Omdat ik al enige tijd met name het foto en video gedeelte van dit forum bekijk, wilde ik de werkzaamheden aan m'n eigen auto ook maar eens delen.. was van plan om een show off te maken, maar aangezien ik qua detaling vaak deel voor deel werk en dit maar een deel van de hobby is, lijkt het mij hier beter op z'n plaats.
Bijna 5 jaar geleden kocht ik een Saab 900 Low pressure turbo uit 1993, na enige tijd omgebouwd naar full pressure turbo.
In de afgelopen 5 jaar is daar o.a. aan toegevoegd:
- Witte hoeklichten en donkere zijlichten
- Vent air covers
- 3e remlicht
- Originele turbodrukmeter
- Intercooler (aluminium)
- APC syteem (modified box)
- Fuelchip
- Kilen verlagingsveren
- Trekhaak
- Saab 9000 Remklauwen
- Cilinderkop Saab 9000 2.3 Turbo
- Inlaatspruitstuk Saab 900 2.1
- Benzinerail + drukregelaar Saab 900 2.1
- 16" Aero velgen
- Turbodrukmeter met pingel LED in A-stijlhouder
- Lederen Nardi stuur
- 2,5" Simons uitlaat
- Goodridge RVS remslangen
- Forge Splitter dumpvalve
- Magnecor Electrosports bougiekabels
- MSD bobine
- Bi-xenon 6000K in nieuwe koplampen
- AEM wideband air fuel ratio meter
- Samco slangen
- Powerflex op stabilisatorstang voor & achter
- Bilstein B6 schokbrekers
Zo stond de Saab er bij toen ik deze kocht eind 2006:
Het blauwe interieur moest plaats maken voor donker leder.
Forge dumpvalve, alu intercooler (origineel voor de full pressure turbo) en nog genoeg te doen..
Door een defect differentieel moesten motor & bak eruit..
Daar is een gereviseerde motor voor terug gekomen.
Zomervelgen I
De voorstoelen komen uit een Saab 9000 Aero, zitten heerlijk!
Hemeltje opnieuw laten bekleden en zonnekleppen en handgrepen zwart gespoten.
Zomervelgen II, had ze al jaren liggen en wilde eens wat anders onder de 900.. moesten nog wel 'even' opgeknapt worden.
Polijsten kon geen kwaad..
De achterlichtkappen waren dof geworden.
Voor wat bewegend beeldmateriaal en geluid, zie: Youtube
Als jullie vragen of opmerkingen hebben, lees ik deze graag!
Groeten, Michiel
Bijna 5 jaar geleden kocht ik een Saab 900 Low pressure turbo uit 1993, na enige tijd omgebouwd naar full pressure turbo.
In de afgelopen 5 jaar is daar o.a. aan toegevoegd:
- Witte hoeklichten en donkere zijlichten
- Vent air covers
- 3e remlicht
- Originele turbodrukmeter
- Intercooler (aluminium)
- APC syteem (modified box)
- Fuelchip
- Kilen verlagingsveren
- Trekhaak
- Saab 9000 Remklauwen
- Cilinderkop Saab 9000 2.3 Turbo
- Inlaatspruitstuk Saab 900 2.1
- Benzinerail + drukregelaar Saab 900 2.1
- 16" Aero velgen
- Turbodrukmeter met pingel LED in A-stijlhouder
- Lederen Nardi stuur
- 2,5" Simons uitlaat
- Goodridge RVS remslangen
- Forge Splitter dumpvalve
- Magnecor Electrosports bougiekabels
- MSD bobine
- Bi-xenon 6000K in nieuwe koplampen
- AEM wideband air fuel ratio meter
- Samco slangen
- Powerflex op stabilisatorstang voor & achter
- Bilstein B6 schokbrekers
Zo stond de Saab er bij toen ik deze kocht eind 2006:
Het blauwe interieur moest plaats maken voor donker leder.
Forge dumpvalve, alu intercooler (origineel voor de full pressure turbo) en nog genoeg te doen..
Door een defect differentieel moesten motor & bak eruit..
Daar is een gereviseerde motor voor terug gekomen.
Zomervelgen I
De voorstoelen komen uit een Saab 9000 Aero, zitten heerlijk!
Hemeltje opnieuw laten bekleden en zonnekleppen en handgrepen zwart gespoten.
Zomervelgen II, had ze al jaren liggen en wilde eens wat anders onder de 900.. moesten nog wel 'even' opgeknapt worden.
Polijsten kon geen kwaad..
De achterlichtkappen waren dof geworden.
Voor wat bewegend beeldmateriaal en geluid, zie: Youtube
Als jullie vragen of opmerkingen hebben, lees ik deze graag!
Groeten, Michiel