Helaas de plekken niet helemaal weg kunnen krijgen. Het kon wel, maar dan zou het opgevuld moeten worden en daarna wetsanden. Helaas niet de juiste kleur lakstift.
Plek1
Plek2
Toch al wel een hele verbetering met hoe het was.
En zo stond de bus er bij aan het eind van de eerste dag.
Dag2
Er moesten nog wat puntjes op de i gezet worden en het interieur moest nog gedaan worden.
Begonnen met de puntjes. Alle sponningen nagelopen met een doekje en APC.
Nadat alle sponningen weer netjes waren en er geen polijst resten meer te bekennen waren verder gegaan met het interieur.
Het interieur in het begin.
Zoals te zien is kan dat ook wel een opfrissertje gebruiken.
Eerst maar eens de stofzuiger erdoorheen gehaald en dat scheelde al heel veel.
Alleen de matten werden niet echt schoon, dus maar een extractorbeurtje gegeven.
Dashboard is gereinigd met Auto Finesse Total Interior Cleaner en vervolgens afgewerkt met de Auto Finesse Spritz Interior Detailer.
Dit is het resultaat van de binnenkant.
Na het interieur gedaan te hebben nog even de buitenkant nagelopen met Monello Perfetto.
Hier nog wat impressiefoto's van de detail.
Weer een weekend heerlijk doorgebracht met deze heerlijke hobby
Eigenaar was zeer tevreden over het resultaat en mag binnenkort de privé Nissan Qashquai onder handen nemen.
Bedankt voor het lezen en tips zijn altijd welkom