• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mg tech wax 2.0 op rode hyundai

wesley

Detailing rookie
27 dec 2008
52
7
om mg tech wax op een rode hyundai te gebruiken, is dat wat ?
en hoelang zal de waxlaag houden ?
of is het eigenlijk minder goede wax ten opzichte van een ander merk?

soms weet je uit de verschillende goede en/of slechte ervaringen niet meer waar je goed aan doet.

Dus zeg me astublieft wel of niet gebruiken ?:weetniet :-p

Daar hebben we wel wat meer informatie voor hebben. Wat ik begrijp heb je alleen de wax en heb je nog nooit gebruik gemaakt van het 5 stappen plan.
Je smeert dus je wax op een vervuilde lak, en dan maakt het niet uit hoe goed de wax is, deze is dan sneller weg dan een wax die zich kan hechten aan een schoon oppervlak. Alles staat of valt bij de voorbereiging voor het aanbrengen van de wax. een Clay set en een paintcleaner zijn hier in onmisbaar.

Sorry had mischien even moeten melden dat mijn auto nog geen jaar oud is en al regelmatig gewassen en behandelt is met nanotech glans totaal. en dus nog goed schoon is.
Heb wel zitten denken aan dat kleien om na het wassen overig vuil te verwijderen.

Was met autowas met wax in 1 en per wasbeurt was ik twee keer. en spoel voor het wassen de wagen af en tussen en na de wasbeurten ook

Als eerste hartelijk welkom. Je zelf voorstellen is wel zo netjes in het daarvoor bestemde topic.

wesley zei:
om mg tech wax op een rode hyundai te gebruiken, is dat wat ?
Wax is geschikt op elke auto, is niet kleurgebonden. Al zullen sommige waxen het beter doen op een bepaalde kleur zoals licht of donker.

wesley zei:
en hoelang zal de waxlaag houden ?
Afhankelijk van de voorbereiding (heel belangrijk!) die je hebt gedaan.

wesley zei:
of is het eigenlijk minder goede wax ten opzichte van een ander merk?
De nxt is geen slechte wax, er zijn wel betere.

wesley zei:
soms weet je uit de verschillende goede en/of slechte ervaringen niet meer waar je goed aan doet.
Veel lezen op dit forum... niet afgaan op iemands mening. De een vindt produkt X onwijs lekker werken terwijl een ander het helemaal niets vindt. ;)

wesley zei:
Dus zeg me astublieft wel of niet gebruiken ?:weetniet :-p
Nogmaal veel lezen... ;)

Inderdaad..Het zit hem namelijk allemaal in de voorbereiding ,zoals gezegd kan je je best eerst een Klei-kitje aanschaffen.
Daarna zal je er best even over gaan met een Cleaner en dan kan je perfect je NXT zetten.
Een goed basis zal altijd extra brengen ,zowel aan de duurzaamheid als aan het uiteindelijke zicht.
De wax (eigenlijk meer een sealant) is niet slecht maar er zijn betere producten voor hetzelfde geld. Ik kijk dan naar Collinite ,Natty's.. Ik geloof dat de M16 ook wel goed was maar daar heb ik nooit mee gewerkt.

Alles hangt een beetje af van je budget.

wesley zei:
Sorry had mischien even moeten melden dat mijn auto nog geen jaar oud is en al regelmatig gewassen en behandelt is met nanotech glans totaal. en dus nog goed schoon is.

Je zul je zeer ernstig verbazen over wat ik nu ga zeggen: je auto is echt niet zo schoon als je zou denken! Goede test is om met je hand in een boterhamzakje met je vingertoppen over de lak te gaan, voel je onregelmatigheden (dus geen lekker gladde lak) dan is je lak vervuild en zal een kleibeurt wonderen verrichten. :ja

Heb wel zitten denken aan dat kleien om na het wassen overig vuil te verwijderen.

Niet aan denken, gewoon doen!

Was met autowas met wax in 1 en per wasbeurt was ik twee keer. en spoel voor het wassen de wagen af en tussen en na de wasbeurten ook

Welke shampoo gebruik je? (merk en soort)

Kan ik me wellicht ergens algemeen voorstellen ?

Beste patrick mag ik jou vragen welke wax jij gebruikt ?

Tsja, en je gaat door het lezen toch wel enigzins een ander zijn mening aannemen.

mijn naam is wesley 30 jr oud en geen overdreven poetser. Maar wil wel een redelijk resultaat. Het is ook geen porche maar een hyundai getz en daar zit voor mij het verschil.

Alzeker bedankt:) ook stimpy en B.K.

Goedkope shit stinkt niet altijd minder action literfles goed je moet ergens beginnen
en dat nanotech spul was van gp halffords ca. 20 euro

Tip:

Vergeet die producten en schaf betere aan, die zogenaamde nano laag doet echt weinig en die shampoo is volgens mij ook niet veel soeps. Ik weet het, de producten zijn duurder, maar je hebt er veel minder van nodig dus economischer in gebruik en per salde ben je net zo duur uit als met je oude producten, maar de resultaten zijn veel beter. Verdiep je eens in producten van Poorboy´s en vooral veel lezen hier. Iedereen heeft vrijwel dezelfde vragen als jij gehad. Kijk vooral even in dit forumgedeelte ± https://forum.carclean.nl3 daar staan een hoop handleidingen en uitleg over hoe te wassen e.d. onimisbaar leesvoer!:ja

En nu ben ik zoekende naar iets beters en waar voor mijn geld dus zo is het gekomen en ben ik ondertussen de weg kwijt in autopoetsland