• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn 307SW [alleen na-foto's]

307SW

Detailing rookie
1 apr 2009
127
0
Aangestoken door alle mooie voorbeelden hier op de site heb ik een tijdje geleden ook maar het een en ander aan spullen besteld. Mijn waservaring tot nu toe was beperkt tot een emmertje met Turtle shampoo, een spons en een zeem.. (en af en toe de wasstraat :|~* ).
Tot op heden had ik alleen tijd gehad om mijn velgen even goed te wassen en die heb ik daarna eens in de Natty's Blue gezet, gewoon om even uit te proberen hoe het werkt.. :)

Van het weekend heb ik dan eindelijk echt tijd gehad om mijn auto onder handen te nemen. Helaas toch iets minder tijd dan ik had gewild, maar het resultaat mag er wel zijn vind ik zelf. Door de tijd heb ik het clayen overgeslagen. Dit zal moeten wachten tot de volgende keer. :s
Wat heb ik wel gedaan:

Auto afgespoeld met tuinslang
Velgen en wielkasten schoongemaakt met Vikan borstel
Gewassen met 2-emmer methode en Meguiar's NXT shampoo
Poorboy's Washmitt
Poorboy's Waffle Weave drying towel

Eerste ervaring: wow, dat werkt wel even lekkerder dan met een spons en een zeem!! :)^

Vervolgens:

Trims gedaan met Poorboy's Trim Restorer
Ramen nog eens extra met Poorboy's Spray & Wipe

Poorboy's Blackhole
Poorboy's applicator pad (moet nog eens zwarte LC-pad worden)
afgenomen met Dikkie Dick

en geeindigd met:

Poorboy's Natty's Blue
Carclean.com foam pad
Cobra Edgeless Microfiber Polishing Cloth

Door zoveel met de auto te werken, kom je een hoop te weten of je auto. Krasjes, beschadigingen e.d. die je nog nooit gezien had.... Zo weet ik nu dat echt de hele auto vol zit met kleine swirls, die uiteindelijk na de Blackhole niet zoveel meer opvallen. Maar de SSR-serie van Poorboy's staat al op mijn verlanglijstje.

En dan die geur van de Poorboy's produkten...... :heart_eyes:
Mijn vrouw kwam even kijken hoe het ging en ze begon gelijk over bubble-gum.... :grinning: Misschien dat het door de geur kwam, maar daarna kwam ze gelijk even helpen met het waxen. ;)

Ok, genoeg verteld. Hierbij de feauteaux: (helaas was het zonnetje al weg....)

307sw0000003.jpg


307sw0000005.jpg


307sw0000002.jpg


307sw0000010.jpg


307sw0000004.jpg


307sw0000006.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

307sw0000008.jpg



Na het eerste ritje gooide mijn zoontje van 4 zijn portier dicht door met twee handen tegen de deur te duwen... :)|~* ) Gevolg: 2 mooie handafdrukken op de deur. Kwam die QD+ ook mooi van pas...

Bedankt voor het lezen!

- Paul
 
Hij staat weer te blinken! Heb je de banden nog gedaan? Dat valt niet echt op op de foto's. Ze zien er wel redelijk zwart uit.
 
Bedankt voor de positieve reacties! :party:

De banden heb ik nog niet gedaan. Ze zien er nog aardig zwart uit van de behandeling van het poetsbedrijf toen ik hem kocht (vorige maand). Ik ben nog aan het twijfelen tussen Poorboy's en Meguiar's voor de banden......

Het is toch wel een aardig virus.... Eerst alleen een spons en zeem en ik zie nu steeds meer produkten die ik nog moet hebben....
PB APC, PB Natural Look, PB/Meg voor de banden, PB SSR1 & SSR2.5 en...en...en....:grinning:

Ik hoor mijn vrouw in gedachten al.....]-0 :D
 
307SW zei:
Ik hoor mijn vrouw in gedachten al.....]-0 :D

Zolang het allemaal nog in de auto past, is er niets aan de hand toch?! :D Dat is ongeveer mijn graadmeter. En anders is de auto gewoon te klein.

De Megs tyre gel ken ik niet, behalve van de foto's. De Poorboys werkt goed, de Wolfgang is nog beter (ook iets duurder).
 
hij blinkt goed je auto, ja zwart, vertel mij wat, een hoop poetswerk maar ik blijf het een mooie kleur vinden.

@DKBM en 307SW, bij mij geldt en ik citeer: zolang het in mijn garage past moet mijn vrouw niet mopperen.
 
mooi resultaat waar je trots op mag zijn.
en niet boos zijn op die kleine man he?! :grinning: