• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MercMark

MercMark

Detailing rookie
29 jul 2026
2
15
Hallo allemaal,

Ik ben Mark en nog redelijk nieuw in de wereld van het detailen.

Een jaar geleden ben ik begonnen met het zelf wassen en poetsen van mijn auto's, toen ik mijn Audi A6 Avant 3.0 V6 BiTDI Quattro Competition kocht. Dit was echt mijn droomauto. De auto was tweedehands, maar werkelijk in nieuwstaat. Er zat geen krasje op. Voor mij was dat het moment waarop ik besloot: deze auto gaat nooit een wasstraat in. Dit doen we zelf.

Samen met mijn vriendin hebben we uren aan YouTube-filmpjes gekeken, de eerste producten bij Carclean besteld en zijn we zelf aan de slag gegaan. Iedere wasbeurt werden we enthousiaster. Het blijft mooi om te zien hoeveel verschil je zelf kunt maken met de juiste producten en technieken.

Begin dit jaar werd de Audi helaas van onze oprit gestolen. Echt een vreselijke ervaring.
Blijkbaar vond iemand anders hem ook erg mooi... Als vervanger kwam er een Mercedes C-Klasse. Dat was absoluut een mooie auto, maar om de een of andere reden kreeg ik er nooit echt een klik mee. Ik dacht dat die vanzelf zou ontstaan als ik de auto perfect zou onderhouden. Die liefdesrelatie is er uiteindelijk nooit gekomen, maar in de tussentijd heb ik mijn detailingvaardigheden wel flink verder ontwikkeld. En is het detailen ook echt een hobby geworden.

Inmiddels is de C-Klasse ingeruild voor een Mercedes E-Klasse. Dat voelt eindelijk weer als de juiste auto. Zowel qua motorisering als qua comfort sluit hij precies aan bij wat ik zocht. Daardoor heb ik de gestolen Audi ook echt achter me kunnen laten.

De E-Klasse is nog wel een klein project. De vorige eigenaar heeft erin gerookt, maar die geur heb ik inmiddels vrijwel volledig weten te verwijderen. Daarnaast zit de lak vol met kleine beschadigingen, waardoor ik zelfs een wrap overweeg. Ook heeft de auto een licht interieur, wat natuurlijk wat extra onderhoud vraagt. Genoeg uitdagingen dus.

Op dit forum hoop ik vooral veel gelijkgestemden te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en mijn kennis over detailing verder uit te breiden. Ik kijk ernaar uit om van jullie te leren én waar mogelijk zelf ook iets bij te dragen.

Hoewel ik in de fotografie zit, moet ik bekennen dat ik nog geen fatsoenlijke foto heb gemaakt van de E-klasse om te showen. Dus laat ik het hierbij ;)

Groeten,

Mark

Welkom mede poetser (en fotograaf).

Tonight Show Good Luck GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon