• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hallo allemaal

Zijn er hier ook mensen die vooral MF pads gebruiken in plaats van foam?

Bij de koop van mijn rupes15 zaten er twee meguiars mf cutting pads + D300/D301 dus proberen ga ik het sowieso. D301 ga ik echter niet gebruiken, liever afschalen met foam en daarna een propere wax.

Gelezen dat mf sneller correctie geeft op de hardere lakken. Wel gebruikt het meer product ivm de 1e keer primen en moet de pad per sectie schoongemaakt worden. Ook zijn de meguiars pads aardig duur. Nadelen dus.

Nu schijnt het wel dat schoonmaken aardig rap gaat met werklucht dus een compressortje zou geen overbodige luxe zijn.

Heb aardig wat topics doorgespit op autogeek en carclean maar een paar zaken bevinden zich nog een beetje in grijs gebied.

- Hoe staat het gebruik van Mf op een 15mm/21mm uitslag tegenover rotary+foam? Heeft daar iemand ervaring mee?

- Meguiars mf zijn best prijzig (€40 voor 2), worden er hier andere goedkopere pads gebruikt die zich aan meguiars meten?

- MF cutting vs Spiderpad? Enigszins gelijkwaardig aan correctiekracht of wint de Mf? Bij gelijkwaardig zou de spider de MF een beetje buitenspel zetten onder aan de streep imo.

Helaas ivm het weer kan ik niet het een en ander testen en jullie ervaringen met MF zou me wellicht een onnodige aankoop kunnen besparen.

Thx!

Groeten GNL