• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metro vac & blo of toch de blo...? Advies gevraagd.

Geitekaas

Detailing addict
13 okt 2013
86
55
56
Hallo mensen,

Ik wil een Metro vac gaan aanschaffen. Heerlijk om velgen, spiegels en gaatjes te drogen zonder gedruppel en strepen.
Maar ik vraag me af of jullie (mss CC werknemers?) mij van advies kunnen dienen:
Ik zie op de webshop een Vac 'n blo staan voor 295. Helemaal vol met accessoires en 3,6 m slang. De extra zuigfunctie lijkt me leuk en handig alhoewel het apparaat wel weer onnodig groter wordt...
De 'normale' 4 HP versie is veel kleiner, kost 249 euro en heeft amper accessoires. Ook de slang is 'maar' 3 meter lang.
De normale Metro lijkt hierdoor een veel duurdere keuze.

Mijn vragen:
Welke motor is het beste? Of zijn ze gelijk? Allebeide hebben ze 4 paardenkrachtjes.
Is de extra stofzuigfunctie echt zo handig?

Hebben jullie ervaringen? Ik kan niet zo veel terug vinden dan alleen afzichtelijke amerikaanse filmpjes.

Dank voor het meedenken!

Ik heb onlangs een zelfde soort vraag gesteld in dit forum. Misschien handig om daar alvast wat te lezen.

https://forum.Carclean.com/threads/blower-om-auto-te-drogen.15118/

Jazeker, goede tip hoor.
Ik had dat echter al gelezen.
En mijn vraag gaat vooral over het verschil tussen de twee apparaten.