• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Alfa Romeo 159 SW Blu Oltremare

Distinctive

Detailing rookie
1 jun 2012
23
2
Vandaag voor het eerst met de DAP900 gewerkt. Was hard werken, maar ben tevreden met het resultaat.

Wat heb ik gedaan?

Gewassen met NXT tech wash van Meguiars met de wash mitt en twee emmers (natuurlijk :roll )
Gekleid met PB klei en Spray and whipe
weer gewassen
een test spot gemaakt voor het polijsten -> beginnen met Mezzo op oranje
Mezzo op oranje
Mezzo op wit
Finale op groen
Alles afgenomen met Eraser
Black hole op zwart
En tot slot de auto in M16 gezet. :love

Nu de foto's:

voor:

20120629307.webp

20120628291.webp

20120628295.webp

20120628297.webp

De vervuiling die met het kleien van de lak af kwam viel me reuze voor een auto, die nooit is gekleid. Dit is van het hele dak:

20120629309.webp

Er kwamen wel een paar duidelijke krassen van overijverig vogelpoep verwijderen naar boven:

20120629311.webp

De na foto's:

hier de verdwenen kras:

20120629314.webp

Verdwenen swirls:

20120629313.webp

Metallicflake nog zonder wax:

20120629319.webp

20120629326.webp

Interieur alleen gestofzuigd en met PB Spray and Whipe:

20120629328.webp

O ja, reflectiefotootje:

20120629322.webp

:-)^

Ik heb helaas geen goede foto van de hele wagen kunnen maken, door de reflectie werd het te druk
en even later lag er al weer een laagje stof op (stuifmeel??) :'(

Al met al een dag werk, met een topresulstaat vind ikzelf. Ik vond het voor de eerste keer machinaal werken helemaal geweldig, dat ik eindelijk de swirls te lijf kon gaan. :)

Mooi resultaat behaald, zeker voor de eerste keer machinaal :cool Erg mooie wagen en dito interieur.

Als je de pedalen meeneemt met een borsteltje en APC, staat het net even wat strakker voor de foto ;)

Ziet er superstrak uit! :) Heerlijke auto, echt heel mooi. Het is fijn die eerste keer DAP, de volgende keren gaat het alleen maar fijner. :-)^

Mooi weer hoor, en blijft een prachtige wagen.

Nog een tip:

Even je roestige wielbouten spuiten. Staat weer een stuk netter